Sims 4 werkt niet meer

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Sims 4 werkt niet meer

Bericht door Joyce »

Ik heb de melding ''sims 4 werkt niet meer'' nu een aantal keer voorbij zien komen,
Het is niet in een ritme, de ene dag kan ik makkelijk ruim 9 uur spelen en niks aan de hand, terwijl de andere dag ik geneens de volle 10
minuten aantik op de klok.

Ik speel op de laptop en mijn intelkaart is up to date, ik heb er ongeveer 6 downloads in, maar hier ligt het niet aan, zonder deze downloads
gebeurd hetzelfde, nu had ik gelezen over de oude map veranderen van naam en dan je saves terugzetten, maar welke save bestand moet ik nu precies hebben, er staan geen namen bij maar wel onwijs veel bestandjes in die map..

(mijn intelkaarten zijn up-to-date)

Ik zal een xDiag bijvoegen;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door tarac »

Je hebt een Intel HD graphics grafische kaart met slechts 64 MB aan eigen geheugen.
Die is eigenlijk niet geschikt voor de sims-4 (misschien alleen op lage instellingen)
Maar, grote kans dat je switchable graphics hebt, check dat even via deze pagina.
Zo ja, dan kan je in het submenu van die pagina vinden hoe je die extra kaart inschakelt voor de sims-4
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door Joyce »

tarac schreef:Je hebt een Intel HD graphics grafische kaart met slechts 64 MB aan eigen geheugen.
Die is eigenlijk niet geschikt voor de sims-4 (misschien alleen op lage instellingen)
Maar, grote kans dat je switchable graphics hebt, check dat even via deze pagina.
Zo ja, dan kan je in het submenu van die pagina vinden hoe je die extra kaart inschakelt voor de sims-4

Ik heb al m'n instellingen inderdaad op laag, op de simsdetail en voorwerkdetail na, de rest vindt ik niet belangrijk om hoger te hebben staan.
Ik heb geen switchable graphics, onder beeldschermadapters staat bij mij alleen; Intel(R) HD Graphics 3000.
Opzich heb ik verder nooit last van haperen enzo, en uitbreidingen zal ik never erbij installeren, dit gaat gewoon niet, voor de zekerheid sla ik ook om de 10 minuten op en na een renovatie/promotie ect, maar ik heb het zovaak als gister nog nooit gehad, hier viel echt om de 10 minuten uit..

De update heeft hij een tijd geleden al gehad en toen was er niks aan de hand, en ik heb er geen extra downloads bij gesplaatst
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door tarac »

Hoe groter je spel en hoe uitgebreider de inrichting van b.v. je huis, hoe meer moeite de grafische kaart zal ondervinden met het weergeven van al die dingen.
Je kaart heeft helaas maar 64 MB eigen geheugen, terwijl de minimumeis voor de sims-4 128 MB en aanbevolen zelfs 256 MB is.
Het spelen zal dus steeds problematischer worden.
Heb je in het optiemenu al geprobeerd wat het aanvinken van laptopmodus doet ?
laptopmodus.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door Joyce »

Die heb ik wel een poos aangehad maar mn verlichten was toen zo verschrikkelijk dat ik hem weer uit heb gezet, ik zal dat maar weer proberen.
(laptop modus hier overigens wel bij het minder vaak uitvallen)

Is er iets wat ik aan kan schaffen extern of wat intern in mijn laptop geplaatst moet worden zodat hij beter gaat werken?
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door tarac »

Nee, helaas is met een laptop weinig te "rommelen".
Het inbouwen van een nieuwe grafische kaart is wegens ruimtegebrek vaak, liever gezegd nooit, mogelijk.

Laptops zijn meestal niet ontworpen om zwaardere grafische 3-d spellen te kunnen spelen.
Helaas, het is niet anders.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door Joyce »

tarac schreef:Nee, helaas is met een laptop weinig te "rommelen".
Het inbouwen van een nieuwe grafische kaart is wegens ruimtegebrek vaak, liever gezegd nooit, mogelijk.

Laptops zijn meestal niet ontworpen om zwaardere grafische 3-d spellen te kunnen spelen.
Helaas, het is niet anders.

Bummert, dan maar veel opslaan tot ik een nieuwe pc heb, iedergeval bedankt :D
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
suzanne89
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2015, 12:41
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door suzanne89 »

Ik krijg inderdaad ook dezelfde melding op mijn computer.
Het spel loopt goed maar op een gegeven moment krijg ik de melding dat de sims 4 niet meer werkt.
Het maakt ook niet uit hoelang ik speel want soms is het na een uur en de andere keer na 4 uur.

Waar zou het aan kunnen liggen?

Hier is mijn dxdiag.
DxDiag suzanne89.txt
Groetjes Suzanne89
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door tarac »

suzanne89 schreef:Ik krijg inderdaad ook dezelfde melding op mijn computer.
Het spel loopt goed maar op een gegeven moment krijg ik de melding dat de sims 4 niet meer werkt.
Het maakt ook niet uit hoelang ik speel want soms is het na een uur en de andere keer na 4 uur.

Waar zou het aan kunnen liggen?

Hier is mijn dxdiag.
DxDiag suzanne89.txt
Groetjes Suzanne89
Ik kan er weinig schokkends aan vinden, behalve dan dat je driver voor je grafische kaart iets verouderd is, maar daar zou het niet aan moeten liggen.
(Laatste update = http://support.amd.com/en-us/download/d ... a%20-%2032 )
Verder heb je maar 3 GB RAM en Windows Vista, maar ook dat zou voldoende moeten zijn.
suzanne89
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2015, 12:41
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door suzanne89 »

Bedankt dan zal ik die updaten. Kijken of dat verschil maakt. :D
suzanne89
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2015, 12:41
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door suzanne89 »

Het maakt helaas geen verschil. Ik krijg nog steeds tijdens het spelen het bericht de sims 4 werkt niet meer.
Dit gebeurd na 3 uur spelen. Daarna het spel weer opgestart en kan ik gewoon weer spelen.
Vaak opslaan dus.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door Joyce »

Misschien als je op laptopmodus gaat?
Die van mij deed het ook de ene keer wel lang en de andere keer niet, maar op laptop modus is hij nog geen 1 keer weggevallen!
Tevens heb ik er zelfs nog CC en In de Natuur bij kunnen doen zonder dat dit problemen veroorzaakt.
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”