Foutmelding

Hier kan je technische vragen stellen.
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Foutmelding

Bericht door xxxcharlottexxx »

Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb de gedownloade versie van het basis pakket, in de natuur en aan het werk. Hij deed het de hele tijd goed maar nu krijg ik ineens de foutmelding:

Opstarten niet mogelijk:

Origin loopt momenteel niet. Zorg dat origin loopt voordat je de sims 4 probeert te spelen.

[d3382ced:984c6a38:00000000:00000000]

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb origin verder nooit meer opgestart of er ook maar iets mee gedaan.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Bee »

Waarschijnlijk heg je ORigin je spel laten 'updaten' (op de achtergrond) waardoor je gedownloade versie niet meer werkt.
Kijk even op het forum hoe je dat oplost. Bijvoorbeeld in dit topic staan diverse duidelijke filmpjes.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door xxxcharlottexxx »

Ik heb dat filmpje wat erbij zit bekeken en ook gereageerd op de youtube video. Ik heb dat dus geprobeerd maar zolang origin niet aanstaat blijft hij die melding geven. Ik heb ook de instellingen in origin gewijzigd zodat hij niet meer zomaar kan gaan updaten en er daarna een nieuw bin mapje in gezet. Maar dan blijf ik met dit probleem zitten. Als ik dan het spel opstart dan geeft hij nog steeds aan dat er spelgegevens missen.

Ik had origin eerst ook helemaal niet op mijn laptop staan en toen gaf hij al de melding dat ik origin nodig heb om te spelen en dat die moet draaien.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door tarac »

xxxcharlottexxx schreef:Ik heb dat filmpje wat erbij zit bekeken en ook gereageerd op de youtube video. Ik heb dat dus geprobeerd maar zolang origin niet aanstaat blijft hij die melding geven. Ik heb ook de instellingen in origin gewijzigd zodat hij niet meer zomaar kan gaan updaten en er daarna een nieuw bin mapje in gezet. Maar dan blijf ik met dit probleem zitten. Als ik dan het spel opstart dan geeft hij nog steeds aan dat er spelgegevens missen.

Ik had origin eerst ook helemaal niet op mijn laptop staan en toen gaf hij al de melding dat ik origin nodig heb om te spelen en dat die moet draaien.
Het lijkt er hier erg veel op dat jouw anti-virus (waarschijnlijk dan Norton of McAfee) steeds de crack onschadelijk maakt.
Zet je anti-virus eens uit, download en plaats een nieuw Bin-mapje (dus niet je vorige download), start je computer opnieuw en kijk wat het dan doet.
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door xxxcharlottexxx »

tarac schreef:
xxxcharlottexxx schreef:Ik heb dat filmpje wat erbij zit bekeken en ook gereageerd op de youtube video. Ik heb dat dus geprobeerd maar zolang origin niet aanstaat blijft hij die melding geven. Ik heb ook de instellingen in origin gewijzigd zodat hij niet meer zomaar kan gaan updaten en er daarna een nieuw bin mapje in gezet. Maar dan blijf ik met dit probleem zitten. Als ik dan het spel opstart dan geeft hij nog steeds aan dat er spelgegevens missen.

Ik had origin eerst ook helemaal niet op mijn laptop staan en toen gaf hij al de melding dat ik origin nodig heb om te spelen en dat die moet draaien.
Het lijkt er hier erg veel op dat jouw anti-virus (waarschijnlijk dan Norton of McAfee) steeds de crack onschadelijk maakt.
Zet je anti-virus eens uit, download en plaats een nieuw Bin-mapje (dus niet je vorige download), start je computer opnieuw en kijk wat het dan doet.

Ik heb dat nu geprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde probleem kan ik nog wat anders proberen?
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Lurania »

Ik had hetzelfde probleem!

Ik heb zelf Norton en hij deed het vorige week nog prima, maar opeens had hij besloten dat hij het niet meer deed.. Origin startte tegelijk op en die heb ik weg gekregen door een nieuw Bin mapje te downloaden.

Resultaat: De bovenstaande foutmelding.

Ik heb weer het Bin mapje gedownload en op de goede plek neergezet; Norton besloot rld.dll eruit te gooien maar die heb ik teruggezet (Herstellen - uitsluiten).

Toen deed hij het nog niet.

Maar het was laat, dus ik heb mijn computer uit gezet..

..en vanochtend startte hij opeens zonder problemen op! Heb uren gespeeld zonder een rare foutmelding!

Wat je dus zou kunnen proberen is rld.dll als uitzondering toevoegen in je virusscan, zodat hij hem accepteert.
En je computer uitzetten, want dat hielp bij mij dus.. ik weet niet of het ook helpt als je hem kort uitzet, want ik heb hem echt uitgezet en uren later weer aangezet :)
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Bee »

Ja inderdaad, dat bestandje moet je als uitzondering toevoegen in je virusscanner. Bij AVG is dat heel simpel maar hoe je dat in andere virusscanners doet geeft heel vaak problemen. Of het dan in het geheugen blijft staan?? Dat is de reden dat het bij sommige mensen maar niet wil werken
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Lurania »

Nu ja, bij Norton is het dus ook best makkelijk..

Er komt een pop-up dat hij bezig is een "gevaarlijk bestand" te controleren, hij wordt verwijderd, je klikt op "Herstellen" en vinkt het vakje aan bij "Als uitzondering toevoegen" en tadaa :)
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Bee »

Lurania schreef:Nu ja, bij Norton is het dus ook best makkelijk..

Er komt een pop-up dat hij bezig is een "gevaarlijk bestand" te controleren, hij wordt verwijderd, je klikt op "Herstellen" en vinkt het vakje aan bij "Als uitzondering toevoegen" en tadaa :)
En dan zorgen dat dat zo blijft - ook na updates enzo
Misschien toch ook het bestandje weer even 'vers' plaatsen?

Met AVG heb ik nooit meer problemen gehad met die crack - als uitzondering toegevoegd en dat blijft dan ook zo.
Als ik een scan doe geeft hij dat bestandje nog wel aan maar hij blijft er wel met zijn tengels vanaf :mrgreen:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Lurania »

Nou ja, na updates komt er natuurlijk een nieuwe crack.. maar als je die ook toevoegt is er geen probleem. Gelukkig luistert mijn Norton braaf naar het baasje :mrgreen:
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door xxxcharlottexxx »

Helaas hij doet het nogsteeds niet bij mij
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door tarac »

Lurania schreef:Ik had hetzelfde probleem!

..en vanochtend startte hij opeens zonder problemen op! Heb uren gespeeld zonder een rare foutmelding!

Wat je dus zou kunnen proberen is rld.dll als uitzondering toevoegen in je virusscan, zodat hij hem accepteert.
En je computer uitzetten, want dat hielp bij mij dus.. ik weet niet of het ook helpt als je hem kort uitzet, want ik heb hem echt uitgezet en uren later weer aangezet :)
Wanneer je de uitbreiding "Aan het Werk" hebt geinstalleerd, dan mag je het bestandje rld.dll verwijderen.
En even over een nieuw Bin mapje: Dit werkt dus alléén als je ook In de Natuur en Aan het Werk hebt.
Op het enkele basisspel zal het een foutcode genereren.
zie ook http://tarac.nl/Sims-4/verziekt%20spel% ... rigin.html
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door xxxcharlottexxx »

tarac schreef:
Lurania schreef:Ik had hetzelfde probleem!

..en vanochtend startte hij opeens zonder problemen op! Heb uren gespeeld zonder een rare foutmelding!

Wat je dus zou kunnen proberen is rld.dll als uitzondering toevoegen in je virusscan, zodat hij hem accepteert.
En je computer uitzetten, want dat hielp bij mij dus.. ik weet niet of het ook helpt als je hem kort uitzet, want ik heb hem echt uitgezet en uren later weer aangezet :)
Wanneer je de uitbreiding "Aan het Werk" hebt geinstalleerd, dan mag je het bestandje rld.dll verwijderen.
En even over een nieuw Bin mapje: Dit werkt dus alléén als je ook In de Natuur en Aan het Werk hebt.
Op het enkele basisspel zal het een foutcode genereren.
zie ook http://tarac.nl/Sims-4/verziekt%20spel% ... rigin.html
Is er verder nog iets dat ik kan proberen of is mijn spel hopeloos verloren en moet ik hem helemaal opnieuw installeren?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Bee »

Ja.
Maar doe het dan wel precies volgens de filmpjes die je hier vindt. Dus eerst de bovenste en daarna kies je wat voor jou van toepassing is.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door xxxcharlottexxx »

Bee schreef:Ja.
Maar doe het dan wel precies volgens de filmpjes die je hier vindt. Dus eerst de bovenste en daarna kies je wat voor jou van toepassing is.
Ik heb geprobeerd hem op die manier te verwijderen en dan te installeren maar helaas heeft het niet gewerkt...

Ik word nu zo wanhopig zijn er misschien nog andere dingen die ik kan proberen? Want ik was net zo ver met mijn familie! :(
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Bee »

Toch is dat de enige manier en ja, aangeven 'het werkt niet' heeft niet zoveel zin. Wij hebben nog steeds geen glazen bol en kunnen zo dus niet zien wat jij gedaan hebt en waar het mis gaat. Je zou dus kunnen overwegen om de stappen te omschrijven die je gedaan hebt zodat we kunnen meekijken waar het mis gaat?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door xxxcharlottexxx »

Bee schreef:Toch is dat de enige manier en ja, aangeven 'het werkt niet' heeft niet zoveel zin. Wij hebben nog steeds geen glazen bol en kunnen zo dus niet zien wat jij gedaan hebt en waar het mis gaat. Je zou dus kunnen overwegen om de stappen te omschrijven die je gedaan hebt zodat we kunnen meekijken waar het mis gaat?

1) Ik heb met revo uninstaller de sims verwijderd zoals op het filmpje wordt laten zien dus door via aan het werk ook het basispakket te verwijderen
2) Daarna heb ik sims 4 gedownload en de iso gekoppeld aan poweriso
3) Toen heb ik de stappen gevolgd (dus openen en setup aanklikken) en op die manier de sims opnieuw geïnstalleerd
4) Na de installatie heb ik het mapje crack geopend en alles uit het mapje bin (niet het mapje zelf maar alleen de inhoud) gekopieerd naar de sims 4 map die op mijn C schijf staat --> game --> bin

Toen had ik dus het basispakket geïnstalleerd en heb ik eerst de update gedaan door hem te downloaden van de site en hem via setup te installeren. Daarna heb ik in de natuur en het holiday pakket gedownload, gekoppeld aan iso en geïnstalleerd via setup. Als laatst heb ik aan het werk gedownload en geïnstalleerd zoals de stappen beschrijven en ook de inhoud van ''crack/game/bin'' gekopieerd naar die van mijn schijf

Ik heb op diezelfde manier trouwens ook de cracks van de updates geïnstalleerd

Nadat ik alles had geïnstalleerd heb ik mijn laptop opnieuw opgestart en eerst geprobeerd om de sims te starten zonder dat origin aanstond, toen ik weer dezelfde melding kreeg heb ik origin aangezet en startte hij wel op maar toen kreeg ik weer de melding dat er spelgegevens ontbreken
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door tarac »

Wanneer je alles gedaan hebt zoals op het filmpje e.d. dat is jouw antivirus (waarschijnlijk Norton of McAfee) de schuldige.
Zodra die het bestand rldOrigin.dll tegenkomen slaan ze op tilt.
Schakel je anti-virus even uit en plaats de crack opnieuw
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door xxxcharlottexxx »

Hij doet het weer! Mijn virusprogramma bleek uiteindelijk niet het probleem te zijn. Er zat iets in de documentenmap wat het probleem uiteindelijk veroorzaakt heeft (geen idee wat) dus mijn vader heeft de inhoud van dat mapje eruit gehaald en toen deed hij het weer! (ik weet niet of hij verder nog iets heeft gedaan) Helaas ben ik nu wel al mijn spelgegevens kwijt maarja dat moet dan maar zolang hij het maar doet
queenknoop
Gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mar 2015, 10:02
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door queenknoop »

weet je wat hij weg gehaald heeft ik heb het zelfde probleem namelijk.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Bee »

Het komt mij voor dat dit alleen de inhoud van de map Electronic Arts kan zijn.
Met andere woorden je map: C:/Documenten/Electronic Arts/De Sims 4

Je kunt dit ook testen door die map te hernoemen naar: De Sims 4-oud
Wanneer je dan het spel opstart maakt het een nieuwe De Sims 4 map aan
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Lurania »

Daarom gaf ik bij het andere topic aan dat je deze map ook moet verwijderen, want dat heb ik zelf gedaan en geen problemen mee :)
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Bee »

Lurania schreef:Daarom gaf ik bij het andere topic aan dat je deze map ook moet verwijderen, want dat heb ik zelf gedaan en geen problemen mee :)
In die map staan de spelgegevens, dus je aangemaakte sims en huizen. Ook - heel belangrijk: de cachebestanden.
Een nieuwe sims 4 map vernieuwd je spel - alles wordt opnieuw aangemaakt.

Wil je sommige dingen nog bewaren dan kun je die uit je sims 4-oud map terug kopiëren (maar pas als je spel het weer doet natuurlijk)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door xJessica »

Bee schreef:Wil je sommige dingen nog bewaren dan kun je die uit je sims 4-oud map terug kopiëren (maar pas als je spel het weer doet natuurlijk)
En ook als hij het weer doet moet je natuurlijk niet in 1x alles terug plaatsen, maar beetje bij beetje. Zo kun je erachter komen waar het probleem ligt. :lach:
Not all monsters do monstrous things
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”