Sims 4 niet meer speelbaar

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Tryara
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2015, 14:09
Contacteer:

Sims 4 niet meer speelbaar

Bericht door Tryara »

Hallo,

Nergens op internet kon ik een antwoord vinden op mijn probleem, op deze manier. Vandaar deze nieuwe topic.
Na een tijdje geen Sims meer te hebben gespeeld, wilde ik deze week weer gaan spelen. Maar toen ik het wilde starten startte het spel niet.
Ik ging naar Origin en wilde daar op 'Spelen' klikken, maar daar is de knop 'spelen' niet aanklikbaar.
Wanneer ik met de rechtermuisknop op het spel klik in Origin, staat de optie 'spel repareren' er ook niet tussen. Wel 'controleren op update', maar daar gebeurd niks wanneer ik daar op klik.

Intussen heb ik ruimte vrij gemaakt op mijn laptop, ik dacht misschien ligt het aan de schijfruimte. Daar zal het niet aan liggen want er is nu ruimte zat. Ook heb ik er een nieuwe virusscanner op gegooid en de hele laptop laten scannen. Bedreigingen verwijderd en computer opgeschoond.
Ook heb ik de paar downloads die ik in het spel heb even uit het spel gehaald, en een back up gemaakt.
Eigenlijk ben ik ten einde raad, heb naar mijn idee alles al geprobeerd. (op het opnieuw installeren na)
Sims 4 verliep normaal gesproken soepel en snel.
Ik heb trouwens ook na gekeken welke update mijn spel heeft, en dat is de laatst mogelijke update.
Wie kan mij helpen? Ik loop al een week lang te sukkelen. En het spel opnieuw installeren leek me ook nog niet direct de beste optie omdat ik bang ben mijn gegevens te verliezen.

Ik heb trouwens het basisspel en in de natuur. In de natuur heb ik op updates gecontroleerd en gerepareerd.


Alvast bedankt en ik hoop op een zo snel mogelijke reactie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 niet meer speelbaar

Bericht door tarac »

Al geprobeerd Origin te verwijderen en opnieuw te installeren ?
Tryara
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2015, 14:09
Contacteer:

Re: Sims 4 niet meer speelbaar

Bericht door Tryara »

Hoi Tarac,

Nee dat nog niet, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zal ik even proberen.

Bedankt voor uw reactie.
Tryara
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2015, 14:09
Contacteer:

Re: Sims 4 niet meer speelbaar

Bericht door Tryara »

Aha, dat was het dus. Het lag aan Origin. Ik heb hem verwijderd met Revo, en opnieuw geïnstalleerd. Nu kon het spel updaten en weer opgestart worden. Bedankt voor de hulp. Maar ik vraag me af, waarom Origin het spel zo in problemen brengt, in de eerste instantie zou je niet denken dat het aan Origin zou liggen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 niet meer speelbaar

Bericht door tarac »

Tryara schreef:Aha, dat was het dus. Het lag aan Origin. Ik heb hem verwijderd met Revo, en opnieuw geïnstalleerd. Nu kon het spel updaten en weer opgestart worden. Bedankt voor de hulp. Maar ik vraag me af, waarom Origin het spel zo in problemen brengt, in de eerste instantie zou je niet denken dat het aan Origin zou liggen.
Origin speelt een sleutelrol in de strijd tegen illegale kopietjes.
Daarom wordt origin steeds weer opnieuw aangepast en geupdate.
Heb je een origin-update overgeslagen, ja dan is de kans groot dat je spel niet meer werkt.
Sassie15
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2015, 13:09
Contacteer:

Re: Sims 4 niet meer speelbaar

Bericht door Sassie15 »

]Hoi als ik mijn Sims in een wereld plaats kan ik ze niet meer besturen . Wat kan ik hier aan doen??!!! Best urging balk is verdwenen
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 niet meer speelbaar

Bericht door Bee »

Sassie15 schreef:]Hoi als ik mijn Sims in een wereld plaats kan ik ze niet meer besturen . Wat kan ik hier aan doen??!!! Best urging balk is verdwenen
Maak eens een nieuwe sims 4 map aan.
Lees hier hoe dat moet: http://tarac.nl/Sims-4/Nieuw%20Sims%20mapje.html
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Sassie15
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2015, 13:09
Contacteer:

Re: Sims 4 niet meer speelbaar

Bericht door Sassie15 »

Ga ok proberen !!!!
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”