Sims 4 werkt niet meer

Hier kan je technische vragen stellen.
Danjel
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:12
Contacteer:

Sims 4 werkt niet meer

Bericht door Danjel »

Hoi Simsforum!

Na al een lange tijd sims 4 te spelen start het spel ineens niet meer op. Bij het opstarten valt hij direct uit en krijg ik de melding "de sims 4 werkt niet meer."
Heb al dingen geprobeerd als: game repareren, nieuwe Sims 4 map, Origin in-game uitzetten, game opnieuw geïnstalleerd. Voordat ik de melding kreeg dat de sims 4 niet meer werkte kreeg ik eerder vandaag eerst de melding dat mijn game niet draaide op deze videokaart. Heb al op het forum rondgekeken, "oplossingen" geprobeerd. Niets lijk te werken :/. Ik heb even een DXDiag bijgevoegd, misschien hebben jullie een oplossing?

Edit; heb nu ook al de problemen dat mijn andere games niet werken. Ik denk dat het probleem bij mijn videokaart ligt :/

Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
:normalelach:
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door BanaanZombie »

Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Ik zie 2 kaarten in je dxdiag, een intel en een nivdia. Maar niks aan info erbij. Bijna alles is blanco. Geen geheugen, geen data, niks

Ik weet geen oplossing, maar ik weet wel dat dit niet klopt. Ik gok dat Tarac wel een oplossing weet
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door tarac »

Waarschijnlijk spelen de problemen pas sinds de update naar Windows 10.
Het stuurprogramma (driver) voor je HD graphics 4000 is niet volledig geinstalleerd en verder heb je waarchijnlijk switchable graphics.

Los het probleem met je Intel op via http://www.intel.com/content/www/us/en/ ... etect.html
Kijk dan verder voor switchable graphics op http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Switc ... index.html
Danjel
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:12
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door Danjel »

tarac schreef:Waarschijnlijk spelen de problemen pas sinds de update naar Windows 10.
Het stuurprogramma (driver) voor je HD graphics 4000 is niet volledig geinstalleerd en verder heb je waarchijnlijk switchable graphics.

Los het probleem met je Intel op via http://www.intel.com/content/www/us/en/ ... etect.html
Kijk dan verder voor switchable graphics op http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Switc ... index.html
Klopt! Bedankt beide!
Ik zal het proberen en laten weten of het werkte (:

Edit; Ik heb inderdaad switchable graphics, ik speelde met mijn NVIDIA Geforce 940M (zoiets, gok ik haha) kaart. Had eerst ook geen problemen, sinds vandaag pas

Edit 2; Onwijs bedankt! Door het probleem met mijn Intel op te lossen werkt alles weer :)
:normalelach:
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door ellemich1 »

Eergisteren had is de sims 4 met uitbreidingen gedownload en geinstalleerd via deze handleiding: http://sims-downloads.weebly.com/sims-4 ... rents.html

Alles werkte goed het spel deed het ook wel, maar nu wou ik hem net opstarten en ik klik op het icoontje en er gebeurd niks. Op mijn bureaublad staat een icoontje waar dit onder staat TS4_x64.exe hier klik ik op om op te starten dat werkte eergisteren gewoon goed.

Er staat ook nog een gewoon icoontje van de sims 4 op mijn bureaublad hier maar er is zeg maar geen icoon met groen dingetje erop zichtbaar maar het is veranderd in een wit blaadje soort mapje net als bij het downloaden van cc die in de mods folder worden geplaatst. Terwijl deze eerst wel zichtbaar was toen het spel nog wel deed en nu wil ik weer spelen en doet hij het niet meer. Iemand weet hoe dit kan?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door tarac »

ellemich1 schreef:Eergisteren had is de sims 4 met uitbreidingen gedownload en geinstalleerd via deze handleiding: http://sims-downloads.weebly.com/sims-4 ... rents.html

Alles werkte goed het spel deed het ook wel, maar nu wou ik hem net opstarten en ik klik op het icoontje en er gebeurd niks. Op mijn bureaublad staat een icoontje waar dit onder staat TS4_x64.exe hier klik ik op om op te starten dat werkte eergisteren gewoon goed.

Er staat ook nog een gewoon icoontje van de sims 4 op mijn bureaublad hier maar er is zeg maar geen icoon met groen dingetje erop zichtbaar maar het is veranderd in een wit blaadje soort mapje net als bij het downloaden van cc die in de mods folder worden geplaatst. Terwijl deze eerst wel zichtbaar was toen het spel nog wel deed en nu wil ik weer spelen en doet hij het niet meer. Iemand weet hoe dit kan?
zie http://sims-downloads.weebly.com/problemen-origin.html
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door ellemich1 »

origin heb ik niet geinstalleerd en als ik nu een snelkoppeling maak wordt het ook een wit mapje

Afbeelding
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door tarac »

Klik eens met rechts op die snelkoppeling, kies Eigenschappen, wat zie je dan ?
sims4 snelkoppeling.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door ellemich1 »

Ik heb het opnieuw geinstalleerd dmv het filmpje bij de torrents handleiding te volgen en ik zag dat ik het niet goed had uitgepakt
Nu net weer opgestart en nu werkt het wel gelukkig!

Edit: Nu had ik mijn downloads in een apart mapje gedaan en nu weer in het mods mapje en nu wil ik weer opstarten en gebeurd er niets
dus alle downloads er weer uitgehaald en toch wil die niet opstarten als ik op het icoontje klik

ik heb de download gevonden waardoor hij niet start
kaylee_x
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2016, 16:59
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door kaylee_x »

Hoi!

Ik krijg ook elke keer de foutmelding sims 4 werkt niet meer. Dit gebeurt helaas telkens op hetzelfde moment, namelijk als ik een familie wil laden.
Het opstarten gaat allemaal goed. Nieuwe huishoudens maken gaat ook goed.
Alles doet het totdat ik een familie wil laden en daadwerkelijk wil beginnen met spelen.
Kan iemand me hier alsjeblieft mee helpen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door tarac »

kaylee_x schreef:Hoi!

Ik krijg ook elke keer de foutmelding sims 4 werkt niet meer. Dit gebeurt helaas telkens op hetzelfde moment, namelijk als ik een familie wil laden.
Het opstarten gaat allemaal goed. Nieuwe huishoudens maken gaat ook goed.
Alles doet het totdat ik een familie wil laden en daadwerkelijk wil beginnen met spelen.
Kan iemand me hier alsjeblieft mee helpen?

Alvast bedankt!
1. Heb je 32 of 64-bits windows
2. Gebruik je TS4.exe of TS4_x86.exe als startprogramma
3. Hoeveel GB RAM geheugen heb je
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door BanaanZombie »

4. Heb je downloads in je spel?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
kaylee_x
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2016, 16:59
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door kaylee_x »

Hoi!

1. Ik heb 32-bits windows
2. Ik gebruik TS4.exe
3. Ik heb 3,00 GB RAM geheuegen (geloof ik)
4. Ja ik heb downloads, maar ik heb het ook al zonder geprobeerd.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door tarac »

3 GB is natuurlijk wel een beetje weinig aan RAM geheugen tegenwoordig.

Heb je al geprobeerd wat het spel doet als je het mapje de Sims 4 dat je vindt in Mijn Documenten - Electronic Arts VERPLAATST naar je bureaublad.

Geef anders eens een dxdiag
crosser508
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 dec 2014, 15:25
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door crosser508 »

Hallo allemaal,

Na een tijdje geen sims meer te hebben gespeeld wou ik hem gisteren en vandaag weer opstarten alleen nu heb ik het zelfde probleem.
Hij start op en dan krijg ik een wit scherm met de sims 4 werkt niet meer.
Ik snap niet waarom hij dit ineens doet.

Ik heb de sims 4, aan het werk en beleef het samen origineel via origin gekocht.
Ook heb ik een aantal downloads in mn spel.
ik heb hier verder niets aan veranderd sinds ik niet meer gespeeld heb.

Edit: Heb nog even een dxdiag bijgevoegd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door Bee »

Met 'downloads' bedoel je items?
Of bedoel je dat je het spel deels gedownload hebt?

Als optie 1 - al geprobeerd die downloads eruit te halen?
Als optie 2 - Lees dit eens door: http://tarac.nl/Sims-4/downloaden%20ori ... loads.html
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
crosser508
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 dec 2014, 15:25
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door crosser508 »

Met downloads bedoelde ik dus items.
Heb alle spellen origineel.

Heb het mapje mods eruit gehaald, en het probleem is er nog.
Kan het door de nieuwe update komen dan of zo?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door Bee »

Verder zie ik in je dxdiag dat je een Intel kaart hebt met maar 64 MB eigen geheugen. Dat is veel te weinig om sims 4 mee te spelen.
Heb je switcheable graphics? Dan moet je je 'betere' kaart instellen om sims 4 mee te spelen. Heb je geen switchable graphics dan zou je eens moeten kijken voor een update van je grafische kaart want je driver is van 4 mei 2011.
Zie hier nog even de systeemeisen: http://tarac.nl/Sims-4/Systeemeisen.html
Ik heb er een hard hoofd in!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
crosser508
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 dec 2014, 15:25
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door crosser508 »

Waar kan ik dan precies die update doen? ik heb helemaal niet zoveel verstand van computers dus geen idee waar ik dat kan vinden...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door Bee »

Je moet eerst kijken of je 2 grafische kaarten hebt, is dat het geval dan mag je niet updaten.
Je hebt nog windws 7 - dus kijk in je configuratiescherm - info over je PC
Lees hier meer over op de helpsite: http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Switc ... index.html

Heb je geen switchable grafics dan moet je op de site van de fabrikant kijken of er een update is voor je intel kaart.
http://www.intel.com/content/www/us/en/ ... id=dc_iduu
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
crosser508
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 dec 2014, 15:25
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door crosser508 »

Ik heb even gekeken en ik heb volgens mij maar 1 kaart, nu heb ik dat van intel.com gedownload en een scan gestart maar hij kan geen ''drivers'' vinden?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door Bee »

Hmmm ... dat is vreemd. Ik ken dat scanprogramma zelf niet, heb ook geen Intelkaart.

Ben je aangemeld als Administrator? (als dit er iets mee te maken heeft?)
PC opnieuw opstarten?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door BanaanZombie »

Ik heb zelf ook intel en die scanner vind niet altijd wat nee. Dan moet je naar de site gaan van je laptop merk en daar drivers zoeken voor jou type laptop
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
crosser508
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 dec 2014, 15:25
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door crosser508 »

Ik heb de pc opnieuw opgestart, toen vond ie nog niks die scanner.
Nu ben ik naar de site van hp gegaan want ik heb een hp pavilion g7 laptop.
Nu weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen.
ik heb op zoeken geklikt voor drivers en software en hij vond mijn type laptop wel nu staat er een hele lijst met dingen die ik waarschijnlijk updaten kan denk ik?
Er staan 6 dingen in die lijst die beginnen met het woord driver, ik zal wel driver-videokaart moeten aanklikken of niet?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 werkt niet meer

Bericht door tarac »

crosser508 schreef:Ik heb de pc opnieuw opgestart, toen vond ie nog niks die scanner.
Nu ben ik naar de site van hp gegaan want ik heb een hp pavilion g7 laptop.
Nu weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen.
ik heb op zoeken geklikt voor drivers en software en hij vond mijn type laptop wel nu staat er een hele lijst met dingen die ik waarschijnlijk updaten kan denk ik?
Er staan 6 dingen in die lijst die beginnen met het woord driver, ik zal wel driver-videokaart moeten aanklikken of niet?
ja, of graphics driver
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”