verschillende computers gebruiken om te spelen

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Sanne24
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2016, 19:30
Contacteer:

verschillende computers gebruiken om te spelen

Bericht door Sanne24 »

Hoi allemaal!

Ik heb sinds een aantal weken de Sims 4 gedownload via Origin en ben het weer fanatiek aan het spelen.
De eerste download heb ik gedaan op de computer van mijn moeder met een nieuw origin account (gmail-account), deze heb ik opnieuw aangemaakt omdat ik vergeten was ik al een oude had.
Dit spel heb ik een paar dagen gespeeld op haar computer.
Toen ik weer thuis was heb ik nogmaals de Sims 4 geinstalleerd, maar dan op mijn computer.
Dit heb ik gedaan met mijn gmail origin account én met mijn hotmail-account.

Alleen.. de familie die ik op de computer van mijn moeder heb aangemaakt krijg ik niet op mijn computer. Hij staat dus op het gmail account, maar de familie is nergens te bekennen.

Ook heb ik nu dat ongeacht met welk account ik inlog, ik dezelfde families houdt. Ik heb op mijn eigen computer een familie 'White' aangemaakt met mijn hotmail-account. Als ik nu inlog met gmail via origin krijg ik dezelfde familie White.

Hoe krijg ik de familie van mijn moeders computer op mijn eigen computer?

Alvast bedankt voor de moeite! :duimomhoog:
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: verschillende computers gebruiken om te spelen

Bericht door WALUIGI96 »

Als ik me niet vergis worden families en dergelijke niet gesynchroniseerd met Origin (met andere woorden, families staan op 1 computer en niet bij Origin).
Als je een familie op een andere computer wil spelen, moet je kijken naar de map 'Documenten' en dan 'Electronic Arts' en dan 'De Sims 4'. het is het handigst om de volledige map over te zetten (bijvoorbeeld via een USB stick), want hiermee zorg je dat ook echt alles overgezet wordt.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: verschillende computers gebruiken om te spelen

Bericht door BanaanZombie »

Klopt, alleen de dingen die je in je bibliotheek opslaat heb je op alle pc's omdat die op je account staan. Je opgeslagen spellen staan inderdaad in de map die Waluigi noemt
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Sanne24
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2016, 19:30
Contacteer:

Re: verschillende computers gebruiken om te spelen

Bericht door Sanne24 »

aaah, thanks!
Dus de hele map Sims 4 overzetten? Is dat niet het volledige spel?
Mijn eigen computer heeft niet zoveel GB meer over dus het zou mooi zijn als het een specifiek mapje is of dat hij de rest overschrijft.

In elk geval bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga dat eerst even proberen.
Sanne24
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2016, 19:30
Contacteer:

Re: verschillende computers gebruiken om te spelen

Bericht door Sanne24 »

Ik heb even gekeken.
Je hebt verschillende submappen weer in de map 'Sims 4'.
Weet je teovallig als het ook mogelijk is om een van deze submapjes te kopieren? (cache, saves, cachestr, Tumbnails etc)
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: verschillende computers gebruiken om te spelen

Bericht door WALUIGI96 »

Het is mogelijk, maar dan is het vrij lastig te garanderen dat dan ook echt alles werkt...
Beantwoord (ook) technische vragen.
Sanne24
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2016, 19:30
Contacteer:

Re: verschillende computers gebruiken om te spelen

Bericht door Sanne24 »

Dus beter is om de volledige map over te zetten?

Ik heb nl ook 2 uitbreidingssets gekocht maar wil deze toepassen op de familie van mijn moeders computer.
Beide wil ik op mijn pc hebben zodat ik het altijd kan spelen.
Ik zal proberen de map over te zetten en daarna de uitbreidingssets installeren.

Of is dit ook per computer dat je ze kan installeren/spelen? En niet per origin accoutn?
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: verschillende computers gebruiken om te spelen

Bericht door WALUIGI96 »

Dat weet ik niet, ik heb geen uitbreidingen gekocht. Maar ik vermoed dat de uitbreidingen op beide geïnstalleerd moeten worden, want stel op computer A koopt de familie iets wat niet in het basisspel zit, hoe moet dan de familie op computer B hiermee om gaan dan?
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: verschillende computers gebruiken om te spelen

Bericht door BanaanZombie »

Je kan wel alleen de saves overzetten, maar ik zou ze niet samenvoegen met je huidige

Als ke uitbreidingen gaat installeren op jou pc, en ke wil vervolgens mij die zelfde familie spelen op je moeders pc (dus weer saves verplaatsen) dan gaat dat niet.

Uitbreidingen installeer je per pc, niet per account
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”