Mega: zip file extracten?

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Donald Duck
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2015, 15:12
Contacteer:

Mega: zip file extracten?

Bericht door Donald Duck »

Hoi!

Ik heb met Mega sims 4 gedownload, en op mijn bureaublad heb ik 2 zip files. Als ik ze wil koppelen aan Poweriso met rechter muisknop dan staat het er niet. Moet ik de files ''extract all'' doen? Ik denk van wel, maar ik wil het zeker weten voordat ik iets drastisch verkeerd doe. Laptop herstarten heb ik al gedaan.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Mega: zip file extracten?

Bericht door BanaanZombie »

Je moet ze inderdaad eerst uitpakken. Als het bestand bv Sims.zip heet kun je kiezen voor 'Uitpakken in Sims' of dat is alleen winrar dat weet ik niet zo. Dan krijg je een map met de inhoud.
Je kan ook het zip bestand in een lege map plaatsen en dan 'hier uitpakken'
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Donald Duck
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2015, 15:12
Contacteer:

Re: Mega: zip file extracten?

Bericht door Donald Duck »

Okay, bedankt!
Donald Duck
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2015, 15:12
Contacteer:

Re: Mega: zip file extracten?

Bericht door Donald Duck »

Omdat er geen andere optie was dan de file te openen met Poweriso, heb ik maar op setup geklikt. edit: Dit heb ik dus allemaal gedaan in Poweriso zelf.

Ik heb het dus niet kunnen koppelen aan een Poweriso-station. Ik snap niet waarom, moet ik gewoon doorgaan en hetzelfde doen met de uitbreidingen, de crack plaatsen en zien wat er gebeurt? Want het lijkt me dat dat koppelen nogal belangrijk is.

Edit:
Dus, ik zou denken dat alles hetzelfde doen maar dan zonder de files te koppelen aan poweriso het wel zou lukken? Het basisspel setup heb ik afgerond en er staat gewoon een leuk icoontje van Sims 4 op mijn bureaublad. Het proberen te openen heb ik niet gedaan omdat er vaak gezegd wordt dat het beter is om alles te installeren en op t eind pas de launchen(?) Want ik krijg die optie ook echt niet. (sorry voor het steeds herhalen, maar ik wil het even duidelijk neerzetten) In de bijlagen is een printscreen van wat ik dan te zien krijg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Mega: zip file extracten?

Bericht door WALUIGI96 »

Heb je na de installatie van PowerISO de computer opnieuw opgestart, want er missen een aantal opties in het rechtsklikmenu van Windows.
Het kan ook zijn dat PowerISO niet correct is geïnstalleerd.
Heb je gekeken op deze pagina: http://tarac.nl/Algemeen/Hulp%20Program ... erIso.html
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Mega: zip file extracten?

Bericht door BanaanZombie »

Koppelen is wel degelijk belangrijk. De laatste uitgekomen uitbreidin moet gekoppeld zijn, anders kun je niet spelen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Donald Duck
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2015, 15:12
Contacteer:

Re: Mega: zip file extracten?

Bericht door Donald Duck »

Misschien stuitten anderen ook op dit probleem dus ik leg even uit wat ik gedaan heb.

Ik had dus inderdaad PowerIso niet correct geinstalleerd. Nadat ik dat heb gedaan en de computer herstartte waren de opties er nog steeds niet. Dus heb ik met zelf poweriso in dat programmaatje (niet het mapje zelf maar wat erin zit - is maar 1 ding en t heet ''basis'') de file geopend en gekoppeld aan een drive. Daarna sloot ik PowerISO en ging ik gewoon verder met de stappen die in het filmpje uitgeled zijn.

Bedankt voor jullie hulp! :)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Mega: zip file extracten?

Bericht door tarac »

De Sims 4 is een uitzondering op de gebruikelijke PowerIso regel.
Je hoeft de download niet te koppelen, dubbeklikken op d download is voldoende om het in PowerIso te openen.
Daarna kan je via Setup (zonder nummertje) installeren.
Om te spelen hoeft PowerIso niet gekoppeld te zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”