Sims willen niet meer eten

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2014, 16:47
Contacteer:

Sims willen niet meer eten

Bericht door Matthijs »

Sinds mijn sims een baby hebben gekregen willen ze niet meer eten. Ik druk op een bord voedsel of een kopje koffie om ze te laten eten/drinken en de optie wordt automatisch gestopt. Voordat de optie gestopt wordt zie je de sims ook kaarsrecht stilstaan met hun armen ongeveer 45 graden gespreid, maar dit gebeurd zo snel dat ik er niet eens een screenshot kan van maken.
Ik had een tijdje geleden precies hetzelfde probleem, toen ik een sim vroeg om bij mijn huishouden te komen en dacht dat ik het opgelost had door een paar mods eruit te halen. Dit ging goed voor een tijdje... tot nu toe.

Iemand enig idee hoe dit te fixen is? Mijn sims beginnen al uit te hongeren :P
Ondertitel tijdelijk niet aanwezig, waarschijnlijk omdat ik lui ben.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Joyce »

Je hebt resetsim al geprobeerd en ze even in een ander huis gezet en weer terugverhuist?
Dan weet je zeker dat je alles hebt gereset..
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
Matthijs
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2014, 16:47
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Matthijs »

Joyce schreef:Je hebt resetsim al geprobeerd en ze even in een ander huis gezet en weer terugverhuist?
Dan weet je zeker dat je alles hebt gereset..
Jep, alle sims al gereset en ook uit het huis gezet en weer terug. Maar dat werkte niet.
Ondertitel tijdelijk niet aanwezig, waarschijnlijk omdat ik lui ben.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Joyce »

Gaan ze ook eerst zitten en teleporteren ze dan weg in die positie wat je omschreef? of komen ze niet eens aan zitten toe?

En heb je het ook met andere gezinnen, anders kan het misschien zijn dat dat gezin een bug heeft..
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
Matthijs
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2014, 16:47
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Matthijs »

Joyce schreef:Gaan ze ook eerst zitten en teleporteren ze dan weg in die positie wat je omschreef? of komen ze niet eens aan zitten toe?
Ze komen inderdaad niet eens aan zitten toe. Het gaat zeg maar als volgt: Klik op bord > Klik op eten > Sim gaat in die positie staan en tegelijkertijd wordt de actie onderbroken.
Ondertitel tijdelijk niet aanwezig, waarschijnlijk omdat ik lui ben.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Joyce »

Matthijs schreef:
Joyce schreef:Gaan ze ook eerst zitten en teleporteren ze dan weg in die positie wat je omschreef? of komen ze niet eens aan zitten toe?
Ze komen inderdaad niet eens aan zitten toe. Het gaat zeg maar als volgt: Klik op bord > Klik op eten > Sim gaat in die positie staan en tegelijkertijd wordt de actie onderbroken.
Het klinkt als een glitch, misschien dat meer er last van hebben, ik weet wel dat er voor de novemberpatch ook een glitch was met het eten, maar dan werden ze voor ze begonnen weggeteleporteert en stonden kort in de door jou beschreven houding
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
Matthijs
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2014, 16:47
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Matthijs »

Joyce schreef:En heb je het ook met andere gezinnen, anders kan het misschien zijn dat dat gezin een bug heeft..
Ik heb net even snel een huishouden aangemaakt, maar hier was het probleem niet voorgekomen. Vervolgens heb ik de eerste de beste sim van de straat geplukt en haar aan mijn huishouden toegevoegd. Nog steeds reageerde het gewoon normaal.

Maar ik heb ook geprobeerd om een sim, van het huishouden waar het probleem voorkomt, naar een park te sturen om hem daar hotdogs te laten eten. Dit werkt wel? Zou het dan door het huis kunnen komen?
Ondertitel tijdelijk niet aanwezig, waarschijnlijk omdat ik lui ben.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Joyce »

Matthijs schreef:
Joyce schreef:En heb je het ook met andere gezinnen, anders kan het misschien zijn dat dat gezin een bug heeft..
Ik heb net even snel een huishouden aangemaakt, maar hier was het probleem niet voorgekomen. Vervolgens heb ik de eerste de beste sim van de straat geplukt en haar aan mijn huishouden toegevoegd. Nog steeds reageerde het gewoon normaal.

Maar ik heb ook geprobeerd om een sim, van het huishouden waar het probleem voorkomt, naar een park te sturen om hem daar hotdogs te laten eten. Dit werkt wel? Zou het dan door het huis kunnen komen?
Je kan het altijd proberen, sla het huis op in je bibliotheek als je eraan gehecht bent, en verhuis ze naar een starterswoning, die zijn niet zo duur om het even uit te testen
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
Matthijs
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2014, 16:47
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Matthijs »

Joyce schreef:Je kan het altijd proberen, sla het huis op in je bibliotheek als je eraan gehecht bent, en verhuis ze naar een starterswoning, die zijn niet zo duur om het even uit te testen
Oke, dus ik heb ze verhuisd naar een starterswoning en daar wat proberen te laten eten. Dit ging prima. Vervolgens heb ik ze weer terug verhuisd en... hier komt het :P... één van m'n sims zat, zonder dat ik het gezegd had, aan tafel een tosti te eten. Daarna heb ik ook de andere sims geprobeerd te laten eten en dit werkte? Ik heb geen idee hoe, maar het is gefixt... voorlopig xD

Heel erg bedankt voor je hulp en tijd :D
Ondertitel tijdelijk niet aanwezig, waarschijnlijk omdat ik lui ben.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Joyce »

Matthijs schreef:
Joyce schreef:Je kan het altijd proberen, sla het huis op in je bibliotheek als je eraan gehecht bent, en verhuis ze naar een starterswoning, die zijn niet zo duur om het even uit te testen
Oke, dus ik heb ze verhuisd naar een starterswoning en daar wat proberen te laten eten. Dit ging prima. Vervolgens heb ik ze weer terug verhuisd en... hier komt het :P... één van m'n sims zat, zonder dat ik het gezegd had, aan tafel een tosti te eten. Daarna heb ik ook de andere sims geprobeerd te laten eten en dit werkte? Ik heb geen idee hoe, maar het is gefixt... voorlopig xD

Heel erg bedankt voor je hulp en tijd :D
Misschien waren ze in opstand, als het nog een keer voorkomt kan je dit altijd nog een keer proberen haha,
maar gelukkig is het opgelost! :mrgreen:
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Lindavanorsouw »

ik heb ook een probleem. De eerste 2 keer dat mijn restaurant open ging, gingen de mensen zitten aan tafel. Nu gaat het restaurant open en de mensen gaan aan de bar zitten en zuipen.. Ik wil dat ze gaan eten en bestellen.. Hoe kan dit?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef:ik heb ook een probleem. De eerste 2 keer dat mijn restaurant open ging, gingen de mensen zitten aan tafel. Nu gaat het restaurant open en de mensen gaan aan de bar zitten en zuipen.. Ik wil dat ze gaan eten en bestellen.. Hoe kan dit?
Geen idee maar er blijken nog wel meer bugs in het spel te zitten (ook in het originele).
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Bee »

Heb het nog niet geïnstalleerd, maar:
Is het restaurant wel open? Check openingstijden
Zijn er maaltijden op voorraad? (Bij sims 3 moest je dat instellen)

Anders misschien even afsluiten en opnieuw opstarten?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Sven »

Lindavanorsouw schreef:ik heb ook een probleem. De eerste 2 keer dat mijn restaurant open ging, gingen de mensen zitten aan tafel. Nu gaat het restaurant open en de mensen gaan aan de bar zitten en zuipen.. Ik wil dat ze gaan eten en bestellen.. Hoe kan dit?
Of je Sims hebben professionele hulp nodig, of het is idd een soort bug.
Ik denk het laatste, maar ik kan bij de bug reports hier nog niets vinden.
Heb je het alleen met dit restaurant of ook met andere?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door tarac »

Veel "fouten" in Uit Eten worden veroorzaakt door verouderde Mods.
Speel een zonder Mods en kijk of het dan nog zo is.
Carlijn
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2017, 15:52
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Carlijn »

Mijn sims willen ook niet eten, ik vind het wel heel vervelend. Ik zou niet weten hoe dit komt, ik heb opgezocht hoe ik dit op kon lossen, maar dat werkte na een tijdje niet meer. Als iemand me kan helpen zou dat fijn zijn.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Bee »

Carlijn schreef:Mijn sims willen ook niet eten, ik vind het wel heel vervelend. Ik zou niet weten hoe dit komt, ik heb opgezocht hoe ik dit op kon lossen, maar dat werkte na een tijdje niet meer. Als iemand me kan helpen zou dat fijn zijn.
Je geeft niet veel info. Heb je uitbreidingen, zoja welke? Zijn dat gekochte spellen via Origin of gedownload via ZL-Origin, gebruik je andere gedownloade uitbreidingen? Of heb je CC in je spel? Sinds wanneer kunnen ze niet eten, etc ...

Mocht je CC hebben en de laatste uitbreiding Cats & Dogs pas hebben geïnstalleerd dan zou dit je kunnen helpen je CC weer goed te krijgen waardoor je spel weer goed werkt:

Download en installeer Sims 4 Studio. Je kunt het HIER vinden.

Open Sims 4 studio
Ga naar Tools - Batch Fixes - Objects - Fix Objects for Cats & Dogs

Het programma komt dan met de vraag waar je de backup van je CC wilt neerzetten
Verander de link of klik gewoon op ja (standaard in C:Documenten)

En je CC wordt aangepast. Hij laat ook nog even zien welke items aangepast zijn.
NB: Dit is een Backup van je CC, zet die dus niet terug in je Mods folder!!

Daarna zou het probleem opgelost moeten zijn
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Carlijn
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2017, 15:52
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Carlijn »

Ik heb wel uitbreidingen gekocht en cc gedownload maar kan het ook zijn dat het door het huis komt. Ik heb ook de uitbreiding cats and dogs maar ik ben nog geen 18 dus dat heb ik via bol.com en niet via origin
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Bee »

Via Bol.com is toch ook gewoon 'legaal'?
Als je alles van Origin hebt zou ik proberen je spel te 'repareren' via Origin.

Dan kan het nog zijn dat je CC niet meewerkt. CC wordt altijd gemaakt door derden. Als er een nieuwe uitbreiding wordt uitgebracht kunnen diverse dingen niet meer goed werken en zou de CC weer vernieuwd moeten worden.
In dat geval probeer de gegeven oplossing met Sims 4 Studio. :normalelach:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Carlijn
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2017, 15:52
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Carlijn »

Ik zal proberen het spel te repareren, ik hoop dat het werkt.
Carlijn
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2017, 15:52
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Carlijn »

Ik vind het raar, maar het repareren werkt ook niet. Ik heb ze naar een ander huis gestuurd, maar daar zaten ze wel gelijk te eten. Ik heb ook veel cc in mijn huis misschien is dat het wel. Ik heb ook een kat in mijn huis maar die eet wel gewoon.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Bee »

Heb je nou sims 4 studio al uitgeprobeerd?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Carlijn
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2017, 15:52
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Carlijn »

Nee nog niet geprobeerd, Ik zal morgen wel even kijken of dat lukt. Maar ik denk wel dat het aan het huis ligt, want met mijn andere huishoudens kan ik ze wel gewoon laten eten.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Bee »

Carlijn schreef:Nee nog niet geprobeerd, Ik zal morgen wel even kijken of dat lukt. Maar ik denk wel dat het aan het huis ligt, want met mijn andere huishoudens kan ik ze wel gewoon laten eten.
Hongerhuis... :paranoia: :o :mrgreen:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Carlijn
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2017, 15:52
Contacteer:

Re: Sims willen niet meer eten

Bericht door Carlijn »

Haha ja ze gaan waarschijnlijk dood. :duimomhoog: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”