Kan bestand niet meer vinden?

Hier kan je technische vragen stellen.
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door nachomother »

Heb inmiddels het bestand opnieuw gedownload en gekoppeld met PowerISO. Daarna heb ik het bestand in verkenner geopend via game, bin, etc. Resultaat is hetzelfde. Probeer het inmiddels op een andere pc. Misschien dat het aan mijn laptop ligt? Al vind ik het bizar dat ondanks ik het bestand net heb gedownload, hij blijft zeuren dat hij onleesbaar/beschadigd is.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door tarac »

Maak eens een nieuw mapje op je computer, b.v. op je bureaublad.
Kopieer de inhoud van de download over naar dat nieuwe mapje
Start je spel als Administrator vanuit het nieuwe mapje - Game - Bin - Ts4.exe of TS4_x64.exe

O, wacht even
Heb je een bestand van 11.74 GB of van 16,41 GB gedownload ?
Die van 11,74 moet je koppelen in Poweriso en dan op Setup klikken
Die van 16,74 is de versie voor de USB stick e.d.
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door nachomother »

Ik heb de 16.74 GB versie. Geldt dit in een mapje doen enzo dan nog steeds?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door tarac »

nachomother schreef:Ik heb de 16.74 GB versie. Geldt dit in een mapje doen enzo dan nog steeds?
Even hardop denken.
Als het je lukt om het aan een virtueel station te koppelen - JA
Als dat niet lukt dan heeft het geen zin.

Ik heb nu net weer deze versie gedownload om te checken of er een fout in zit en mij lukt het wel om via de .iso download - Game - Bin - TS4_x64.exe het spel te starten.

Nog steeds hardop denkend:
Jij hebt het op een USB-stick gezet, is die groot genoeg ?
Heb je nog ruimte op die stick over ?
Want als die vol is dan is het logisch dat de .iso niet gelezen kan worden omdat die niet volledig is.
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door nachomother »

Het lukt mij wel om het het iso bestand te koppelen. Verder is het een USB van 64 gb die nog de helft aan ruimte vrij heeft. Ik zal morgen voor zover ik daar tijd voor heb even met dat mapje uit proberen. Ga morgen namelijk naar het buitenland voor 3 maanden dus ben daar even druk mee bezig :D
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door nachomother »

Ik denk dat het misschien aan de USB ligt waar het op staat. Inmiddels staat de installatie software van een ander spel erop, en die geeft dezelfde melding als ik hem met administrator wil opstarten. Ga hem nu naar mijn laptop zelf verplaatsen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door tarac »

nachomother schreef:Ik denk dat het misschien aan de USB ligt waar het op staat. Inmiddels staat de installatie software van een ander spel erop, en die geeft dezelfde melding als ik hem met administrator wil opstarten. Ga hem nu naar mijn laptop zelf verplaatsen.
Klik eens met rechts op de ikoon van de USB stick en kies Eigenschappen.
NFTS.PNG
Staat daar bij jou ook NTFS of staat er FAT32 ?
Als er FAT32 staat is het een duidelijke zaak. De maximale bestandsgrootte bij fat32 is slechts 4 GB. Logisch dat Poweriso er niks mee kan.
Elk bestand groter dan 4 GB is dus corrupt en nuttoloos op zo'n stick.

Kopieer alles wat belangrijk is even over naar een mapje op je bureaublad.
Formatteer de stick naar NTFS, kopieer de inhoud van je mapje terug naar de stick.
Helaas moet je de Sims 4 opnieuw downloaden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door nachomother »

Er staat NTFS. Toen ik heb net gekocht had wilde ik de sims er al eerder opzetten alleen dat wilde dus niet omdat hij nog op FAT32 stond. Toen heb ik ook alles eraf gehaald, hem geformatteerd en toen kon ik het bestand er wel op zetten. Helaas heb ik mijn andere USB waar ik de aller eerste keer de sims op heb gezet (toen alles dus goed ging en het werkte) op het moment niet bij de hand.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door Bee »

nachomother schreef:Hallo allemaal,

Ongeveer een maandje geleden heb ik een Sims 4 all-in-one pakket gedownload die ik niet hoefde te installeren. Samengevat, alle 16,4 GB stond op een usb en het enige wat ik hoefde te doen was het iso bestand koppelen aan PowerIso, en hem via daar opstarten. Ik heb de stappen gewoon gevolgd die vermeld stonden en alles ging prima. Een kleine maand later heb ik dit bestand van 16,4 GB overgezet naar een andere usb. Blijkbaar was dit verkeerd gegaan aangezien het spel het niet meer deed. Nu heb ik vanochtend het bestand opnieuw gedownload (wel naar een andere usb) en dezelfde procedure gevolgd. Echter krijg ik nu steeds de melding als ik hem via de 'PowerIso schijf' in mijn verkenner wil opstarten dat hij het bestand niet kan vinden. Heb anderen ook al om raad gevraagd maar ben niet echt verder gekomen.

(Dit heeft verder misschien niks met de Sims zelf te maken, maar met PowerIso zelf heb ik ook een probleempje. Heb hem vandaag nog compleet verwijdert en opnieuw geïnstalleerd met de hoop dat hij het wel goed zou doen maar helaas. Om de 1 of andere reden als ik met rechtermuisknop op een iso bestand klikt, komt het icoontje van PowerIso er niet tussen te staan waardoor ik hem niet kan koppelen. Enige andere optie is om in het programma zelf het iso bestand te selecteren.)

Zie bijlagen voor eventuele duidelijkheid.

Ik hoor graag jullie reacties.
Ik vind het wel vreemd dat hij het eerst gewoon gedaan heeft bij je eerste poging ...

Daarom kan ik niet aan de gedachte ontkomen dat er, ondanks dat je deze versie niet hoeft te installeren, toch ergens registervermeldingen of andere links zijn gemaakt die verwijzen naar deze eerste ISO op de eerste stick. Heb je ook al geprobeerd om:
1. Alles van de sims wat je nu op je PC hebt staan te verwijderen met Revo en/of het register grondig opschonen met bv Eusing?
2. Ook al hoef je deze versie niet te installeren, er wordt ALTIJD een simsmap in Documenten aangemaakt zodra je gaat spelen. Heb je al geprobeerd deze map te hernoemen naar bv Sims 4-oud, zodat er een nieuwe map wordt aangemaakt?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door nachomother »

Met revo kon ik niks vinden betreft de sims (heb op 'sims' gezocht en nog op EA en Electronic arts). Heb wel in documenten dus nog iets van de sims gevonden. Dat heb ik nu verwijdert. Heb nu eusing er ook weer even over heen gegooid. Moet er wel bij zeggen dat iedere meer weer als ik scan er over heen gooi er standaard een paar dezelfde issues zijn. In dit geval zie ik alleen 2 die met Adobe te maken hebben. Ik zal even kijken of ik de sims nog kan downloaden terwijl ik in het buitenland ben. Hangt ook even van het Internet af.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door tarac »

Je hebt de all-in-one iso toch niet als een winrar bestand gedownload ?
Dat is nog wel eens verwarrend in Stack.
Eindigt je download op .iso of op .rar ?
Bij .rar moet je het nog uitpakken met Winrar om er een Poweriso bestand van te maken.

Dit krijg je wanneer je een .rar bestand opent in Poweriso
rar.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: Kan bestand niet meer vinden?

Bericht door nachomother »

Ik ben naar stack toegegaan en heb het al in one bestand zeg maar apart gedownload. In mijn verkenner staat het ook als iso bestand
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”