Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door maralicious »

Hoi iedereen,

Ik heb een probleempje met mijn sims 4. Hij draait wel een beetje sloom voor mijn gevoel,maar het is te doen. Ik heb alles via de normale manier geïntalleerd via Origin en ging met een beroep rechercheur worden. Nu kom ik prima door alle laadschermen heen, maar als ik op het werk naar de plaats delict moet valt hij compleet uit en is mijn spel weg. Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar dan valt het spel weer uit. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Mijn computer is vrij oud, maar heb hem geüpdate naar Windows 10 en compleet schoongemaakt.

Groetjes Mara
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door tarac »

Heb je mods, hacks, NRaas in je spel ?
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door maralicious »

Nee ik heb niks in mijn spel.
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door Bee »

Windows 10 is ws niet geschikt voor je PC, je zegt dat het een oude is. Ik had hetzelfde met mijn PC en ben weer terug gegaan naar een eerdere versie van Windows. Dus kijk even bij info van je leverancier of zij Windows 10 wel ondersteunen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door maralicious »

Hoihoi,

Ik heb inmiddels de Sims 4 op mijn laptop geinstalleerd en hetzelfde probleem trad op. Ik kan nu wel gewoon naar de plaats delict etcetera, maar op een bepaald punt (maakt niet uit wat) loopt mijn Sims 4 compleet vast? Ik heb mijn dxdiag erbij gezet. Met het vastlopen bedoel ik ook dat hij uitvalt, zegt dat de Sims 4 niet meer reageert. Ik heb dit probleem nooit eerder gehad met de Sims 4, ik speel de Sims 4 al jaren op mijn laptop en ik weet ook niet welk uitbreidingspakket of welke update dan ook dit probleem heeft veroorzaakt want het is al een tijdje terug dat ik zo actief de Sims 4 speelde dat het opvalt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door tarac »

Ik vermoed dat jouw laptop nog een extra Nvidia kaart heeft.
Dat kun je controleren via rechtsklikken op Start - Apparaatbeheer - Beeldschermadapters.
Staan er daar 2, een Intel en een Nvidia dan heb kje switchable graphics.
Je moet dan de Vidia instellen voor de Sims
zie http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Switc ... vidia.html
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door maralicious »

Hoihoi,
Bij mij staat daar alleen de Intel. Enig idee hoe ik daar een Nvidia aan zou kunnen toevoegen of een andere oplossing? Oh en trouwens, kan een computer ook switchable graphics hebben?
Note: Mijn zus heeft dezelfde laptop als ik en ook dezelfde grafische kaart. Echter loopt op haar laptop de Sims snel en vlekkeloos?
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door tarac »

maralicious schreef:Hoihoi,
Bij mij staat daar alleen de Intel. Enig idee hoe ik daar een Nvidia aan zou kunnen toevoegen of een andere oplossing? Oh en trouwens, kan een computer ook switchable graphics hebben?
Jazeker, veel all-on-one computers gebruiken modified grafische kaarten (bij Nvidia zie je dat aan de toevoeging M).
Zij kunnen dus evt. over switchable graphics beschikken.
Helaas zie je steeds meer dat PC's en laptops alléén die vermaledijde Intel gebruiken (lekker goedkoop)

Wat jouw probleem betreft:
Als er slechts 1 grafische kaart is bij Apparaatbeheer dan is het vrijwel onmogelijk om op een laptop een andere kaart toe te voegen.
Bij een PC zou je even moeten kijken of er nog vrije slots (plek waar je een kaart kan plaatsen) over zijn.
Aan de hand van de kleur van zo'n slot zou je kunnen overwegen een extra kaart (ca € 80,00) te plaatsen
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door maralicious »

Dankjewel voor het snelle antwoord! Maar ik vind het wel vreemd dat mijn zus dezelfde laptop en zelfde kaart heeft als ik, en alles vlekkeloos loopt. Kunnen er andere oorzaken zijn voor mijn probleem met de Sims of ligt het echt aan de kaart? Het uitvallen gebeurde ook op mijn computer, alleen lijkt mijn laptop er minder last van te hebben. Ik kan langer doorspelen op mijn laptop.
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door tarac »

Heb je de koelsleuven wel gecontroleerd op je laptop (vooral aan de onderzijde) ?
Speel je niet op een zachte ondergrond zoals een kleedje of een bed ?
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door WALUIGI96 »

Maar kijk ook even wat er allemaal op de achtergrond draait.
Staat internet nog open, e-mail, Skype, etc. ?
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij laadscherm

Bericht door maralicious »

Ik zit vaak op mijn bed met mijn laptop. Voor de rest altijd aan de keukentafel met een vlakke ondergrond.
Als ik aan het Simsen ben, heb ik wel een paar programma's open ja.. internet, Spotify, Skype. Zou ik dit allemaal moeten afsluiten als ik de Sims ga spelen? Dat klinkt wel logisch maar had ik nooit aan gedacht haha.

Update: Mijn computer heeft een ATI Radeon HD 4250. Hoor ik hiermee de sims te kunnen spelen?
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”