Sims 4 Zwart scherm

Hier kan je technische vragen stellen.
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Hallo,

Recentelijk heb ik de Sims 4 zonder installatie gedownload, maar ik krijg bij allebei de versies een zwart scherm. De muziek en geluiden doen het wel en ik kan ook bij sommige dingen klikken. Alleen blijft het spel op zwart.

- Ik heb geen Origin en dit is de eerste keer dat ik de Sims 4 download.
- Ik heb PowerISO en ik heb 4 spelers geselecteerd en gekoppeld aan speler F:
- Het staat wel in mijn lijst als ISO bestand, maar niet als PowerISO File (ik weet niet of dat belangrijk is)
- Ook staat er bij speler F: 0 bytes van de 19,4 GB beschikbaar CDFS (weet ook niet of dat van belang is)
- DxDiag heb ik toegevoegd

Enige tips?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Sterrebeeld
DxDiag.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door BanaanZombie »

Opgestart als administrator?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Ja dan blijf het spel ook op zwart.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door tarac »

sterrebeeld schreef:Hallo,

Recentelijk heb ik de Sims 4 zonder installatie gedownload, maar ik krijg bij allebei de versies een zwart scherm. De muziek en geluiden doen het wel en ik kan ook bij sommige dingen klikken. Alleen blijft het spel op zwart.

- Ik heb geen Origin en dit is de eerste keer dat ik de Sims 4 download.
- Ik heb PowerISO en ik heb 4 spelers geselecteerd en gekoppeld aan speler F:
- Het staat wel in mijn lijst als ISO bestand, maar niet als PowerISO File (ik weet niet of dat belangrijk is)
- Ook staat er bij speler F: 0 bytes van de 19,4 GB beschikbaar CDFS (weet ook niet of dat van belang is) Tarac: Nee, dat is correct
- DxDiag heb ik toegevoegd

Enige tips?

Alvast bedankt!

Groetjes,
SterrebeeldDxDiag.txt
Start je het spel met F:\The Sims 4 City Living\Game\Bin\TS4_x64.exe ?
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Ja.
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Mijn andere spellen die ik op mijn laptop heb doen het wel. Daar heb ik beeld en geluid.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door tarac »

sterrebeeld schreef:Mijn andere spellen die ik op mijn laptop heb doen het wel. Daar heb ik beeld en geluid.
Tijdens het starten van het spel kan het scherm wel enkele minuten zwart blijven.
Als het tijdens het spelen zwart wordt zou ik even kijken of je switchable graphics hebt.

Rechtsklik op het Windowslogo links onder op je taakbalk
Kies Apparaatbeheer
Klik Beeldschermadapters open
Zie je daar 2 namen, Intel HD heb je in ieder geval zeker, maar misschien ook Nvidia of ATI/Amd.
kijk dan verder op deze pagina
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Ik heb het spel 10 minuten laten aanstaan en het bleef zwart.

Ik heb switchable graphics: AMD Mobility Radeon HD 5000 Series. De AMD heb ik op de hoogste stand gezet en toen opgestart, maar het scherm was nog steeds zwart en nog steeds met muziek/geluidjes.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door tarac »

sterrebeeld schreef:Ik heb het spel 10 minuten laten aanstaan en het bleef zwart.

Ik heb switchable graphics: AMD Mobility Radeon HD 5000 Series. De AMD heb ik op de hoogste stand gezet en toen opgestart, maar het scherm was nog steeds zwart en nog steeds met muziek/geluidjes.
.

Nogmaals:
1. Is het zwart tijdens het OPSTARTEN
of
2. Wordt het zwart tijdens het SPELEN
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Oh, mijn excuses bedoelde u dat? Het is zwart tijdens het opstarten.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door Bee »

Heb je trouwens al geprobeerd om een nieuwe sims 4 map aan te maken nadat je de betere grafische kaart had geselecteerd?
Hernoem je Sims 4 map in Documenten/Electronic Arts naar Sims 4_oud en start opnieuw je spel op (als administrator).
Je krijgt dan een nieuwe sims 4 map met nieuwe scriptbestanden (daar gaat het om).

Kijk of het nu wel werkt.
Later kun je dan eventueel mapjes uit je sims 4_oud van spelgegevens die je niet wilt missen overzetten naar je nieuwe map.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Ik heb de Sims 4 map in Documenten /Electronic Arts Sims4_oud genoemd, maar nu staan er twee mapjes:
- De Sims 4
- Sims 4_oud
Moet ik de ene verwijderen dan?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door Bee »

sterrebeeld schreef:Ik heb de Sims 4 map in Documenten /Electronic Arts Sims4_oud genoemd, maar nu staan er twee mapjes:
- De Sims 4
- Sims 4_oud
Moet ik de ene verwijderen dan?
Je hebt nu een nieuw spel dat klopt: De Sims 4 is de nieuwe

Zoals ik al zei: kijk of het nu wel werkt
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Tijdens het opstarten blijft het scherm nog steeds zwart.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door Bee »

Vervelend ...
Had je ook je PC opnieuw opgestart? Alle andere programma's uit?

Wat ik me ook afvroeg - Waarom heb je 4 spelers geselcteerd in Poweriso? Waarom niet gewoon 1?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door BanaanZombie »

Even voor de duidelijkheid: nee geen van dir mapjes verwijderen. In het mapje oud staan je spellen nog

@Bee oh ik heb ook 3 ofzo haha. Gewoon voor t geval dat. Op een gegeven momenr gebruikte ik ze ook echt alle 3, 3 verschillende spellen en te lui om steeds weer een nieuw spel te koppelen aan dezelfde speler
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door Bee »

Ja, maar jij hebt geen probleem met het zwarte scherm .. :tong:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Ik heb de computer opnieuw opgestart en voor de rest had ik niks open staan. Ook heb ik maar 1 speler geselecteerd namelijk speler F:.

Het mocht allemaal niet baten.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door Bee »

sterrebeeld schreef:Ik heb de computer opnieuw opgestart en voor de rest had ik niks open staan. Ook heb ik maar 1 speler geselecteerd namelijk speler F:.

Het mocht allemaal niet baten.
Heel erg jammer!
Ben toch bang dat je PC het dan gewoon niet aankan!
Ook dat windows 10 op je PC, heb ik mijn twijfels over eerlijk gezegd, op de mijne ben ik weer teruggegaan naar windows 7 en alles deed het weer probleemloos .. Windows 10 werd namelijk door de fabrikant van mijn PC niet ondersteund.

Misschien kun je nog even kijken op Can You Run it om de status van je PC te controleren en te kijken of sims 4 het zou moeten doen op je PC: http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Volgens Can You Run it kan het spel wel spellen, want ik heb de vereisten zaken.
Alleen hebben ze me wel aanbevolen om mijn Video Card en CPU drivers te upgraden. Maar als ik dat wil doen leiden ze me naar een site waar ik moet betalen om mijn drivers te upgraden.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door Bee »

Daar hoef je niet voor te betalen als je gewoon naar de site van je eigen fabrikant gaat ...
Ik weet alleen niet of het handig is je driver te updaten ivm switchable graphics, wacht nog even op het commentaar van Tarac

Zie hier: http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Kaart ... daten.html
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Oke, ik zal wachten op Tarac.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door tarac »

sterrebeeld schreef:Oke, ik zal wachten op Tarac.
Wanneer via automatisch zoeken en nieuwe driver gevonden wordt dan mag je die gebruiken.
Dat geldt ook voor nieuwe stuurprogramma's van je computer fabrikant
sterrebeeld
Gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2017, 00:13
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door sterrebeeld »

Wanneer via automatisch zoeken en nieuwe driver gevonden wordt dan mag je die gebruiken.
Dat geldt ook voor nieuwe stuurprogramma's van je computer fabrikant
Vergeef mijn newbieheid, maar wat is het verschil tussen een driver en het stuurprogramma van je computer? En op welke websites kan ik dan het beste kijken?
Gebruikersavatar
Matthijs
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2014, 16:47
Contacteer:

Re: Sims 4 Zwart scherm

Bericht door Matthijs »

sterrebeeld schreef:
Wanneer via automatisch zoeken en nieuwe driver gevonden wordt dan mag je die gebruiken.
Dat geldt ook voor nieuwe stuurprogramma's van je computer fabrikant
Vergeef mijn newbieheid, maar wat is het verschil tussen een driver en het stuurprogramma van je computer? En op welke websites kan ik dan het beste kijken?
Driver en stuurprogramma betekenen hetzelfde, driver is alleen Engels. Het enige verschil ligt in dit geval in de context, de ene gaat om de grafische driver (AMD) en de andere om je computer fabrikant (HP).

Ik weet niet honderd procent zeker hoe het zit met AMD (heb zelf Nvidia), maar ik denk dat Tarac dit bedoelde: http://support.amd.com/en-us/download. Daar kan je een "blok" zien met de naam Automatically Detect and Install Your Driver met een grote downloadknop eronder. Dat is een programmaatje van AMD om je te helpen de laatste drivers geïnstalleerd te hebben die beschikbaar zijn voor jouw computer. Dat programma kan je downloaden en gebruiken. Let niet op het blok dat rechts staat met de naam Latest AMD Drivers and Software, overbodig en daarbij veel ingewikkelder dan het eerdergenoemde programmaatje.
Ik kan je helaas niet helpen met hoe het programma werkt, aangezien ik een Nvidia kaart heb en dat totaal anders werkt.

Probeer trouwens ook om F:\The Sims 4 City Living\Game\Bin\TS4.exe als administrator te openen, dus niet die ene met _x64 erachter. Er is gaat blijkbaar iets niet goed als je het spel probeert te starten als 64 bit en met 4GB ram (volgens dit forum).

Daarbij kan je nog proberen om het spel in venstermodus te starten door het bestand "options.ini" te bewerken in Documenten\Electronic Arts\De Sims 4 met Kladblok, daar de regel "fullscreen = 1" op te zoeken en die te veranderen in "fullscreen = 0" (zonder haakjes).
Ondertitel tijdelijk niet aanwezig, waarschijnlijk omdat ik lui ben.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”