Onvoldoende schijfruimte op disk D

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sagittarius
Gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 dec 2014, 17:30
Contacteer:

Onvoldoende schijfruimte op disk D

Bericht door Sagittarius »

Mijn computer geeft aan dat er onvoldoende schijfruimte op disk D is en het komt door de Sims. Het spel is inmiddels bijna 454 GB groot. Welke bestanden kan ik veilig verwijderen op de schijfruimte te herstellen? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Onvoldoende schijfruimte op disk D

Bericht door Sven »

Geen bestanden van de Sims als het gaat om het spel. Alle bestanden die in de Sims-mappen staan moeten daar blijven, omdat het spel anders niet meer werkt. Als je ruimte moet vrijmaken dan zou je alles van de Sims moeten verwijderen en daarna alleen maar een aantal uitbreidingspakketten installeren.

//EDIT

Downloads in het spel kan je uiteraard wel verwijderen zonder problemen te krijgen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Sagittarius
Gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 dec 2014, 17:30
Contacteer:

Re: Onvoldoende schijfruimte op disk D

Bericht door Sagittarius »

Ik heb maar 1 uitbreidingspakket tot nu toe. Er is toch iets waardoor spel steeds groter wordt, in Sims 3 weet ik dat ik deze bestanden kan verwijderen CASPartCache.package
compositorCache.package
scriptCache.package
simCompositorCache.package
socialCache.package
Version.tag
In de Sims 4 moet toch ook zoiets zijn?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Onvoldoende schijfruimte op disk D

Bericht door BanaanZombie »

454gb?!?!?! Is dat eeb tikfout? Want dat is echt niet mogelijk
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Onvoldoende schijfruimte op disk D

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:454gb?!?!?! Is dat eeb tikfout? Want dat is echt niet mogelijk
Alleen als het gecombineerd is met andere Sims games, of ♐ (hoe cool is dit! Ik hoop dat iedereen het kan zien) heeft heel veel downloads.

Heb je eigenlijk downloads in jouw game?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Onvoldoende schijfruimte op disk D

Bericht door Bee »

Sagittarius schreef:Mijn computer geeft aan dat er onvoldoende schijfruimte op disk D is en het komt door de Sims. Het spel is inmiddels bijna 454 GB groot. Welke bestanden kan ik veilig verwijderen op de schijfruimte te herstellen? Alvast bedankt!
Heb je een mapplaatje van je D: schijf met deze bestanden? Deze grootte is inderdaad buiten proportioneel - en dat voor slechts 1 uitbreiding?
Mijn complete Sims 4 met alle uitbreidingen is 22 GB
Mijn complete Sims 3 + Eilandverhalen is 36,7 GB

De SPELbestanden worden altijd opgeslagen op je C: schijf trouwens, in Documenten\Electronic Arts
Maar ook die bestanden kunnen nooit zo groot worden (mijn sims 3 spel is 10 GB en mijn sims 4 nog geen 1 GB).
Sven schreef: Alleen als het gecombineerd is met andere Sims games, of ♐ (hoe cool is dit! Ik hoop dat iedereen het kan zien) heeft heel veel downloads.
Ik zie alleen een paars tekentje met een pijl :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Onvoldoende schijfruimte op disk D

Bericht door BanaanZombie »

En als je dus downloads hebt komen die ook op je c schijf te staan... waar ik aan zit te denken is dat, als het veen typfout is, je het misschien verwart met de totale ruimte die schijf D heeft

Maar doe idd maar even een screenshot van de schijfruimte van schijf d. Klik met rechtermuisknop op schijf d en dan einmgenschappen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Onvoldoende schijfruimte op disk D

Bericht door Sven »

Ja, het zou inderdaad een typefout kunnen zijn. Zeker als het alleen om de Sims 4 gaat. Sims 3 kan echter heel erg groot worden, dat was voor mij ook een reden om het spel van mijn PC te halen.

Een DxDiag (http://tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=7&t=26) zou zekerheid brengen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Onvoldoende schijfruimte op disk D

Bericht door Lurania »

Dat lijkt mij ook een beetje overdreven.. al moet ik zeggen, dat de mappen in je documenten wel groot kunnen worden (bijna 100gb voor de sims 3, met downloads natuurlijk, is best veel)

De sims is daarentegen nog geen 53GB en dat is alles van de sims 3 + mysims + verhalen

Misschien bedoelde je een komma ertussen? 45,5GB is ook groot maar een stuk logischer haha!
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”