Is deze laptop geschikt?

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Femkexx
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2017, 23:26
Contacteer:

Is deze laptop geschikt?

Bericht door Femkexx »

Hoi,

Ik speel sims al een tijdje op mijn oude stomme prut laptop. De sims 4 (en sims 3 ook) draaien nog steeds niet fantastisch op de laagste instellingen en ik heb al van alles geprobeerd. Ik ben mijn laptop nu aan het resetten, ik voelde me machteloos tegenover dat stomme ding.

Ik heb nu de Dell Inspiron 3531, met de volgende specificaties:
Intel Celeron N2830 dual core processor
Intel HD Graphics videokaart
2,16 GHz klokfrequentie
4 GB RAM, max 4 GB
500 GB HDD opslag

Ik was eens gaan zoeken naar een nieuwe laptop en ik kwam een hele mooie (Acer Aspire ES1-523-81JN) tegen voor maar 400 euro, eigenlijk te mooi om waar te zijn. Vandaar dat ik het even vraag.

Specificaties:
AMD A8-7410 quad core processor
AMD Radeon R5 videokaart
2,2 GHz klokfrequentie
8 GB RAM, max 16 GB
1 TB HDD opslag

Ik vind het niet erg als de sims 4 niet op hoge instellingen kan draaien, maar medium zou wel fijn zijn. Al vind ik dat niet het belangrijkste, de game moet wel smooth lopen en mag niet haperen of laggen.

Alvast bedankt!
Groetjes Femke
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door WALUIGI96 »

Als ik de Acer opzoek kom ik op Coolblue terecht (https://www.laptopshop.nl/product/73197 ... -81jn.html) en daarin staat eigenlijk al dat die laptop voor gamen ongeschikt is.
Ook heb ik de 'videokaart' opgezocht op deze site: https://www.notebookcheck.net/AMD-Radeo ... 655.0.html
Als ik naar beneden scroll staat ook Sims 4 in het rijtje. Je kunt Sims 4 erop spelen, maar verwacht geen wonderen.
De indruk die ik krijg van deze laptop is een beetje meh, voor 100 tot 200 euro meer kun je veel meer krijgen.
Bijvoorbeeld deze laptop: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ac ... %7Cp%7C%7C
Deze bevat een echte losse videokaart, full hd scherm, SSD-schijf om snel op te starten. Wel iets minder RAM, maar dat is niet te merken.
Pagina van de videokaart: https://www.notebookcheck.net/NVIDIA-Ge ... 033.0.html
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door tarac »

De AMD R grafische chips zijn vergelijkbaar met de Intel. Het is hetzelfde principe. 1 core van de CPU wordt gebruikt als GPU
Femkexx
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2017, 23:26
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door Femkexx »

Oké, bedankt!

@WALUIGI96, die laptop die je liet zien vind ik wel echt te duur. Mijn butget is €450, max €500 euro. Ik ben pas 14 dus zo'n hoog inkomen heb ik nog niet...

Ik heb nu even een andere vraag: ik heb mijn huidige laptop opnieuw ingesteld, maar nu wil hij niet opstarten. Hij is anderhalf uur op het laadscherm blijven hangen. Ik heb de accu er maar uit gehaald en die er opnieuw in gedaan, maar ik heb weer hetzelfde. Wat moet ik hier nou mee? Op internet kan ik ook niks vinden.

Groetjes,
Femke

Edit: Hij doet het weer! Bleek dat het mini-usbstickje van mijn muis het probleem was. Toen ik die eruit had gehaald, deed ie het weer. Raar ding, maar oké
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door WALUIGI96 »

Ik heb ook af en toe meegemaakt dat die usb van de muis voorkomt dat de laptop opstart. Meestal is dat een logitech muis met een of andere driver.
Verder kan ik me voorstellen dat je die laptop (te) duur vindt en liever iets goedkopers neemt om snel Sims te kunnen spelen, toch raad ik je aan om wat langer te sparen. Misschien kun je dan even geen Sims spelen, maar daarna heb je een vlotte laptop waar je Sims goed op kan spelen (met steeds meer uitbreidingen) en sowieso een die ook met andere dingen veel plezier (of in ieder geval geen ergernis) geeft: internetten, huiswerk voor school, film, etc.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Ik zou overwegen je huidige laptop voor school e.d. te gebruiken en een gewone PC (meestal veel goedkoper en kwalitatief VEEL beter) voor het spelen van spelletjes.
Ik heb, jaaaaaren geleden, een Hewlett Packard computer aangeschaft en die speelt nog steeds prima Sims 3 en 4 met alle uitbreidingen op de hoogste grafische stand op Windows 10, 64 bits, met slechts 4 GB RAM, een Intel I-3 processor en een Nvidia 310 grafische kaart.
Oorspronkelijk met Windows Vista.

Een "betere" Asus K73s 64-bits laptop met 16 GB RAM, Intel I-7 processor en een Nvidia GT540M grafische kaart loopt op de Sims 3 met alle uitbreidingen regelmatig vast.
Femkexx
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2017, 23:26
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door Femkexx »

Bedankt! Ik denk niet dat een pc een optie is, daar is mijn bureau te klein voor helaas. En ik kan niet eens fatsoenlijk word doen op mijn laptop, daar is hij ook te sloom voor. Ik dacht dat mijn laptop het weer deed, maar bij het installeren van Windows bleef hij 2 uur lang hangen op 10% dus heb ik dat ding maar weer opnieuw opgestart. Toen kreeg ik de volgende melding:

Uw computer is onverwacht opnieuw opgestart of er is een onverwachte fout opgetreden. De installatie van windows kan niet doorgaan. Klik op OK om de computer opnieuw op te starten en start vervolgens de windows installatie opnieuw als u windows wilt installeren.

Dus ik op OK geklikt, de laptop startte opnieuw op en ik kreeg steeds weer dezelfde melding. Ik kom echt geen stap verder met dat ding, en ik moet zowieso nog 3 maanden wachten tot ik jarig ben en genoeg geld heb voor een nieuwe laptop. Zonder sims ga ik me kapot vervelen in de vakantie. Op internet staat iets van dat je Windows met de CD moet installeren, maar ik heb geen CD. Sterker nog: er kan helemaal geen CD in mijn laptop. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben een beetje hopeloos op dit moment.

Alvast bedankt!

Groetjes Femke
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door WALUIGI96 »

Welke Windows stond er op? XP, Vista, 7, 8 of 10?
Beantwoord (ook) technische vragen.
Femkexx
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2017, 23:26
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door Femkexx »

Windows 8.1 stond er oorspronkelijk op, windows 10 heb ik later geïnstalleerd
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door WALUIGI96 »

je zou dan eigenlijk geen cd nodig moeten hebben, Windows kan zichzelf dan gewoon opnieuw installeren
als dat niet lukt dan ben ik bang dat er iets mis is met de hardware. Misschien dat je een handige vader/broer/oom kent?
Anders kun je het beste naar een computerreparatiebedrijf gaan, kost alleen wel geld...
Beantwoord (ook) technische vragen.
Femkexx
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2017, 23:26
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door Femkexx »

Mijn vader heeft er al naar gekeken maar die weet er ook geen raad mee... heb verder niemand die veel van computers afweet ofzo... misschien is zo'n computerreparatiebedrijf wel wat, maar ik wacht wel even of iemand hier weet wat ik moet doen. Bespaart een hoop geld
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Wat je nu gebruikt is geen laptop maar een notebook.
Je kunt daar een externe CD/DVD speler aan koppelen via de USB poort

Terugzetten naar je vorige Windows kan, zie HIER
Femkexx
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2017, 23:26
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door Femkexx »

Ik ben ondertussen zover gekomen dat ik het installatiemateriaal van Windows 8.1 op een usb-stick heb staan. usb-stick in mijn notebook gedaan, maar er gebeurt niks en ik krijg gewoon weer die melding van dat de computer onverwacht opnieuw is opgestart. Op internet kan ik alleen vinden hoe ik het moet installeren terwijl je als het ware nog alles met je computer kunt, maar ik kan er nu helemaal niks mee. Hoe moet ik Windows 8.1 via een usb-stick installeren? Sorry dat ik zoveel vragen stel maar ik snap werkelijk helemaal niks van computers
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Als je nog via de computer naar de USB stick kunt manoevreren, dan moet je op setup klikken.
Doet het helemaal niks dan zul je = via de Bios = de USB stick als startschijf moeten instellen.
Je bereikt de Bios door na het aanzetten meermaals een bepaalde toets in te drukken, b.v. Del of F1 of F8 (zie je boekje van je computer of mededeling onderaan je scherm na het aanzetten).
Femkexx
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2017, 23:26
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door Femkexx »

Wat bedoel je met naar de USB stick manoevreren? Wat moet ik dan doen en hoe kan ik weten of dat kan? Hoe weet je of je in de Bios bent gekomen? En hoe moet je de USB-stick als startschijf instellen? Als ik meerdere malen op F1 of F8 druk, krijg ik twee opties te zien: F2 voor de setup en F12 voor de Boot Options. Bij setup kan ik een heleboel dingen doen, bij Boot Options maar heel weinig. Bij Setup staan twee dingen die met een USB stick te maken hebben: USB Emulation (staat aan, dus op enabled) en USB Wake Support (staat uit, dus disabled). Welke moet ik aan of uitzetten? Ik durf niks te proberen, omdat ik bang ben dat ik straks nog verder van huis ben.

Edit:
Ik heb toch per ongeluk iets aangeklikt, maar ik ben alweer een stap verder! Ik moet nu de productcode invoeren (en aangezien ik geen cd heb heb ik geen flauw idee welke productcode ik moet invullen. Ik ga ff researchen op het internet

Nog een edit:
Windows is aan het installeren! Dat betekent nog niet dat ook gelijk goed gaat, op mijn computer gaat nooit iets in een keer goed. Dus ik ga nog niet juichen
Femkexx
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2017, 23:26
Contacteer:

Re: Is deze laptop geschikt?

Bericht door Femkexx »

Het is gelukt! Ik kan weer alles doen met mijn computer. Bedankt!

Groetjes Femke
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”