Sims loopt vast aan het einde van laadscherm

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Sims loopt vast aan het einde van laadscherm

Bericht door xxxcharlottexxx »

Hoi! Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb alles van de sims gekocht en eergisteren was er nog niets aan de hand. Maar ineens liep hij vast terwijl ik aan het spelen was. Ik heb hem toen uitgezet maar als ik hem opnieuw wil opstarten en hij gaat de familie laden dan hoor je dat geluid wat je altijd na het laden hoort en daarna loopt hij nog vast voordat hij naar de familie gaat. Ik weet zeker dat het niet aan mijn laptop ligt want mijn laptop zelf loopt niet vast alleen de sims en deze laptop heb ik afgelopen vrijdag gekocht. (het is een gamerslaptop)

Ik heb een bestand bijgevoegd waar de error in staat.

Opnieuw installeren werkt niet en ik heb ook al een keer alle mods in het mods mapje gehaald. Maar dan blijft hetzelfde probleem. Ik kwam er later wel achter dat ik de trayfolder niet leeg had gemaakt maar ik weet niet zeker of alles daaruit mag of dat ik anders ook dingen uit het spel er perongeluk uit haal.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims loopt vast aan het einde van laadscherm

Bericht door WALUIGI96 »

Heeft de familie een groot huis met veel meubels en veel Sims?
Dan kan het zijn dat het RAM-geheugen vol is en nergens anders naar toe kan schrijven, dat had ik ook met mijn laptop.
Kun je misschien ook een dxdiag van je laptop maken en hier posten?
Beantwoord (ook) technische vragen.
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Re: Sims loopt vast aan het einde van laadscherm

Bericht door xxxcharlottexxx »

WALUIGI96 schreef:Heeft de familie een groot huis met veel meubels en veel Sims?
Dan kan het zijn dat het RAM-geheugen vol is en nergens anders naar toe kan schrijven, dat had ik ook met mijn laptop.
Kun je misschien ook een dxdiag van je laptop maken en hier posten?
Ja het is inderdaad wel een grote familie (7 sims) met veel meubels en een groot huis kan ik hier verder misschien iets aan doen of ben ik deze familie nu kwijt, ik heb de dxdiag meegestuurd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims loopt vast aan het einde van laadscherm

Bericht door WALUIGI96 »

Op zich zou je voldoende moeten hebben aan 16GB RAM. Toch kan Sims 4 of een ander spel ooit meer RAM willen, zeker als er veel ingeladen moet worden. Wat Windows normaal gesproken doet is dan een deel van het RAM geheugen verplaatsen naar de harde schijf (wisselbestand). Echter zit in jouw computer/laptop een SSD. Dit is veel sneller geheugen, maar kan na verloop van tijd defect gaan door schrijfacties. Zo'n wisselbestand kost veel schrijfacties, daarom schakelt Windows dat uit. Het is echter wel mogelijk om dit handmatig aan te zetten op de SSD en/of op de harde schijf die ook geïnstalleerd is.

Ga hiervoor naar Deze Computer > Eigenschappen (Linksboven in het lint van Verkenner) > Geavanceerde Systeeminstellingen (Links) > Tabje 'Geavanceerd' > Binnen het vakje 'Prestaties' op 'Instellingen...' klikken > Tabje 'Geavanceerd' > Vakje 'Virtueel geheugen' op de knop 'Wijzigen...' klikken

Dan zie je een lijst staan van de schijven, zou je hiervan een schermafbeelding kunnen maken en posten, dan kan ik een goed advies geven...
Beantwoord (ook) technische vragen.
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Re: Sims loopt vast aan het einde van laadscherm

Bericht door xxxcharlottexxx »

Bedoel je dit?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims loopt vast aan het einde van laadscherm

Bericht door WALUIGI96 »

Ja, dit bedoel ik. Ik zou C gewoon laten zoals het is. En bij D zou ik het bolletje 'Grootte wordt door het systeem beheerd' aanvinken. Klik vervolgens op de knop 'Instellen' en dan op OK en probeer dan nog eens Sims te spelen.
Beantwoord (ook) technische vragen.
xxxcharlottexxx
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:55
Contacteer:

Re: Sims loopt vast aan het einde van laadscherm

Bericht door xxxcharlottexxx »

WALUIGI96 schreef:Ja, dit bedoel ik. Ik zou C gewoon laten zoals het is. En bij D zou ik het bolletje 'Grootte wordt door het systeem beheerd' aanvinken. Klik vervolgens op de knop 'Instellen' en dan op OK en probeer dan nog eens Sims te spelen.
Ik heb dat nu gedaan maar hij doet het nog steeds niet, als ik een nieuwe familie maak doet hij het wel dus ik ben bang dat ik deze familie gewoon kwijt ben. Maar wel heel erg bedankt voor de hulp!
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Re: Sims loopt vast aan het einde van laadscherm

Bericht door maramsp »

Al geprobeerd om te testen met alles op laag in grafische opties?
Ook, gebruik je mods, zo ja, verplaats dan tijdelijk alle bestanden en mapjes in de map mods naar ergens anders op je schijf(ven) en kijk of ie t dan wel doet. Zo ja, kan het zijn dat je sims er raar uit zien, je meubulair mist, en dergelijke, maar sluit dan af zonder op te slaan, en zet je mods weer terug in groepjes van bijvoorbeeld 10 mapjes per keer (als je veel mods hebt net als ik), of bijvoorbeeld 10 mods per keer.
Doet ie t dan vervolgens niet, weet je dat het aan de laatst toegevoegde groepje mods ligt, en kun je dus bijvoorbeeld 2 groepjes van 5 doen als je snapt wat ik bedoel, zodat je er achter kan komen wat het dan is.
Maar goed, zoals gezegd is 7 sims met veel meubels wel redelijk veel. Maar dan alsnog zou ie het prima moeten doen, helemaal omdat je sims op een ssd hebt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar kan me ook voorstellen dat je dit allang geprobeerd hebt.

Groetjes van Martijn
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”