Script oproep mislukt

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Scriptmodificaties aangezet, maar dat is niet de boosdoener. Hij doet het nog steeds niet..
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

Dan moet je nu nog even de nieuwste versie erin zetten van je mod misschien?
En ja, zoals bekend is met het gebruik van mods: scriptmodificaties moeten AAN staan. :normalelach:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Bee schreef:Dan moet je nu nog even de nieuwste versie erin zetten van je mod misschien?
En ja, zoals bekend is met het gebruik van mods: scriptmodificaties moeten AAN staan. :normalelach:
De nieuwste versie van de mod staat er al in :frons:
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door BanaanZombie »

In het begin heeft Bee al verteld dat de scripts mods toestaan aan moet staan. En nu blijkt dus dat je dat nooit aan hebt gezet.. heb je dan alle andere stappen ook wel goed gevolgd? Begin even weer helemaal vanaf het begin af aan met een nieuwe sims map.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

BanaanZombie schreef:In het begin heeft Bee al verteld dat de scripts mods toestaan aan moet staan. En nu blijkt dus dat je dat nooit aan hebt gezet.. heb je dan alle andere stappen ook wel goed gevolgd? Begin even weer helemaal vanaf het begin af aan met een nieuwe sims map.
Klopt. Ik heb wel altijd aangepast materiaal ingeschakeld staan, maar nooit scriptmodificaties en dat werkte tot nu toe altijd prima. Ik heb net ook scriptmodificaties aangezet, spel opnieuw opgestart en toen deed de mod het nog steeds niet.

Alle andere stappen heb ik gevolgd zoals ze zijn gegeven.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

Waarom werkt het bij mij dan wel?
Weet je bv ook zeker dat je de laatste spelupdate goed hebt geïnstalleerd?

Voor script mods moet het aangezet worden voor andere mods maakt het niet zoveel uit. Maar dus zeker als bepaalde acties niet werken in je spel en er wordt al meermalen aangegeven ze aan te zetten dan is het handig om dit ook te doen, denk ik dan..

Doe het nog even vanaf het begin, het hoort echt te werken.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Bee schreef:Waarom werkt het bij mij dan wel?
Weet je bv ook zeker dat je de laatste spelupdate goed hebt geïnstalleerd?

Voor script mods moet het aangezet worden voor andere mods maakt het niet zoveel uit. Maar dus zeker als bepaalde acties niet werken in je spel en er wordt al meermalen aangegeven ze aan te zetten dan is het handig om dit ook te doen, denk ik dan..

Doe het nog even vanaf het begin, het hoort echt te werken.
Ik weet niet zeker of ik de laatste spelupdate goed heb geïnstalleerd.. Daar twijfel ik over. Ik heb hem uitgepakt en game_cracked genoemd. Het andere mapje game_cracked verwijderd en de nieuwe ervoor in de plaats gezet. Ik kreeg toen wel de melding dat het spel was geüpdatet.

Vanaf het begin bedoel je weer een nieuw mapje sims 4 etc?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door BanaanZombie »

Ja.

En anders volg Tarac tip eens, zlorigin proberen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

Ik ben eerlijk gezegd de draad kwijtgeraakt. Ik had een bericht hier in dit topic geplaatst over dat ik mijn spel geupdate had met de laatste update via de Stack van Tarac. Ik gebruik gewoon de losse downloads zonder Zlorigin of cracks of wat dan ook...

Jij antwoordde toen dat je precies hetzelfde had gedaan en daar ben ik toen ook vanuit gegaan!

Gebruiksaanwijzingen door elkaar heen gebruiken dat werkt niet. Pak 1 methode en hou je aan de bijbehorende handleiding anders gaat het mis.

Kijk nu eerst eens in je simsspel op welke versie hij daadwerkelijk staat anders blijven we modderen..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Bee schreef:Ik ben eerlijk gezegd de draad kwijtgeraakt. Ik had een bericht hier in dit topic geplaatst over dat ik mijn spel geupdate had met de laatste update via de Stack van Tarac. Ik gebruik gewoon de losse downloads zonder Zlorigin of cracks of wat dan ook...

Jij antwoordde toen dat je precies hetzelfde had gedaan en daar ben ik toen ook vanuit gegaan!

Gebruiksaanwijzingen door elkaar heen gebruiken dat werkt niet. Pak 1 methode en hou je aan de bijbehorende handleiding anders gaat het mis.

Kijk nu eerst eens in je simsspel op welke versie hij daadwerkelijk staat anders blijven we modderen..
Klopt! Jij had de nieuwste update van tarac en de nieuwste update van sims studio en dat toen alles het weer prima deed. Ik antwoordde dat ik precies hetzelfde had gedaan, want dat heb ik namelijk ook. Alleen toen bleek dat mijn aanrechten het allemaal niet deden en ook bepaalde functies zoals iemand vragen om te helpen met het uitblazen van de kaarsjes niet. Toen heb ik de mods geüpdatet en toen deed die het nog niet.

Op advies van jou heb ik toen een nieuwe sims 4 map aangemaakt volgens de instructies en alleen die mods in het spel gezet, maar alsnog kon het aanrecht niet geplaatst worden. Alle opties stonden hierbij aan (aangepast materiaal, scriptmodificaties én gevorderd). En het spel was daarvoor ook opnieuw opgestart.

Waar kan ik vinden in mijn spel welke versie ik heb?
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Ik opnieuw een nieuwe map gemaakt. Alles ingeschakeld, mod erin, maar hij doet het echt niet.

Ik kan alleen nergens vinden welke update mijn spel nu heeft..
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

kirst2912 schreef:Ik opnieuw een nieuwe map gemaakt. Alles ingeschakeld, mod erin, maar hij doet het echt niet.

Ik kan alleen nergens vinden welke update mijn spel nu heeft..
In je map C:/Documenten/Electronic Arts/De Sims 4 staat een tekstbestandje Gameversion.txt. Open dit bestandje en je ziet de versie van je spel.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door tarac »

Bee schreef:
kirst2912 schreef:Ik opnieuw een nieuwe map gemaakt. Alles ingeschakeld, mod erin, maar hij doet het echt niet.

Ik kan alleen nergens vinden welke update mijn spel nu heeft..
In je map C:/Documenten/Electronic Arts/De Sims 4 staat een tekstbestandje Gameversion.txt. Open dit bestandje en je ziet de versie van je spel.
Laatste versie is 1.37.35.1010
Je kunt het HIER downloaden.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

Ja, maar die heeft ze al, volgens eigen zeggen. Ze is er alleen niet zeker van of het wel goed geïnstalleerd is omdat haar Mods niet goed werken terwijl ze dat wel zouden moeten doen. Heel verhaal ... zie de historie hierboven.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Bee schreef:
kirst2912 schreef:Ik opnieuw een nieuwe map gemaakt. Alles ingeschakeld, mod erin, maar hij doet het echt niet.

Ik kan alleen nergens vinden welke update mijn spel nu heeft..
In je map C:/Documenten/Electronic Arts/De Sims 4 staat een tekstbestandje Gameversion.txt. Open dit bestandje en je ziet de versie van je spel.
Ik heb dus de nieuwste versie van het spel..
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

Start je het spel ook op als Administrator?
Als dat ook niet werkt zou ik toch nogmaals de gebruiksaanwijzing van de update nog een keer uitvoeren.

Dus nogmaals de update openen met PowerISO, alle mappen kopiëren en plakken in je installatie map, overschrijven: ja.
Snelkoppeling aanmaken vanuit je map Game/Bin en opstarten als Administrator.
Dan je scriptmodificaties weer AAN zetten.

Als het dan nog niet werkt, dan ben ik door mijn oplossingen heen, misschien alles verwijderen met Revo en opnieuw installeren, maar dan zou ik gaan voor de losse downloads.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

tarac schreef:
Bee schreef:
kirst2912 schreef:Ik opnieuw een nieuwe map gemaakt. Alles ingeschakeld, mod erin, maar hij doet het echt niet.

Ik kan alleen nergens vinden welke update mijn spel nu heeft..
In je map C:/Documenten/Electronic Arts/De Sims 4 staat een tekstbestandje Gameversion.txt. Open dit bestandje en je ziet de versie van je spel.
Laatste versie is 1.37.35.1010
Je kunt het HIER downloaden.
Die doet het bij mij niet. Downloaden duurt heeeeeel erg lang en uiteindelijk stopt die ermee ivm een serverprobleem. Ik had degene gepakt waar 'Game' voor staat ipv 'update', maar dat zal dan wel niet de juiste zijn...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door tarac »

Kies eens voor de optie via Zclient/ZLOrigin. zie https://sims-downloads.weebly.com/zlorigin.html
Zodra je een account op Zclient hebt en je opent ZLOrigin dan zie je allemaal plaatjes van te downloaden spellen.
Klik met rechts op het plaatje van de sims 4 en kies Repareren.
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

na 10.000x de update te proberen te downloaden, deed hij het net ein-de-lijk! En, eindelijk werkt het spel weer zoals het moet! De mod doet het weer! YES!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door BanaanZombie »

Dus je had de nieuwste update NIET, terwijl je zei van wel.

Oke, maar mooi dat hij het nu dus doet
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

BanaanZombie schreef:Dus je had de nieuwste update NIET, terwijl je zei van wel.

Oke, maar mooi dat hij het nu dus doet
Ik had de nieuwste update wel. Dit stond weergegeven in dat bestand 'Gameversion' en ik had ook de melding gekregen bij Sims zelf nadat ik het spel na het updaten had opgestart.

Omdat de update, die groen omcirkelt is in de afbeelding, elke keer een serverprobleem aangaf en niet wilde downloaden, had ik de rood omcirkelde gedownload, omdat ik dacht dat dat ook kon. Deze gedachten werd bevestigt toen het spel de melding gaf dat het spel was geüpdatet en toen ik in Gameversion kon zien welke versie ik had. Achteraf gezien had ik volgens het systeem dan dus wél de nieuwste update, maar is er daar ergens iets misgegaan. Uiteindelijk is het me gelukt om toch de groen omcirkelde update te downloaden en nu heb ik de nieuwste update die wél werkt.

Zou gek zijn als ik er om zou liegen :knip:
Naamloos.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

Tja, instructies worden niet voor niets gegeven hè.
Zeggen dat je het precies zo hebt uitgevoerd en dat het dan tóch niet werkt is natuurlijk niet echt handig. Iedereen doet zijn best je hiermee te helpen!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Bee schreef:Tja, instructies worden niet voor niets gegeven hè.
Zeggen dat je het precies zo hebt uitgevoerd en dat het dan tóch niet werkt is natuurlijk niet echt handig. Iedereen doet zijn best je hiermee te helpen!
Ik had al eerder aangegeven dat ik die andere, de rood omcirkelde, gedownload had. Ik dacht dat dat toen al duidelijk was, maar niet dus.

Maar goed. We zijn er gekomen. Ik zal voortaan nog duidelijker zijn :knip:
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

Okay Kirst, over die update is tot daaraantoe maar over het scriptmodificaties aanzetten, wat ik 3 tot 4 x aangegeven had, terwijl jij dan aangeeft dit UITERAARD gedaan te hebben?! En dat dan blijkt dat je dat gewoon NIET had gedaan, de juiste update had je ook NIET goed gedaan. Ik denk dan toch, heb wel iets beters te doen dan jou te willen helpen hiermee...

Maar goed, blij dat eindelijk het kwartje is gevallen en dat het nu werkt! Veel plezier ermee.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
cornflakes316
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jul 2015, 13:19
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door cornflakes316 »

Ik krijg sinds kort de melding 'script oproep mislukt' wanneer ik custom content probeer te plaatsen. Het is voornamelijk met aanrechten, banken, bedden en bepaalde kastjes of tafeltjes. Soms als ik het spel weer opstart kan het ook ineens zijn dat er meer meubelen zijn die nu ineens deze melding veroorzaken, of is er ineens custom content verdwenen uit CAS. Hoe kan ik dit verhelpen?
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”