Script oproep mislukt

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Hoi!

In mijn galerij heb ik een aantal kamers staan die ik heb gedownload, maar elke keer als ik deze kamers wol gebruiken bij het boven van mij kavel krijg ik de melding ‘script oproep mislukt’.

Iemand enig idee wat te doen? Scriptmodificaties etc. heb ik al ingeschakeld staan, maar ook dat werkt niet...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door tarac »

Die vraag is moeilijk te beantwoorden want waar komen die downloads vandaan, voor welke uitbreidingen zijn ze, voor welke versie van het spel ?
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Het gaat hierbij om downloads van dinhagamer en millionspacelove. Zij maken op youtube filmpjes van de manier waarop zij de kamer gebouwd hebben en in de beschrijving zetten zij de downloadlink. Zelf heb ik de nieuwste versie van het spel. Zou het er aan kunnen liggen dat ze niet werken doordat ik bepaalde uitbreidingen niet heb?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

kirst2912 schreef:Het gaat hierbij om downloads van dinhagamer en millionspacelove. Zij maken op youtube filmpjes van de manier waarop zij de kamer gebouwd hebben en in de beschrijving zetten zij de downloadlink. Zelf heb ik de nieuwste versie van het spel. Zou het er aan kunnen liggen dat ze niet werken doordat ik bepaalde uitbreidingen niet heb?
Als het goed is staat er bij iedere download vermeld welke uitbreidingen je moet hebben om de download te kunnen gebruiken. Zo niet dan zou ik het gewoon even aan de makers vragen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Bee schreef:
kirst2912 schreef:Het gaat hierbij om downloads van dinhagamer en millionspacelove. Zij maken op youtube filmpjes van de manier waarop zij de kamer gebouwd hebben en in de beschrijving zetten zij de downloadlink. Zelf heb ik de nieuwste versie van het spel. Zou het er aan kunnen liggen dat ze niet werken doordat ik bepaalde uitbreidingen niet heb?
Als het goed is staat er bij iedere download vermeld welke uitbreidingen je moet hebben om de download te kunnen gebruiken. Zo niet dan zou ik het gewoon even aan de makers vragen.
Klopt! Staat er bij! Dus dan ligt het daar dus aan dat ze het niet doen in mijn spel?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door BanaanZombie »

Als zij uitbreidingen gebruiken die jij niet hebt dan: Ja dat is het probleem
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

kirst2912 schreef:
Klopt! Staat er bij! Dus dan ligt het daar dus aan dat ze het niet doen in mijn spel?
Ja, jouw spel mist dan de benodigde onderdelen. Je zou natuurlijk kunnen overwegen om de missende uitbreidingen te downloaden.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door tarac »

Bee schreef:
kirst2912 schreef:
Klopt! Staat er bij! Dus dan ligt het daar dus aan dat ze het niet doen in mijn spel?
Ja, jouw spel mist dan de benodigde onderdelen. Je zou natuurlijk kunnen overwegen om de missende uitbreidingen te downloaden.
Onze downloads zijn bijgewerkt tot versie 1.34 (gelijk aan de laatste versie van de originele spellen), dus dan moeten de downloads werken.
zie HIER.
Update 1,34 zit al ingebouwd in de download Fitness/Kleuter acc. dus die hoef je niet apart nog eens te downloaden/installeren.
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

tarac schreef:
Bee schreef:
kirst2912 schreef:
Klopt! Staat er bij! Dus dan ligt het daar dus aan dat ze het niet doen in mijn spel?
Ja, jouw spel mist dan de benodigde onderdelen. Je zou natuurlijk kunnen overwegen om de missende uitbreidingen te downloaden.
Onze downloads zijn bijgewerkt tot versie 1.34 (gelijk aan de laatste versie van de originele spellen), dus dan moeten de downloads werken.
zie HIER.
Update 1,34 zit al ingebouwd in de download Fitness/Kleuter acc. dus die hoef je niet apart nog eens te downloaden/installeren.
Ik heb de uitbreidingen gedownload! Hoe zou ik dit nu terug moeten zien in mijn spel?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

Heb je de missende uitbreidingen ook geïnstalleerd?
Alleen downloaden is niet genoeg natuurlijk ;)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Bee schreef:Heb je de missende uitbreidingen ook geïnstalleerd?
Alleen downloaden is niet genoeg natuurlijk ;)
Ik heb precies gedaan wat er in de uitleg staat, maar waarschijnlijk toch iets niet goed... mijn map van de sims 4, die ik buiten de map van origin heb gezet, ziet er uit zoals op de foto die ik bijgevoegd heb. Ook heb ik een snelkoppeling gemaakt naar mijn bureaublad. Ik heb wel het originele basisspel. Ook hier heb ik naar gekeken.
image.jpg
image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

Je geeft niet aan wat er dan fout gaat.
Heb je onderstaande pagina ook doorgelezen?
http://sims-downloads.weebly.com/gekochtgedownload.html
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Bee schreef:Je geeft niet aan wat er dan fout gaat.
Heb je onderstaande pagina ook doorgelezen?
http://sims-downloads.weebly.com/gekochtgedownload.html
Zodra ik het spel opstart via de snelkoppeling, verbind hij me door met origin waarin ik de melding krijg dat sims 4 niet geïnstalleerd is en dat ik dat eerst opnieuw moet doen. Wanneer ik dat heb gedaan en het spel via de snelkoppeling opstart, doen de geïnstalleerde uitbreidingen het niet.

Uit hetgeen wat jij mij stuurde blijkt dus dat ik sims 4 op moet starten zonder origin. Als ik mij afmeld bij origin en dan via de snelkoppeling het spel wil spelen, krijg ik het aanmeldscherm van origin in beeld. Kortom: ik krijg het dus niet voor elkaar om zonder origin mijn spel op te starten mét de gedownloade en geïnstalleerde uitbreidingen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door BanaanZombie »

Gedownload en geinstalleerd? Ik denk dat je gekocht en gedownload gebedoeld

Je moet je niet alleem afmelden bin origin, origin mag NIET actief staan. Lees de instructies goed!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

BanaanZombie schreef:Gedownload en geinstalleerd? Ik denk dat je gekocht en gedownload gebedoeld

Je moet je niet alleem afmelden bin origin, origin mag NIET actief staan. Lees de instructies goed!
Ja, dat begrijp ik, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

kirst2912 schreef:
Ja, dat begrijp ik, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
Citaat uit de link die ik je stuurde:

Een mix van gekochte en gedownloade spellen, kan dat ?
Ja, dat kan, maar je moet dan wel aan bepaalde voorwaarden/restricties voldoen:

Gekocht basisspel + gedownloade uitbreidingen:
Geen enkel probleem, maar ......
Je mag je spel nooit meer updaten via Origin want dan worden al je gedownloade uitbreidingen uitgeschakeld.
Bij het starten van je spel mag Origin nergens actief zijn op je computer. Kijk vooral even onderaan op je taakbalk bij dat ^ teken.
Staat daar, of in het venstertje, nog het icoontje van Origin, sluit het dan af.
De eerste keer dat je een gedownloade uitbreiding gaat spelen krijg je een error, iets van "Kan spel niet starten, versie komt niet overeen, update via Origin".
In dat geval open je voortgangsmap en verwijder het bestand GameVersion. Start daarna je spel opnieuw.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Bee schreef:
kirst2912 schreef:
Ja, dat begrijp ik, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
Citaat uit de link die ik je stuurde:

Een mix van gekochte en gedownloade spellen, kan dat ?
Ja, dat kan, maar je moet dan wel aan bepaalde voorwaarden/restricties voldoen:

Gekocht basisspel + gedownloade uitbreidingen:
Geen enkel probleem, maar ......
Je mag je spel nooit meer updaten via Origin want dan worden al je gedownloade uitbreidingen uitgeschakeld.
Bij het starten van je spel mag Origin nergens actief zijn op je computer. Kijk vooral even onderaan op je taakbalk bij dat ^ teken.
Staat daar, of in het venstertje, nog het icoontje van Origin, sluit het dan af.
De eerste keer dat je een gedownloade uitbreiding gaat spelen krijg je een error, iets van "Kan spel niet starten, versie komt niet overeen, update via Origin".
In dat geval open je voortgangsmap en verwijder het bestand GameVersion. Start daarna je spel opnieuw.
Dat heb ik inderdaad gelezen. Maar zodra ik origin afsluit en op de snelkoppeling druk om het spel te starten, start origin toch weer op
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door tarac »

kirst2912 schreef:
Bee schreef:
kirst2912 schreef:
Ja, dat begrijp ik, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
Citaat uit de link die ik je stuurde:

Een mix van gekochte en gedownloade spellen, kan dat ?
Ja, dat kan, maar je moet dan wel aan bepaalde voorwaarden/restricties voldoen:

Gekocht basisspel + gedownloade uitbreidingen:
Geen enkel probleem, maar ......
Je mag je spel nooit meer updaten via Origin want dan worden al je gedownloade uitbreidingen uitgeschakeld.
Bij het starten van je spel mag Origin nergens actief zijn op je computer. Kijk vooral even onderaan op je taakbalk bij dat ^ teken.
Staat daar, of in het venstertje, nog het icoontje van Origin, sluit het dan af.
De eerste keer dat je een gedownloade uitbreiding gaat spelen krijg je een error, iets van "Kan spel niet starten, versie komt niet overeen, update via Origin".
In dat geval open je voortgangsmap en verwijder het bestand GameVersion. Start daarna je spel opnieuw.
Dat heb ik inderdaad gelezen. Maar zodra ik origin afsluit en op de snelkoppeling druk om het spel te starten, start origin toch weer op
Ik heb zojuist een nieuwe handleiding geschreven, zie HIER
Daar mag je WEL updaten via Origin en heb je ook toegang tot de galerij als je het spel start via Game_Origin.
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

tarac schreef:Ik heb zojuist een nieuwe handleiding geschreven, zie HIER
Daar mag je WEL updaten via Origin en heb je ook toegang tot de galerij als je het spel start via Game_Origin.
De handleiding gevolgd, origin afgesloten, de snelkoppeling met cracked geopend en origing start weer op... wat doe ik verkeerd ?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door Bee »

Start je wel op als administrator de eerste keer?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Bee schreef:Start je wel op als administrator de eerste keer?
Hoe kan ik dat doen? Als ik de snelkoppeling open, krijg ik nergens de optie om als administrator op te starten..
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

Bee schreef:Start je wel op als administrator de eerste keer?
Uitgevonden hoe dat moet, maar alsnog start origin op...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door tarac »

kirst2912 schreef:
Bee schreef:Start je wel op als administrator de eerste keer?
Uitgevonden hoe dat moet, maar alsnog start origin op...
Problemen met Origin en gedownloade spellen
De Origin-error kent 5 oorzaken:


Origin is nog ergens actief op je computer - check dit via Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del)
Je spel de Sims 4 is geinstalleerd binnen een map Electronic Arts of Origin Games
Je hebt het spel naar een andere locatie gekopieerd en niet verplaatst
Bij het verplaatsen heb je geen nieuwe snelkoppeling gemaakt, of je hebt het bestand TS4 en/of TS4_x64 naar je bureaublad gekopieerd ipv er een snelkoppeling van te maken.
Je anti-virus heeft het bestand RldOrigin.dll (of bij het basisspel Rld.dll) in quarantaine geplaatst.

Wanneer Origin ook maar ergens op je computer actief is (ook op de achtergrond) dan veroorzaakt het problemen bij het starten van je spel.. Zorg er dus voor dat Origin of helemaal van je computer verdwenen is (verwijderen met Revo uninstaller op de zwaarste stand) of check in de taakbalk rechts-onder of je nog een icoontje van Origin ziet, kijk ook bij het ^teken in het pop-up venstertje.
Gebruikersavatar
kirst2912
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:02
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door kirst2912 »

tarac schreef:
kirst2912 schreef:
Bee schreef:Start je wel op als administrator de eerste keer?
Uitgevonden hoe dat moet, maar alsnog start origin op...
Problemen met Origin en gedownloade spellen
De Origin-error kent 5 oorzaken:


Origin is nog ergens actief op je computer - check dit via Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del)
Je spel de Sims 4 is geinstalleerd binnen een map Electronic Arts of Origin Games
Je hebt het spel naar een andere locatie gekopieerd en niet verplaatst
Bij het verplaatsen heb je geen nieuwe snelkoppeling gemaakt, of je hebt het bestand TS4 en/of TS4_x64 naar je bureaublad gekopieerd ipv er een snelkoppeling van te maken.
Je anti-virus heeft het bestand RldOrigin.dll (of bij het basisspel Rld.dll) in quarantaine geplaatst.

Wanneer Origin ook maar ergens op je computer actief is (ook op de achtergrond) dan veroorzaakt het problemen bij het starten van je spel.. Zorg er dus voor dat Origin of helemaal van je computer verdwenen is (verwijderen met Revo uninstaller op de zwaarste stand) of check in de taakbalk rechts-onder of je nog een icoontje van Origin ziet, kijk ook bij het ^teken in het pop-up venstertje.
Ik geef het op. Origin verwijdert met Revo uninstaller. Computer opnieuw opgestart en vervolgens krijg ik de melding dat ik het spel niet kan spelen omdat de software van origin niet geïnstalleerd is.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Script oproep mislukt

Bericht door tarac »

kirst2912 schreef:
Ik geef het op. Origin verwijdert met Revo uninstaller. Computer opnieuw opgestart en vervolgens krijg ik de melding dat ik het spel niet kan spelen omdat de software van origin niet geïnstalleerd is.
Goed, dan gaan we JA/NEE spelen:

1. Staat je installatiemap binnen een map met de naam Electronic Arts, Origin of Origin Games ...... JA/NEE
2. Heb je op je computer misschien meerdere installaties van de Sims 4 (zoek op TS4.exe) ........... JA/NEE
3. Heb je al geprobeerd om vanaf je hoogst geinstalleerde uitbreiding (download) het mapje Game opnieuw te plaatsen .... JA/NEE
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”