Sims 4 loopt vast bij opstarten

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
ChelsyF
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2017, 23:37
Contacteer:

Sims 4 loopt vast bij opstarten

Bericht door ChelsyF »

Ik heb vandaag nieuwe cc toegevoegd aan mijns spel. Toen ik origin opende om te spelen is die automatisch gaan updaten. Als ik de sims nu opstart geraak ik nooit verder dan het sims 4 logo, daar blijft het vastzitten. Ik heb de nieuwe cc al verwijdert,de sims gerepareerd, maar het loopt nog steeds vast. Als ik al mijn cc verwijder start de sims wel op. Hiervoor had ik wel nooit problemen met mijn cc. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij opstarten

Bericht door Bee »

ChelsyF schreef:Ik heb vandaag nieuwe cc toegevoegd aan mijns spel. Toen ik origin opende om te spelen is die automatisch gaan updaten. Als ik de sims nu opstart geraak ik nooit verder dan het sims 4 logo, daar blijft het vastzitten. Ik heb de nieuwe cc al verwijdert,de sims gerepareerd, maar het loopt nog steeds vast. Als ik al mijn cc verwijder start de sims wel op. Hiervoor had ik wel nooit problemen met mijn cc. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Heb je alleen gekochte spellen van Origin of gebruik je ook gedownloade uitbreidingen?
Origin en downloads = nooit meer laten updaten door Origin. Doe je dat wel dan maak je de downloads weer onspeelbaar.

En wat je CC aangaat, je moet even kijken of de CC geschikt is voor jouw versie van het spel en of je de uitbreidingen hebt waarvoor ze gemaakt zijn. Staat meestal vermeld bij de downloads (CC).
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
ChelsyF
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2017, 23:37
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij opstarten

Bericht door ChelsyF »

Ik heb de sims aangekocht via origin en dan op mijn laptop gedownload. Ik heb ook een par uitbreidingspakketen. Ik heb alle nieuwe cc verwijdert momenteel staat dus alleen de cc op mijn laptop waarmee ik al maanden speel en nog steeds loopt het vast.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij opstarten

Bericht door Bee »

ChelsyF schreef:Ik heb de sims aangekocht via origin en dan op mijn laptop gedownload. Ik heb ook een par uitbreidingspakketen. Ik heb alle nieuwe cc verwijdert momenteel staat dus alleen de cc op mijn laptop waarmee ik al maanden speel en nog steeds loopt het vast.
Ja, maar heb je die uitbreidingen ook gekocht of zijn dat downloads van hier of elders? Daar gaat het even om.

Nogmaals: Ga jij je spel updaten via Origin en je hebt óók 'illegale downloads" (Uitbreidingen) dan worden je 'illegale' downloads onbruikbaar gemaakt en krijg je problemen met het laden van je spel. Updaten via Origin doe je dus alleen als je ALLE uitbreidingen ook via hen hebt gekocht.
Bij de CC staat vermeld voor welke versie van het spel het geschikt is en welke uitbreidingen je ervoor nodig hebt.

Je kunt nu ook handmatig je spel updaten als je een combi hebt van Gekocht-Gedownload, zie hier.

Dit kun je ook nog proberen: Een nieuwe sims 4 map aanmaken:

Hernoem je map De Sims 4 in C:/Documenten/Electronic Arts/ De Sims 4
naar De sims 4_oud
Start je spel op en er wordt een nieuwe map De Sims 4 aangemaakt

Kijk of het probleem verholpen is.
Zo ja dan kun je nu onderdelen uit de oude map overzetten naar de nieuwe map
(Saves, Downloads (even voorzichtig mee zijn want misschien ligt hier het probleem!)

Lost dit je probleem ook niet op dan zou ik het spel even verwijderen en opnieuw installeren.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij opstarten

Bericht door tarac »

Wanneer je gekocht en gedownload wilt combineren in 1 map, kijk dan HIER

Je moet van beide versies dan wel minimaal het basispakket hebben.
ChelsyF
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2017, 23:37
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij opstarten

Bericht door ChelsyF »

De sims basisspel heb ik via origin gekocht en de rest heb ik via hrkgame.com gekocht. Ik heb ze proberen te combineren zoals in de link vermeld staat maar ik heb geen game map, dus daar loop ik dan vast. Ik heb alle cc die ik onlangs downloade verwijdert, dus daar kan het probleem niet aan liggen. Nu heb ik alleen mijn oudere cc waarmee ik al lang speel en nog nooit problemen mee heb gehad. De sims heb ik ook al volledig verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds loopt het spel vast. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen om het op te lossen
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij opstarten

Bericht door BanaanZombie »

Je hebt daar mu problemen mee door de update. Waarschijnlijk is iets van je cc nu niet meer geschikt voor de nieuwere versie van het spel. Dat betekend dat als je wel je cc wil gebruiken je moet gaan uitzoeken welke voor de problemen zorgt. Het handigste is om te testen in groepen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt vast bij opstarten

Bericht door Bee »

ChelsyF schreef:De sims basisspel heb ik via origin gekocht en de rest heb ik via hrkgame.com gekocht. Ik heb ze proberen te combineren zoals in de link vermeld staat maar ik heb geen game map, dus daar loop ik dan vast. Ik heb alle cc die ik onlangs downloade verwijdert, dus daar kan het probleem niet aan liggen. Nu heb ik alleen mijn oudere cc waarmee ik al lang speel en nog nooit problemen mee heb gehad. De sims heb ik ook al volledig verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds loopt het spel vast. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen om het op te lossen
Is het spel dan niet op je PC geïnstalleerd? Vind ik wel heel vreemd want via Origin gekocht wordt nl altijd op je PC geïnstalleerd. Dus dan móet je een Game map hebben in je installatiemap (Meestal C:\Program Files (x86) \Origin Games. Of, als je voor een andere lokatie hebt gekozen uiteraard elders.

Met je CC kun je ook kijken of de makers de CC hebben geupdate naar een nieuwere versie.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”