Bugs topic

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Zeekoei
Gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 apr 2015, 14:14
Contacteer:

Bugs topic

Bericht door Zeekoei »

Leek mij wel handig een algemeen topic te hebben waar iedereen bugs kan melden in de sims 4. Sorry als het al bestaat.

Ik zoek me namelijk een ongeluk naar het topic waar het over het probleem met cc gaat, het zijn er geloof ik ook meerdere. Ik las dat het op te lossen is door sims 4 studio te downloaden. Is dat al weer oud nieuws en is het opgelost met de update van de sims zelf? Ik speel via ZLorigin
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Bugs topic

Bericht door BanaanZombie »

Dat is zeker geen oud nieuws! De oplossing met sims 4 studio werkt nog steeds. Maar er zijn een paar bugs die niet aan de cc liggen maar aan het spel zelf.

Een bekende is het niet kunnen bestellen van een cateribg service via de koelkast
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Bugs topic

Bericht door Bee »

Zeekoei schreef:Leek mij wel handig een algemeen topic te hebben waar iedereen bugs kan melden in de sims 4. Sorry als het al bestaat.

Ik zoek me namelijk een ongeluk naar het topic waar het over het probleem met cc gaat, het zijn er geloof ik ook meerdere. Ik las dat het op te lossen is door sims 4 studio te downloaden. Is dat al weer oud nieuws en is het opgelost met de update van de sims zelf? Ik speel via ZLorigin

Hier nog even de volledige uitleg over Sims 4 Studio om je CC aan te passen.

Download en installeer Sims 4 Studio. Je kunt het HIER vinden.

Open Sims 4 studio
Ga naar Tools - Batch Fixes - Objects - Fix Objects for Cats & Dogs

Het programma komt dan met de vraag waar je de backup van je CC wilt neerzetten
Verander de link of klik gewoon op ja (standaard in C:Documenten)

En je CC wordt aangepast. Hij laat ook nog even zien welke items aangepast zijn.
NB: Dit is een Backup van je CC, zet die dus niet terug in je Mods folder!!

Daarna zou het probleem opgelost moeten zijn
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Zeekoei
Gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 apr 2015, 14:14
Contacteer:

Re: Bugs topic

Bericht door Zeekoei »

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties! Ik ga het zo even proberen :)
Zeekoei
Gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 apr 2015, 14:14
Contacteer:

Re: Bugs topic

Bericht door Zeekoei »

het werkt helaas niet. sims 4 studio geinstalleerd en fix objects for cats en dogs gedaan. Kwam uit dat er 2 niet goed waren en de rest wel, nog een keer gedaan en toen stond hij op 0. Heb het spel even opgestart en sim wat laten koken, maar als ze wil eten wordt de actie weer geannuleerd :(
Heb verschillende meubels even neer gezet om te testen, cc banken en bedden verdwijnen weer..
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Bugs topic

Bericht door BanaanZombie »

Heb je dan niet perongeluk de back up terug gezet?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Zeekoei
Gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 apr 2015, 14:14
Contacteer:

Re: Bugs topic

Bericht door Zeekoei »

nee niks aangeraakt. de fix uitgevoerd en gelijk gespeeld
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Bugs topic

Bericht door Bee »

Zeekoei schreef:het werkt helaas niet. sims 4 studio geinstalleerd en fix objects for cats en dogs gedaan. Kwam uit dat er 2 niet goed waren en de rest wel, nog een keer gedaan en toen stond hij op 0. Heb het spel even opgestart en sim wat laten koken, maar als ze wil eten wordt de actie weer geannuleerd :(
Heb verschillende meubels even neer gezet om te testen, cc banken en bedden verdwijnen weer..
Vreemd. Zelf speel ik nooit meer via ZLOrigin maar met de gewone losse downloads. Bij mij worden de downloads gerepareerd en zijn er geen problemen meer.
Geen idee of het door ZLOrigin komt.
Heb je meerdere installaties van de Sims 4?
Kijk ook even of Sims 4 Studio verwijst naar de goede map Mods. (C:/Documenten/Electronic Arts/The Sims 4/Mods)

Wat je kunt proberen:
1. Een nieuwe sims4 map maken door de map C:/Documenten/Electronic Arts/ The Sims 4 te hernoemen naar Sims 4_oud en dan je spel weer op te starten. Kijk of het nu wel goed gaat (mapje mods moet je dan weer even over kopiëren vanuit de oude map).
2. Een ander huis proberen? Of het huis opslaan en opnieuw plaatsen?
3. Staan je instellingen van de sims 4 zodanig dat scripts en downloads worden toegelaten?
4. In je bibliotheek: staan je instellingen op 'gevorderd'?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Zeekoei
Gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 apr 2015, 14:14
Contacteer:

Re: Bugs topic

Bericht door Zeekoei »

beter een late reactie dan geen reactie maar BEDANKT!
Ik weet niet precies waar het aan ligt maar mijn sim kan weer eten. Heb een nieuwe map aangemaakt en scripts aangezet zoals je zei, en het spel lijkt het weer perfect te doen. Sommige gedownloade bedden verdwijnen na het plaatsen gelijk weer, maar die ga ik nog even proberen de fixen met sims studio en anders gewoon nieuwe downloaden om te testen.

dankjewel!
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”