Sims 4 loopt niet soepel

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door maralicious »

Hoi hoi,

Een tijdje terug heb ik een nieuwe laptop gekocht. Op het forum heb ik na aankoop nog nagevraagd of deze wel geschikt zou zijn voor de Sims 4, en mij werd vertelt dat de Sims 4 inderdaad goed zou kunnen draaien erop. Ik heb gecontroleerd of de Sims 4 ook draait op de krachtige processor van NVIDIA en dat is inderdaad zo, maar echter heb ik toch het probleem dat de game niet zo soepel draait zoals ik had verwacht. Acties worden erg laat uitgevoerd en de tijd (zelfs als ik hem op het hoogste heb) tikt erg langzaam voorbij. De instellingen heb ik allemaal op ''normaal'' gezet. Nu was er een topic op de oude Engelse site met tips om je Sims 4 soepeler te laten lopen, maar deze site is uit de lucht gehaald.
Ik heb mijn dxdiag bijgesloten in de bijlage.

De Sims 4 heb ik volledig geïnstalleerd op de D: schijf, maar mijn C: schijf is behoorlijk vol. Ik vroeg mij af of het zou helpen om bestanden van de C schijf naar de D schijf te verplaatsen? Of draait de Sims 4 nu gewoon op de D schijf omdat ik hem daar geïnstalleerd heb? Mijn mods etc. plaats ik wel gewoon in de mapjes die op de C: schijf staan, bij Documenten.

Ik maak gebruik van mods, maar dat zijn er hooguit 2 (MCCC en een kapsel). Als ik deze eruit haal, merk ik geen verschil.
Voor mijn gevoel heb ik geen belachelijk hoge eisen aan hoe soepel de Sims 4 loopt, maar de snelheid/reactie van het spel op dit moment valt me tegen en dat vind ik erg jammer!

Groetjes, Mara
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door Bee »

Heb je al geprobeerd echt met een nieuw spel te spelen? Ik weet niet of je met oude spelgegevens speelt.
Misschien even proberen om een nieuwe sims 4 map te maken en kijken of het dan beter gaat.

HIER staan nog meer tips.

Uit je DxDiag kan ik niet veel ontdekken, alleen dan dat je het spel moet instellen op je betere videokaart, maar dat doe je al zei je ..
Het spel wordt altijd gespeeld via de C: schijf (spelbestanden staan altijd op C:) en het maakt niet uit dat de installatiebestanden van de Sims op D: staan. (Is bij mij ook zo)
Wel zou je kunnen overwegen op C: wat meer ruimte vrij te maken door andere bestanden over te zetten naar D:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door maralicious »

Hoi Bee, blijkt uit mijn DxDiag dat ik de Sims 4 dan speel op mijn Intel kaart ipv op mijn Nvdia?
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door tarac »

maralicious schreef:Hoi Bee, blijkt uit mijn DxDiag dat ik de Sims 4 dan speel op mijn Intel kaart ipv op mijn Nvdia?
Nee, dat valt niet op te maken uit je dxdiag want die geeft altijd de gegevens van de Intel.
Heb je recentelijk nog andere sites b.v. Games4theWorld bezocht want daar waart een virus rond en wel deze:
Trojan:HTML/Brocoiner!rfn

Severe |Detected with Windows Defender Antivirus
Summary
This JavaScript code is a cryptocurrency miner that has been found on both malicious and compromised websites, including sites that offer streaming videos, adult content, and online shopping.

When this JavaScript is loaded—whenever one opens a webpage containing it—it automatically starts to mine for Monero or other cryptocurrency. This mining activity, often initiated without user consent, consumes resources and can slow down affected PCs.

This JavaScript code does not install itself and is simply deleted by Windows Defender Antivirus upon detection. This code might be detected multiple times during a short period if the page containing it is kept open or revisited.
Dus daar kan je PC/laptop ook traag van worden
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door maralicious »

Nee die sites heb ik niet bezocht!
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door WALUIGI96 »

Heb je andere programma's open staan als je Sims speelt?
Bijvoorbeeld internet, spotify, skype, word of een downloadprogramma.
Als dat zo is, probeer dan zoveel mogelijk programma's af te sluiten voordat je Sims start.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door maralicious »

WALUIGI96 schreef:Heb je andere programma's open staan als je Sims speelt?
Bijvoorbeeld internet, spotify, skype, word of een downloadprogramma.
Als dat zo is, probeer dan zoveel mogelijk programma's af te sluiten voordat je Sims start.
Ja ik heb echt alles afgesloten als ik de Sims speel (via Taakbeheer) voordat ik de Sims ga spelen start ik mijn laptop vaak ook nog een keer opnieuw op zodat hij echt even fris is om te spelen (dit zal waarschijnlijk niks uitmaken, maar ik had vroeger een laptop die heel snel heel traag werd dus dat is een beetje automatisme geworden).

Ik heb inmiddels een nieuw Sims 4 mapje laten aanmaken (Sims 4 mapje verwijderen en dan een nieuw spel) maar dat maakt ook vrij weinig uit. Ben ook een beetje ten einde raad nu want ik weet ook zeker dat ik de Sims 4 op de juiste grafische kaart laat spelen omdat ik precies de stappen heb gevolgd van hoe je gebruik kunt maken van je switchable graphics.
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door BanaanZombie »

Gezien je maar 36gb vrij hebt op je C schijf denk ik wel dat daar het probleem zit. Zou zoveel mogelijk proberen op te schonen! Ik merk bij mij altijd dat het veel soepeler loopt als ik meer ruimte vrij heb
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door maralicious »

BanaanZombie schreef:Gezien je maar 36gb vrij hebt op je C schijf denk ik wel dat daar het probleem zit. Zou zoveel mogelijk proberen op te schonen! Ik merk bij mij altijd dat het veel soepeler loopt als ik meer ruimte vrij heb
Ja daar dacht ik dus ook aan, maar ik heb echt mijn best gedaan om mijn C schijf zo ruim mogelijk te krijgen. Ik heb 120 gb op de C schijf en 40 gb vrij inmiddels, álles opgeruimd maar het brengt nauwelijks verschil? Ik snap niet hoe mijn C schijf zo vol kan zijn.

Mijn eigen bestanden zijn bij elkaar nauwelijks 4.7 gb (Bureaublad + documenten + downloads + afbeeldingen)
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door tarac »

Heb je je schijven wel eens gedefragmenteerd ?
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door maralicious »

tarac schreef:Heb je je schijven wel eens gedefragmenteerd ?
Ja dat heb ik zojuist nog gedaan, maar mijn laptop gaf al aan dat hij uit zichzelf defragmenteert om de 2 weken. Toen ik hem handmatig ging defragmenteren was hij dus ook al binnen 2 minuten klaar.
Nu zie ik dat je ook je C schijf kunt comprimeren om schijfruimte te besparen. Is dit een aanrader?
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door Bee »

Misschien staat er nog een enorme Windows-old map ergens?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door maralicious »

Bee schreef:Misschien staat er nog een enorme Windows-old map ergens?
Die heb ik zelf niet kunnen vinden, ook niet met schijf defragmenteren etc. maar het lijkt me ook niet dat die er kan zijn omdat ik deze laptop nieuw heb gekocht
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door WALUIGI96 »

maralicious schreef:
tarac schreef:Heb je je schijven wel eens gedefragmenteerd ?
Ja dat heb ik zojuist nog gedaan, maar mijn laptop gaf al aan dat hij uit zichzelf defragmenteert om de 2 weken. Toen ik hem handmatig ging defragmenteren was hij dus ook al binnen 2 minuten klaar.
Nu zie ik dat je ook je C schijf kunt comprimeren om schijfruimte te besparen. Is dit een aanrader?
Als het goed is kan je de C schijf niet eens defragmenteren, omdat het een SSD is.
Wat je wel kan doen is documenten, muziek en dergelijke verplaatsen naar de D-schijf.
Hier kun je lezen hoe dat moet. Dit kan ook een enorm verschil maken.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door maralicious »

WALUIGI96 schreef:
maralicious schreef:
tarac schreef:Heb je je schijven wel eens gedefragmenteerd ?
Ja dat heb ik zojuist nog gedaan, maar mijn laptop gaf al aan dat hij uit zichzelf defragmenteert om de 2 weken. Toen ik hem handmatig ging defragmenteren was hij dus ook al binnen 2 minuten klaar.
Nu zie ik dat je ook je C schijf kunt comprimeren om schijfruimte te besparen. Is dit een aanrader?
Als het goed is kan je de C schijf niet eens defragmenteren, omdat het een SSD is.
Wat je wel kan doen is documenten, muziek en dergelijke verplaatsen naar de D-schijf.
Hier kun je lezen hoe dat moet. Dit kan ook een enorm verschil maken.
Hoi Waluigi, maakt dit ook een verschil als het maar om zo,n 5 gb zou gaan? Ik heb inmiddels mijn c schijf gecomprimeerd (wat ik hierboven bedoelde) en zit nu op 51 gb vrij. Mijn spel draait nu sneller dus ik denk dat het idd ligt aan de hoeveelheid ruimte op de C schijf maar de C schijf zit dus nog steeds erg vol met ik heb geen idee wat omdat mijn eigen bestanden nauwelijks 5 fb in beslag nemen.

Ik heb mijn C schijf gedecomprimeerd omdat ik las dat het de snelheid van je systeem kon aanpassen dus mijn C schijf is weer toegenomen in ruimte maar ja, ik weet nog steeds niet waar al die GBs vandaan komen.
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door Bee »

maralicious schreef:
WALUIGI96 schreef:
maralicious schreef:
tarac schreef:Heb je je schijven wel eens gedefragmenteerd ?
Ja dat heb ik zojuist nog gedaan, maar mijn laptop gaf al aan dat hij uit zichzelf defragmenteert om de 2 weken. Toen ik hem handmatig ging defragmenteren was hij dus ook al binnen 2 minuten klaar.
Nu zie ik dat je ook je C schijf kunt comprimeren om schijfruimte te besparen. Is dit een aanrader?
Als het goed is kan je de C schijf niet eens defragmenteren, omdat het een SSD is.
Wat je wel kan doen is documenten, muziek en dergelijke verplaatsen naar de D-schijf.
Hier kun je lezen hoe dat moet. Dit kan ook een enorm verschil maken.
Hoi Waluigi, maakt dit ook een verschil als het maar om zo,n 5 gb zou gaan? Ik heb inmiddels mijn c schijf gecomprimeerd (wat ik hierboven bedoelde) en zit nu op 51 gb vrij. Mijn spel draait nu sneller dus ik denk dat het idd ligt aan de hoeveelheid ruimte op de C schijf maar de C schijf zit dus nog steeds erg vol met ik heb geen idee wat omdat mijn eigen bestanden nauwelijks 5 fb in beslag nemen.

Ik heb mijn C schijf gedecomprimeerd omdat ik las dat het de snelheid van je systeem kon aanpassen dus mijn C schijf is weer toegenomen in ruimte maar ja, ik weet nog steeds niet waar al die GBs vandaan komen.
Ik heb zojuist mijn C: schijf weer eens opgeschoond met Schijfopruiming. Bij mij werd er toch weer bijna 6 GB opgeruimd en ik heb allang geen Windows-Old map meer omdat ik dit regelmatig doe. Misschien is het een idee om dit ook eens uit te voeren op jouw PC? Of anders eens even te kijken hoeveel verschil het zou maken. Ik heb deze handleiding gevolgd: https://pc-totaal.com/tips-en-trucs/windows-old-map/
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door maralicious »

Bee schreef:
maralicious schreef:
WALUIGI96 schreef:
maralicious schreef: Ja dat heb ik zojuist nog gedaan, maar mijn laptop gaf al aan dat hij uit zichzelf defragmenteert om de 2 weken. Toen ik hem handmatig ging defragmenteren was hij dus ook al binnen 2 minuten klaar.
Nu zie ik dat je ook je C schijf kunt comprimeren om schijfruimte te besparen. Is dit een aanrader?
Als het goed is kan je de C schijf niet eens defragmenteren, omdat het een SSD is.
Wat je wel kan doen is documenten, muziek en dergelijke verplaatsen naar de D-schijf.
Hier kun je lezen hoe dat moet. Dit kan ook een enorm verschil maken.
Hoi Waluigi, maakt dit ook een verschil als het maar om zo,n 5 gb zou gaan? Ik heb inmiddels mijn c schijf gecomprimeerd (wat ik hierboven bedoelde) en zit nu op 51 gb vrij. Mijn spel draait nu sneller dus ik denk dat het idd ligt aan de hoeveelheid ruimte op de C schijf maar de C schijf zit dus nog steeds erg vol met ik heb geen idee wat omdat mijn eigen bestanden nauwelijks 5 fb in beslag nemen.

Ik heb mijn C schijf gedecomprimeerd omdat ik las dat het de snelheid van je systeem kon aanpassen dus mijn C schijf is weer toegenomen in ruimte maar ja, ik weet nog steeds niet waar al die GBs vandaan komen.
Ik heb zojuist mijn C: schijf weer eens opgeschoond met Schijfopruiming. Bij mij werd er toch weer bijna 6 GB opgeruimd en ik heb allang geen Windows-Old map meer omdat ik dit regelmatig doe. Misschien is het een idee om dit ook eens uit te voeren op jouw PC? Of anders eens even te kijken hoeveel verschil het zou maken. Ik heb deze handleiding gevolgd: https://pc-totaal.com/tips-en-trucs/windows-old-map/
Hoi hoi, ik heb dit dus gedaan en ik heb nu 55 gb vrij. Ik had gisteren mijn schijf gecomprimeerd en toen kwam er zo'n 12 gb vrij, maar dit heb ik terug gedraaid omdat ik las dat je laptop er juist slomer van kon worden. Nu merkte ik wel dat mijn Sims sneller ging, dus ik weet niet meer zo goed wat te geloven. Als het geen kwaad zou kunnen om mijn C schijf te comprimeren zou ik dit graag weer willen doen (omdat ik merkte dat mijn sims wel juist sneller ging) maar als ik het beter kan laten doe ik het natuurlijk niet.
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt niet soepel

Bericht door Bee »

Ik zou je schijf niet gaan comprimeren ... Je systeem moet dan iedere keer de gegevens opzoeken, dus dat lijkt me inderdaad niet zo bevorderlijk.
Je hebt nu een zee aan ruimte erbij, dus ik zou het zo even uitproberen!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”