Laptopkeuze

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Luna2018
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2019, 23:05
Contacteer:

Laptopkeuze

Bericht door Luna2018 »

Is er iemand die mij kan helpen met een juiste laptop kiezen?
Waar moet hij aan voldoen om de sims 4 te spelen? Daarnaast heb ik ook de sims 2, verder geen games.
Geen uitbreidingen, ik wil graag nog de uitbreiding sims 4 jaargetijden, dus die moet er ook op kunnen.
Verder algemeen gebruik internetten, netflix, videoland, word, excel etc.

Nu lees ik op internet echt verschillende dingen over de videokaart de een zegt je hebt Nvidia nodig en de ander zegt dat het ook met de nieuwe intelhd kaarten moet kunnen.

Mijn oude laptop is van 2014 en heeft een Intel HD Graphics videokaart/intel core i5-4210U en daar werkt de sims 4 voor geen meter op.

ohja budget is rond de 700/800 euro denk ik.. maar liever minder.

wie o wie heeft er een goed advies.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door tarac »

De meeste, moderne, laptops zijn geschikt voor de Sioms 4 e.d.
Over het algemeen presteren Intel grafische kaarten slecht, dus probeer iets met een Nvidia of AMD kaart.
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door WALUIGI96 »

Je hebt de keuze om een laptop te kiezen zonder NVidia grafische kaart of met.
Veel nieuwe laptops hebben de Intel UHD Graphics 620 als grafische 'kaart'. Deze zijn geschikt om Sims 4 te draaien, maar wel met de laagste grafische instellingen (https://www.notebookcheck.net/Intel-UHD ... 936.0.html)
Overigens zie ik ook deze laptop langskomen: https://tweakers.net/pricewatch/1264593 ... -73dl.html
Normaal kost deze laptop meer dan 800 euro, maar nu is deze bij Wehkamp 'slechts' 764 euro (aanbieding is geldig t/m 17 maart). Hiervoor heb je een laptop met een snelle goede processor, voldoende werkgeheugen, voldoende opslag en een hele goede videokaart die Sims vloeiend kan draaien op de hoge instellingen (https://www.notebookcheck.net/NVIDIA-Ge ... 530.0.html). Daarnaast: als je nu meer uitgeeft aan een laptop, zal je daar op de langere termijn veel meer plezier aan hebben.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Luna2018
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2019, 23:05
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door Luna2018 »

Bedankt voor de adviezen...

Deze is iets boven het budget, is dit ook een goede?
https://tweakers.net/pricewatch/1209905 ... m214t.html
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door WALUIGI96 »

Dat is ook absoluut een uitstekende laptop!
Het enige nadeel is dat die laptop in totaal een kleinere opslag heeft.
Veel laptops bevatten nu een SSD. Dit is een snellere manier van opslag dan een klassieke HDD (Harde Schijf).
Maar vanwege de prijs is deze qua hoeveelheid vrij klein (128 of 256 GB).
Om toch een grotere opslag te bieden zetten ze er vaak een klassieke HDD naast.
De laptop die ik voorstelde heeft dat wel, namelijk 1000 GB (1 TB) naast een 128 GB SSD.
Jouw laptop heeft dat niet, maar wel een grotere SSD (256 GB).
Voor Sims is het hebben van een wat ruimere opslag belangrijker dan de snelheid van de opslag.
Maar iedere laptop heeft absoluut baat bij een SSD. Want het opstarten van Windows gebeurt in slechts enkele seconden in plaats van minuten.
Beantwoord (ook) technische vragen.
XXsimses
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 apr 2016, 10:06
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door XXsimses »

Is de volgende laptop een goede keuze om sims 4 op te spelen (alle uitbreidingen)?

https://www.coolblue.nl/product/832354/ ... 965nd.html

Intel Core i5
8 GB RAM
1256 GB (incl SSD 256 GB)
NVIDIA Geforce MX250 (2gb)

Er is ook een i7 variant (met NVIDIA Geforce MX150) maar volgens mij is dat niet echt nodig.

Deze lijkt mij ook prima, maar wel minder geheugen: https://www.coolblue.nl/product/831904/ ... ifications

Interl core i5
8 GB RAM
512 GB SSD
NVIDIA Geforce MX250

of een kleinere 14 inch: https://www.coolblue.nl/product/831848/ ... ifications
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door tarac »

XXsimses schreef: 23 sep 2019, 10:09 Is de volgende laptop een goede keuze om sims 4 op te spelen (alle uitbreidingen)?

https://www.coolblue.nl/product/832354/ ... 965nd.html

Intel Core i5
8 GB RAM
1256 GB (incl SSD 256 GB)
NVIDIA Geforce MX250 (2gb)

Er is ook een i7 variant (met NVIDIA Geforce MX150) maar volgens mij is dat niet echt nodig.

Deze lijkt mij ook prima, maar wel minder geheugen: https://www.coolblue.nl/product/831904/ ... ifications

Interl core i5
8 GB RAM
512 GB SSD
NVIDIA Geforce MX250

of een kleinere 14 inch: https://www.coolblue.nl/product/831848/ ... ifications
Prima laptops maar ...... de kloksnelheid is 1.6 Ghz met een turbostand tot 3,9 Ghz.
De Sims 3 en 4 vragen een snelheid van 2.4 Ghz dus moeten deze computers steeds de turbo inschakelen.
Stuur een link van de I-7 of kijk zelf even of die een hogere kloksnelheid heeft.
XXsimses
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 apr 2016, 10:06
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door XXsimses »

Beide i7 versies hebben een kloksnelheid van 1.8 ghz.

Is het erg dat die de hele tijd op turbo moet draaien?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door tarac »

XXsimses schreef: 23 sep 2019, 13:27 Beide i7 versies hebben een kloksnelheid van 1.8 ghz.

Is het erg dat die de hele tijd op turbo moet draaien?
De laptop kan tijdens een lange Sims-sessie wat warmer worden.
Zorg dus voor een goede koeling, dus niet met de laptop op een kleedje of op je bed spelen.
Het moet aan de onderzijde goed frisse lucht kunnen aanzuigen.
XXsimses
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 apr 2016, 10:06
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door XXsimses »

Ik heb uiteindelijk de HP gekocht. Maar merk dat tijdens het spelen het spel ontzettend traag is, niet reageert, en ook als er een popup verschijnt zijn de opties niet zichtbaar (gewoon geen tekst). Ik heb grafische instellingen op normaal staan. Deze zouden met de systeemeisen moeten kunnen op deze laptop.
Enig idee waar het aan ligt? Ik baal ontzettend namelijk want het is zo niet goed te spelen.
Kan het misschien aan de download liggen? Ik heb alles in 1 in partjes gedownload en geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door tarac »

XXsimses schreef: 28 sep 2019, 17:56 Ik heb uiteindelijk de HP gekocht. Maar merk dat tijdens het spelen het spel ontzettend traag is, niet reageert, en ook als er een popup verschijnt zijn de opties niet zichtbaar (gewoon geen tekst). Ik heb grafische instellingen op normaal staan. Deze zouden met de systeemeisen moeten kunnen op deze laptop.
Enig idee waar het aan ligt? Ik baal ontzettend namelijk want het is zo niet goed te spelen.
Kan het misschien aan de download liggen? Ik heb alles in 1 in partjes gedownload en geïnstalleerd.
Geen tekst in Magisch Rijk
Wanneer je geen tekst in Magisach Rijk ziet:

Voor zover je dat nog niet gedaan hebt: Koppel de iso en kopieer de map The Sims 4 naar een plek op je (externe) harde schijf, b.v. C:\Program Files.
Download dit bestand, pak het uit met Winrar en kopieer de 3 mapjes naar de hoofdmap van The Sims 4 b.v. C:\Program Files\The Sims 4
Maak een nieuwe snelkoppeling voor je bureaublad van The Sims 4\Game\Bin TS4.exe of TS4_x64.exe

Omdat je hiermee een nieuw startbestand voor de Sims 4 maakt wordt het misschien wat beter.
XXsimses
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 apr 2016, 10:06
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door XXsimses »

tarac schreef: 29 sep 2019, 09:12
XXsimses schreef: 28 sep 2019, 17:56 Ik heb uiteindelijk de HP gekocht. Maar merk dat tijdens het spelen het spel ontzettend traag is, niet reageert, en ook als er een popup verschijnt zijn de opties niet zichtbaar (gewoon geen tekst). Ik heb grafische instellingen op normaal staan. Deze zouden met de systeemeisen moeten kunnen op deze laptop.
Enig idee waar het aan ligt? Ik baal ontzettend namelijk want het is zo niet goed te spelen.
Kan het misschien aan de download liggen? Ik heb alles in 1 in partjes gedownload en geïnstalleerd.
Geen tekst in Magisch Rijk
Wanneer je geen tekst in Magisach Rijk ziet:

Voor zover je dat nog niet gedaan hebt: Koppel de iso en kopieer de map The Sims 4 naar een plek op je (externe) harde schijf, b.v. C:\Program Files.
Download dit bestand, pak het uit met Winrar en kopieer de 3 mapjes naar de hoofdmap van The Sims 4 b.v. C:\Program Files\The Sims 4
Maak een nieuwe snelkoppeling voor je bureaublad van The Sims 4\Game\Bin TS4.exe of TS4_x64.exe

Omdat je hiermee een nieuw startbestand voor de Sims 4 maakt wordt het misschien wat beter.
Dank je wel, ik ga het proberen!
Werkt dit ook voor de traagheid? Als ik op een sim klik duurt het exht een paar tellen voor er een menu te voorschijn komt..
XXsimses
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 apr 2016, 10:06
Contacteer:

Re: Laptopkeuze

Bericht door XXsimses »

tarac schreef: 29 sep 2019, 09:12
XXsimses schreef: 28 sep 2019, 17:56 Ik heb uiteindelijk de HP gekocht. Maar merk dat tijdens het spelen het spel ontzettend traag is, niet reageert, en ook als er een popup verschijnt zijn de opties niet zichtbaar (gewoon geen tekst). Ik heb grafische instellingen op normaal staan. Deze zouden met de systeemeisen moeten kunnen op deze laptop.
Enig idee waar het aan ligt? Ik baal ontzettend namelijk want het is zo niet goed te spelen.
Kan het misschien aan de download liggen? Ik heb alles in 1 in partjes gedownload en geïnstalleerd.
Geen tekst in Magisch Rijk
Wanneer je geen tekst in Magisach Rijk ziet:

Voor zover je dat nog niet gedaan hebt: Koppel de iso en kopieer de map The Sims 4 naar een plek op je (externe) harde schijf, b.v. C:\Program Files.
Download dit bestand, pak het uit met Winrar en kopieer de 3 mapjes naar de hoofdmap van The Sims 4 b.v. C:\Program Files\The Sims 4
Maak een nieuwe snelkoppeling voor je bureaublad van The Sims 4\Game\Bin TS4.exe of TS4_x64.exe

Omdat je hiermee een nieuw startbestand voor de Sims 4 maakt wordt het misschien wat beter.
Volgens mij werkt het! Het spel happert niet meer en werkt gewoon normaal. Nu hopen dat het zo blijft.
Ik was in staat om mijn nieuwe laptop weer terug te brengen haha.

Klopt trouwens wel dat de turbo de hele tijd aan staat en herrie maakt, maar denk dat ik daar wel mee kan leven.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”