Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door tarac »

Op onze site hebben we wat tips geplaatst om je spel soepeler te laten draaien voor wanneer het vastloopt e.d.
zie http://tarac.nl/Sims-4/problemen%20verhelpen/index.html
roos04
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2015, 18:04
Contacteer:

sims 4 werkt niet meer

Bericht door roos04 »

ik speel al van april de sims 4 ,het spel werkte altijd prima het bleef nooit hangen.
En toen bleef hij soms hangen ik dacht dat zal niets zijn maar snel daarna bleef hij vlugger en vlugger hangen,de leptop viel er zelfs van uit :huilen:
en toen wou ik het spel opstarten en zat hij aan het laden het bleef hangen en toen kwam er ineens te staan 'de sims 4 werkt niet meer'
ik vind het zo erg want ik heb al mijn zakgeld eraan gegeven.

weet iemand hoe dit komt en hoe het kan worden opgelost
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: sims 4 werkt niet meer

Bericht door Bee »

roos04 schreef:ik speel al van april de sims 4 ,het spel werkte altijd prima het bleef nooit hangen.
En toen bleef hij soms hangen ik dacht dat zal niets zijn maar snel daarna bleef hij vlugger en vlugger hangen,de leptop viel er zelfs van uit :huilen:
en toen wou ik het spel opstarten en zat hij aan het laden het bleef hangen en toen kwam er ineens te staan 'de sims 4 werkt niet meer'
ik vind het zo erg want ik heb al mijn zakgeld eraan gegeven.

weet iemand hoe dit komt en hoe het kan worden opgelost
Bericht verplaatst.
Lees de gegeven tips.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
roos04
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door roos04 »

ik heb het bekeken het zit nu de game aan het repareren
roos04
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door roos04 »

bij mij staat er nog steeds 'de sims 4 werkt niet meer' :huilen: :huilen: :huilen:
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door Bee »

Dan zul je toch even de tips goed moeten doorlezen.
Het helpt misschien ook als je ons wat meer informatie geeft ...

Bv: Heb je downloads in je spel - is het gekocht bij Origin - is het een gedownload spel - Origineel spel + downloads - etc.

Heb je bv al eens een nieuwe sims4 map gemaakt?
Volg de tips.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Roortje
Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2014, 22:49
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door Roortje »

Zijn er weer van die programma's zoals bij de sims 2 of 3 die checken welke download schadelijk is voor je computer? Dat die rood oplichten? Ik had zo'n soort programmaatje en dat was heel fijn want zo wist ik precies welke mijn spel liet crashen. Zijn die er nu ook?
BTW, in mijn sims 4 map staan heel veel bestanden met de naam LastCrash_ en dan een groot getal. En mijn spel crasht elke keer als ik het speel, dan loopt ie vast tijdens het opslaan en de andere keer sluit ie zichzelf gewoon af. Geven die bestanden elke crash weer en kan ik er iets mee? Het is niet leuk spelen als je niet kan opslaan en weet dat je spel vroeg of laat toch zal crashen.
'I'd rather be hated for who I am, then loved for who I am not' - K. Cobain
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door Bee »

Roortje schreef:Zijn er weer van die programma's zoals bij de sims 2 of 3 die checken welke download schadelijk is voor je computer? Dat die rood oplichten? Ik had zo'n soort programmaatje en dat was heel fijn want zo wist ik precies welke mijn spel liet crashen. Zijn die er nu ook?
BTW, in mijn sims 4 map staan heel veel bestanden met de naam LastCrash_ en dan een groot getal. En mijn spel crasht elke keer als ik het speel, dan loopt ie vast tijdens het opslaan en de andere keer sluit ie zichzelf gewoon af. Geven die bestanden elke crash weer en kan ik er iets mee? Het is niet leuk spelen als je niet kan opslaan en weet dat je spel vroeg of laat toch zal crashen.
Zoals TS3 error report - voor sims4 nog niet kunnen vinden.
Maar bij jou zou het maken van een nieuwe sims 4 map veel problemen oplossen.
Lees hier hoe je een nieuwe sims 4 map maakt: http://tarac.nl/Sims-4/Nieuw%20Sims%20mapje.html

Laat eerst even je save bestanden en downloads achterwege en kijk of het nu beter gaat.
Daarna kun je stapsgewijs dingen toevoegen aan je nieuwe map om te kijken waar het misgaat.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Roortje
Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2014, 22:49
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door Roortje »

Bee schreef:
Zoals TS3 error report - voor sims4 nog niet kunnen vinden.
Maar bij jou zou het maken van een nieuwe sims 4 map veel problemen oplossen.
Lees hier hoe je een nieuwe sims 4 map maakt: http://tarac.nl/Sims-4/Nieuw%20Sims%20mapje.html

Laat eerst even je save bestanden en downloads achterwege en kijk of het nu beter gaat.
Daarna kun je stapsgewijs dingen toevoegen aan je nieuwe map om te kijken waar het misgaat.
Ik heb dat trucje geprobeerd maar telkens als ik dan de nieuwe 'clean' sims 4 opstart, krijg ik een melding dat ik een nieuwe
plumbob trofee heb gekregen (nog bij het opstartscherm) en dan loopt ie al vast. Ik kan niks meer aanklikken en dat bericht gaat ook maar niet weg..
Ik denk dat mijn sims possessed zijn want vanaf de sims 3 heb ik het spel nooit meer zonder crashen kunnen laten draaien, zélfs zonder downloads en de legale versie! Ik begin te denken dat het aan de laptop ligt maar dat kan niet want hij zou het perfect moeten kunnen draaien, en bij vorige computers had ik het ook al.. :cry:
'I'd rather be hated for who I am, then loved for who I am not' - K. Cobain
GandiCorn
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2015, 16:05
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door GandiCorn »

Hallo!
Tijdens het spelen van de sims 4 wordt mijn computer altijd erg warm. Na 5 minuten (wanneer in nog volop bezig ben een sim te creëren) valt mijn computer uit. Ik dacht eerst dat kwam doordat de lucht er niet goed onderweg kon, er zit een verhoging onder mijn laptop nu, zodat de lucht er beter onder weg kan. Toch blijf ik het probleem houden dat mijn laptop uitvalt. Als ik de laptop dan weer opstart krijg ik een melding dat mijn laptop zich heeft afgesloten omdat deze oververhit is.
Kan mijn computer het spelen van de sims4 wel aan ?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door tarac »

GandiCorn schreef:Hallo!
Tijdens het spelen van de sims 4 wordt mijn computer altijd erg warm. Na 5 minuten (wanneer in nog volop bezig ben een sim te creëren) valt mijn computer uit. Ik dacht eerst dat kwam doordat de lucht er niet goed onderweg kon, er zit een verhoging onder mijn laptop nu, zodat de lucht er beter onder weg kan. Toch blijf ik het probleem houden dat mijn laptop uitvalt. Als ik de laptop dan weer opstart krijg ik een melding dat mijn laptop zich heeft afgesloten omdat deze oververhit is.
Kan mijn computer het spelen van de sims4 wel aan ?
Voel je wel lucht uitblazen ergens bij je computer ?
GandiCorn
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2015, 16:05
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door GandiCorn »

tarac schreef:Voel je wel lucht uitblazen ergens bij je computer ?
ja dit voel ik wel
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door tarac »

Is die lucht warm/heet ?

Plaats eens een dxdiag
Dan kunnen we wat meer zien over je computer
GandiCorn
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2015, 16:05
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door GandiCorn »

tarac schreef:Is die lucht warm/heet ?

Plaats eens een dxdiag
Dan kunnen we wat meer zien over je computer
dxdiag bijgevoegd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door BanaanZombie »

Ik vind t niet zo gek dat hij heet wordt. Als je geen switchable graphics hebt is je grafische kaart echt niet geschikt. Intel is niet de beste kaart voor sims 3 en 4, en dan heeft die van ook nog eens te weinig eigen geheugen.

Verder heb je ook aardig weinig RAM. En daarvan gebruik je ook erg veel virtueel geheugen. Dit kun je wel oplossen door opstart programma's af te sluiten.

Verder heb je intern ook niet zoveel geheugen meer vrij, nog maar 30 gb! Probeer je pc een beetje op te schonen

Ik kan even geen linkjes meesturen maar op de site staat wel uitleg voor de switchable graphics en opstart programma's
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door tarac »

Eigenlijk heb je helemaal geen grafische kaart maar 1 core van je processor die voor grafische kaart "speelt"
Maar ik verwacht dat je Switchable graphics hebt, dus een extra grafische kaart voor het zwaardere werk.
Heb je dat niet, ja, dan heb je pech en is je computer niet geschikt.
GandiCorn
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2015, 16:05
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door GandiCorn »

Ik heb inderdaad maar 1 beeldschermadapter
Mijn computer zal dus wel niet geschikt zijn voor de sims 4?

is mijn computer wel geschikt voor de sims 3 ? dit heb ik namelijk vroeger wel gespeeld op mijn computer maar toen wegens omstandigheden moeten verwijderen. Nu heb ik het weer gedownload en geinstalleerd. Ik moest allerlei rar bestandjes uitpakken en crack gebruiken. Nu las ik net al dat ik geen crack had moeten gebruiken?
het spel start wel gewoon op, ik kan een wereld kiezen en dan moet het spel verder laden. het spel blijft echter maar laden en laden. komt dit hierdoor? hoe kan ik dit oplossen?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door BanaanZombie »

Je pc is ook niet geschikt voor sims 3 nee
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
dimo2001
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2016, 12:54
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door dimo2001 »

Wat is de minimale vereisten?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door Sven »

dimo2001 schreef:Wat is de minimale vereisten?
Die kan je allemaal op deze site vinden.
http://sims-downloaden.weebly.com/systeemeisen.html
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
verona
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2016, 17:07
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door verona »

mijn sims 4 werkt totaal niet meer, ik kan het ook niet meer verwijderen, maar wat als ik me computer helemaal in fabriek instellingen zet kan ik die nog steeds dowloaden??/
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door tarac »

verona schreef:mijn sims 4 werkt totaal niet meer, ik kan het ook niet meer verwijderen, maar wat als ik me computer helemaal in fabriek instellingen zet kan ik die nog steeds dowloaden??/
ja
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door BanaanZombie »

Ik zou echter niet te hard van stapel lopen. Terug naar fabrieksinstellingen is ontiegelijk veel werk.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Ik zou echter niet te hard van stapel lopen. Terug naar fabrieksinstellingen is ontiegelijk veel werk.
Tenzij je computerfabrikant een aparte herstelpartitie op je computer heeft gemaakt.
Dan is het met 1 muisklik in ca. 1 uur "gepiept"
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Tips voor wanneer je spel niet lekker werkt

Bericht door BanaanZombie »

Dat valt nog mee idd, maar ik bedoel ook met backuppen enzo van je bestanden.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”