Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door tarac »

1. Eén computer met meerdere personen die hun eigen spel willen spelen
Maak op de computer aparte gebruikersaccounts aan
Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts en ouderlijk toezicht ->Gebruikersaccounts ->Een ander account beheren.
Iedere gebruiker heeft dan zijn/haar eigen map Mijn Documenten waar de spelvorderingen in worden opgeslagen.
Dus ieder gebruikersaccount kan zijn/haar eigen spel spelen.

2. Meerdere computers met slechts 1 licentie voor de Sims-4
Installeer de Sims-4 op alle computers en gebruik het Origin account waarmee voor de eerste keer het spel geïnstalleerd werd.
Computer A gaat het spel spelen en is ingelogd via het Origin account.
Computer B wil ook spelen maar ziet dat het Origin account al in gebruik is.
Hij/Zij "gooit" computer A er uit - A kan rustig doorspelen - en B kan nu ook spelen. Of computer B kiest voor offline modus.
Computer A krijgt wel de melding dat het spoel off-line staat, maar dat heeft geen invloed op het spel.

Je kunt er ook voor kiezen altijd "off-line" te spelen
Open Origin, klik links boven op Origin en kies voor offline
colandro
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2015, 10:59
Contacteer:

op 2 computers spelen?

Bericht door colandro »

Even een vraagje, als ik de sims 4 zou kopen en activeren op mijn computer kan mijn zusje hem dan ook op haar computer krijgen of is t echt enkel 1x te gebruiken?
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: op 2 computers spelen?

Bericht door garapoes »

Ja dat kan maar dan moeten jullie wel op hetzelfde Origin account spelen. Als jullie allebei tegelijk willen spelen moet er 1 offline spelen.
colandro
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2015, 10:59
Contacteer:

Re: op 2 computers spelen?

Bericht door colandro »

Maar ziet zij dan ook mijn spellen op haar computer?
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: op 2 computers spelen?

Bericht door garapoes »

Ze staan in de bibliotheek van jouw Origin account, ze komen pas op haar computer als zij ze download en installeert. Jullie saved games gaan wel apart omdat die per computer worden opgeslagen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door BanaanZombie »

Zie hier boven, volgende keer even de zoekfunctie gebruiken ;)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
noukkky
Gebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 nov 2014, 17:18
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door noukkky »

Ik kan dit er niet duidelijk uithalen: kan ik een vriendin op een andere ip adres etc mijn origin even laten gebruiken om the ultimate collection te downloaden of wordy minn Ccount dan grblokt?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door BanaanZombie »

Dan zul je toch even alles moet lezen want dat staat er wel. .
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door tarac »

noukkky schreef:Ik kan dit er niet duidelijk uithalen: kan ik een vriendin op een andere ip adres etc mijn origin even laten gebruiken om the ultimate collection te downloaden of wordy minn Ccount dan grblokt?
Ja dat kan en nee je wordt niet geblokt
noukkky
Gebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 nov 2014, 17:18
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door noukkky »

Sorry voor de typefouten :(. Oke dankjewel. Een vriendin zei namelijk dat ze het zien dat je op een andere IP het gebruikt en zo je dan geblokt word. Bedankt voor de reacties :)
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door BanaanZombie »

Als je verhuist heb je toch ook een ander ip. Of als je je laptop ergens anders mee naar toe neemt en daar internet gebruikt. Gebeurt niet zo snel dat blokkem om verchilende ip adressen.
Kan volgens mij wel als het om heel veel verschillende gaat in een korte periode (downloaden gaat het hier om)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Brigitte
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2015, 12:07
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door Brigitte »

Even re Verhouding Windows/Mac

Mijn zusje heeft de Sims 4 al aangeschaft en heeft dus een Origin account, maar aangezien ik in het buitenland zit én met een Mac werk kan ik haar cdrom niet gebruiken. Mijn vraag is of het problemen geeft als wij beiden vanaf haar Origin account spelen (en zij dus op een Windows laptop en ik vanaf mijn MacBook)? Ik zou het spel dan natuurlijk ook vanaf haar Origin account moeten downloaden.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door Sven »

Als je het spel wil spelen, moet je Origin op je PC hebben staan en Sims 4 geïnstalleerd hebben. Als je Sims 4 kan opstarten, dan kunnen jullie beide tegelijk Sims 4 spelen als één van jullie offline is op Origin.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Fiend
Gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2015, 22:53
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door Fiend »

Ik heb zelf een gedownloade versie van Sims 4. Nou pas ik regelmatig op op mijn nichtje, die een legale sims 4 heeft. Deze wil ze graag spelen op mijn pc, maar wel haar eigen versie via Origin. Nou weet ik hoe je een extra Mijn Documentenmap krijgt waardoor je dus hetzelfde spel speelt maar dan met eigen saves.. Maar is er ook een mogelijkheid om 2 installaties op mijn pc te krijgen? Ik heb al gescheiden gebruikersaccounts.
Kijk op The Sims Resource voor al mijn downloads. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door Bee »

Ik denk niet dat dat kan ... maar dat is toch ook niet nodig als je al ieder je eigen account hebt?
Je kunt ook niet tegelijkertijd spelen op 1 PC.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Fiend
Gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2015, 22:53
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door Fiend »

Het punt is, mijn versie is illegaal en zij wil haar eigen galerij, prestaties etc. hebben. Maar ik wil liever niet mijn versie moeten verwijderen zodat die van haar erop kan
Kijk op The Sims Resource voor al mijn downloads. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door Bee »

Fiend schreef:Het punt is, mijn versie is illegaal en zij wil haar eigen galerij, prestaties etc. hebben. Maar ik wil liever niet mijn versie moeten verwijderen zodat die van haar erop kan
Ja, dat begrijp ik ... zou ik ook niet doen! Maar als het goed is zijn die items gekoppeld aan je account, voor zover ik weet. (Ik heb zelf ook een gedownloade versie en kijk nooit naar de galerij of de prestaties.)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door tarac »

Het kan wel, ik had ook 2 versies van de Sims4 (origineel en gedownload) op mijn computer staan.
Origineel + gedownloade uitbreidingen in Program Files(x86) - Origin Games
Gedownload in Program Files(x86) - Reloaded - de Sims 4
Ieder uiteraard met een eigen snelkoppeling naar het betreffende bestand TS4

Installeren:
1. via Origin
2. Daarna je gedownloade versie, nooit andersom !
3. Nooit meer updaten of extra uitbreidingen toevoegen aan je originele spel.

Problemen:
* Ze gebruiken allebei dezelfde spelmap, maar daar schijn jij een oplossing voor gevonden te hebben via Gebruikeraccounts
* Zodra Origin gaat updaten wordt ook je gedownloade spel verziekt, dus nooit Origin automatisch laten updaten !
* Alle spellen gebruiken dezelfde registerinstelling
* Kans is groot op foutmelding: De Sims4 werkt niet meer.

Zelfs wanneer je installeert op verschillende schijven blijven bovenstaande problemen ontstaan.
Ik ben op het laatst zo ver gegaan om de computer te splitsen in een dual-boot.
* Origineel draait op partitie Windows 8.1
* Gedownload draait onder partitie Windows 7
* Zelfs dan krijg je problemen zodra je een extra uitbreiding er bij installeert, ongeacht of die origineel of gedownload is.

Conclusie:
Het is niet aan te bevelen om 2 verschillende versies van het spel op 1 computer te installeren.
Vroeg of laat krijg je foutmeldingen, werelden kwijt of ineens melding van verkeerde versie.
Het heeft bij mij even gewerkt maar ik heb weer alles moeten verwijderen en moeten kiezen voor 1 versie (gedownload)
evnblr

Sims 4 op meerdere pc installeren

Bericht door evnblr »

Hallo,

Een vriendin en ik zouden samen het basisspel Sims 4 kopen en dan elk een uitbreidingspakket.
Met de Sims 2 hebben we dit ook zo gedaan..
Na wat research ben ik echter te weten gekomen dat Sims 4 werkt met een code die je moet activeren op Origin.
Als wij nu een gezamenlijk account aanmaken op Origin, zou het dan nog werken dat we gezamenlijk het basisspel komen en apart een uitbreidingspakket?

Alvast bedankt!
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Sims 4 op meerdere pc installeren

Bericht door Femke »

Dit is volgens mij NIET mogelijk.

Ik weet dit niet zeker, maar ik laat deze reactie achter zodat jullie het niet zelf gaan proberen haha omdat het nogal vervelend zou zijn als het niet blijft te werken.. Wacht nog even af op een iemand die het zeker weet.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 op meerdere pc installeren

Bericht door BanaanZombie »

evnblr schreef:Hallo,

Een vriendin en ik zouden samen het basisspel Sims 4 kopen en dan elk een uitbreidingspakket.
Met de Sims 2 hebben we dit ook zo gedaan..
Na wat research ben ik echter te weten gekomen dat Sims 4 werkt met een code die je moet activeren op Origin.
Als wij nu een gezamenlijk account aanmaken op Origin, zou het dan nog werken dat we gezamenlijk het basisspel komen en apart een uitbreidingspakket?

Alvast bedankt!
Jahoor dit is wel mogelijk. Idd op de manier zoals jij beschrijft, met 1 account idd. Zie het eerste bericht van dit topic maar even voor de volledige uitleg
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door tarac »

Ja hoor, geen enkel probleem.
Let er wel op dat je dan ook de uitbreidingen op datzelfde Origin account aanmeldt
Roosjebolledoosje
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2016, 11:16
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door Roosjebolledoosje »

Hoi nu heb ik een vraagje.

Ik heb iemand mijn sims 4 uitgeleend en met mijn mijn origin laten inloggen..
Nu is er mot en vind ik niet dat ze uberhaupt nog wat van me krijgt dus ook geen gratis sims..
En ja ik weet dat het na mot kinderachtig is maar der speelt meer dan alleen dat.
Nu is mijn vraag dan ook hoe kan ik zorgen dat ze niet meer op mijn account kan en dus de sims kan spelen.

Is dit mogelijk om haar er van af te krijgen??
Alsvast bedankt

Groetjes
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door Bee »

Roosjebolledoosje schreef:Hoi nu heb ik een vraagje.

Ik heb iemand mijn sims 4 uitgeleend en met mijn mijn origin laten inloggen..
Nu is er mot en vind ik niet dat ze uberhaupt nog wat van me krijgt dus ook geen gratis sims..
En ja ik weet dat het na mot kinderachtig is maar der speelt meer dan alleen dat.
Nu is mijn vraag dan ook hoe kan ik zorgen dat ze niet meer op mijn account kan en dus de sims kan spelen.

Is dit mogelijk om haar er van af te krijgen??
Alsvast bedankt

Groetjes
Je wachtwoord van Origin veranderen, in ieder geval voordat zij dat doet ... :tong:
Je krijgt dan een bevestiging op jouw emailadres dat gelinkt staat aan Origin.
Dus tenzij jullie ook hetzelfde emailadres gebruiken kan zij daarna niet meer bij jouw spellen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Roosjebolledoosje
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2016, 11:16
Contacteer:

Re: Sims 4 met meerdere gebruikers delen

Bericht door Roosjebolledoosje »

Bee schreef:
Roosjebolledoosje schreef:Hoi nu heb ik een vraagje.

Ik heb iemand mijn sims 4 uitgeleend en met mijn mijn origin laten inloggen..
Nu is er mot en vind ik niet dat ze uberhaupt nog wat van me krijgt dus ook geen gratis sims..
En ja ik weet dat het na mot kinderachtig is maar der speelt meer dan alleen dat.
Nu is mijn vraag dan ook hoe kan ik zorgen dat ze niet meer op mijn account kan en dus de sims kan spelen.

Is dit mogelijk om haar er van af te krijgen??
Alsvast bedankt

Groetjes
Je wachtwoord van Origin veranderen, in ieder geval voordat zij dat doet ... :tong:
Je krijgt dan een bevestiging op jouw emailadres dat gelinkt staat aan Origin.
Dus tenzij jullie ook hetzelfde emailadres gebruiken kan zij daarna niet meer bij jouw spellen.

Oke dankje wel!!
Nee alleen weet ze die van Origin!
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”