Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door BanaanZombie »

Het gaat hier om deze melding:

Afbeelding

Na een update kunnen de opgeslagen spellen niet meer gespeeld worden. Het kan helpen het spel opnieuw op te starten. Bij mij werkt dit echter niet. Ik kan nu niet met mijn oude familie spelen, ook niet met een nieuwe simsmap.

Oplossing is dus gewenst!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door tarac »

Deze foutmelding krijg je wanneer je spel gemaakt is met een hogere versie dan het spel dat je Nu geinstalleerd hebt.

Stel jouw spel is gemaakt met versie 2
Maar het geinstalleerde spel is slechts versie 1.

Andersom is het geen probleem, versie 1 zijn je spelgegevens en versie 2 is je geinstalleerde software.

De enige manier om het te laten werken is om de software te updaten naar dezelfde of hogere versie van je spelgegevens.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door BanaanZombie »

Het probleem bij mij is dus dat het spel uit de versie komt die je alleen moest uitpakken om te installeren
En mijn game is nu de nieuwste versie met zwembaden enzo. Die nog niet bij mn oude huishouden zat
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door BanaanZombie »

Dat zal ik nog even proberen, wordt alleen niet eerder dan woensdag
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gamer62
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 11:33
Contacteer:

wanhopig, weet niet wat te doen,

Bericht door Gamer62 »

Ik ben nieuw, weet niet of iemand mij kan helpen...

Vorige week ook al gebeurd. Maar nu weer, ik start spel sims 4 op, maar krijg te zien

* Het opgeladen spel dat je probeert te laden, is met een nieuwere versie van de sims opgeslagen dan de versie die op dit moment geinstalleerd is. Voer een update uit om dit opgeslagen spel veilig te kunnen laden.*

Ik heb vanochtend netjes, doe ik altijd paar keer per dag, de updates nagekeken en uitgevoerd. Opgevallen is wel dat een paar keer vanochtend geen verbinding mogelijk was met origin.

Dit gebeurde me vorige week ook al en heb alles moeten verwijderen en sims 4 opnieuw moeten installeren, waarbij ik alle opgeslagen gegevens kwijt was. Dit wil ik niet weer doen, mijn plezier om te spelen was al danig vergald, om dat nu weer te doen, dan hoeft het voor mij niet meer om dan weer helemaal opnieuw te beginnen.

Is hier een andere oplossing voor en wat ! Graag hoop ik op respons, ik ben niet bepaald technisch aangelegd, dus hoop ik dat het niet al te moeilijk op te lossen is.

Alvast mijn hartelijke dank,

Gamer62
Gebruikersavatar
Tarkus
Oud-staflid
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 nov 2014, 15:24
Contacteer:

Re: wanhopig, weet niet wat te doen,

Bericht door Tarkus »

Opgeslagen gegevens kan je voordat je het spel verwijderd ook eest saven............door in de map mijn documenten te zoeken naar map Sims4 en deze dan te kopiëren en te verplaatsen zodat je die later terug kunt zetten (net als met Sims3)
Gamer62
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 11:33
Contacteer:

Re: wanhopig, weet niet wat te doen,

Bericht door Gamer62 »

Hartelijk dank voor de reactie Tarkus.

Zoals gezegd, ik ben niet bepaald technisch, al moet ik zeggen al doende leert men wel, dus als ik het goed begrijp moet ik eerst het opgeslagen spel in de beschreven map kopieëren en verplaatsen, vervolgens spel verwijderen en opnieuw installeren. En de verplaatste map van sims 4 weer terug plaatsen.

Ik ben gek gemaakt door mijn dochters om me bezig te houden met dit spel, heel leuk hoor daar niet van, maar elke keer die onderbrekingen tijdens het spelen en bouwen is niet leuk, ontzettend veel bugs volgens mij ook nog aanwezig. Sims 3 en 1 en 2 nooit gedaan. Destijds niet zo'n belangstelling gehad, toen mijn dochters zich bezig hielden met sims 2.

mvg Gamer62
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: wanhopig, weet niet wat te doen,

Bericht door Bee »

Zie ook dit topic waar ik je bericht mee heb samengevoegd. :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gamer62
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 11:33
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door Gamer62 »

Ik heb het spel verwijderd na map sims 4 gekopieerd en verplaatst te hebben, opnieuw geinstalleerd.

Na het installeren is zonder dat ik het deed de complete map sims 4 en andere mappen weer terug geplaatst, ik hoefde dus zelf niks terug te plaatsen en het probleem is er nog steeds, ik kan nog steeds niet bij mijn opgeslagen spel.

Ik heb de nieuwste patch gecontroleerd, en deze is vermeld in de map sims 4 in documenten bij GameVersion, dus daar ligt het dan denk ik ook niet aan.

Is er een andere oplossing voorhanden?

Want het is geen doen om elke week mijn spelvoortgang te verwijderen en elke keer opnieuw te moeten beginnen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door tarac »

Gamer62 schreef: Na het installeren is zonder dat ik het deed de complete map sims 4 en andere mappen weer terug geplaatst, ik hoefde dus zelf niks terug te plaatsen en het probleem is er nog steeds, ik kan nog steeds niet bij mijn opgeslagen spel..
De - volgens U - teruggeplaatste mappen zijn nieuwe mappen, die bevatten dus niet Uw opgeslagen spellen.
Die moet U dan ook eerst weer kopieren van de map die U ergens op Uw computer heeft opgeslagen, naar de nieuwe map de Sims 4
Gamer62
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 11:33
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door Gamer62 »

Dank voor de reactie.

Uh maar de mappen staan vol met dezelfde inhoud als die ik weg heb gedaan. Dat begrijp ik dus niet.

mvg Gamer62
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door Bee »

Gamer62 schreef:Dank voor de reactie.

Uh maar de mappen staan vol met dezelfde inhoud als die ik weg heb gedaan. Dat begrijp ik dus niet.

mvg Gamer62
De spelvoortgang wordt opgeslagen in de map C:/Documenten/Electronic Arts/De sims 4 - dit is de map die je veilig zou moeten stellen.
In deze map staan verschillende bestanden waaronder SavedSimInfo Data (opgeslagen sims), Saves (spelbestanden), etc.
Wordt er een nieuw spel opgestart dan zijn die mappen leeg.

Als u zegt, die mappen zijn ook qwa inhoud en datum exact hetzelfde, dan moet er eerder al iets mis zijn gegaan.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gamer62
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 11:33
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door Gamer62 »

De vraag is dan wat er mis is gegaan.
Is het verstandig om het origin account geheel te verwijderen en opnieuw aan te melden? En te installeren. Of krijg ik dan weer problemen met het opnieuw aanmelden bij origin?
Ik ben nu weer opnieuw aan het installeren, maar ik vrees het ergste....dat het dus weer fout gaat. Ik heb inmiddels 2 spellen opgeslagen staan waar ik niet bij kan, door een bericht wat ook bovenaan dit topic vermeld staat.
Gamer62
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 11:33
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door Gamer62 »

Net klaar met mijn 2e poging met opnieuw installeren.

Nu waren de mappen in de sims4 map ook aanwezig, maar alle saves die ik als backup elders had weggezet stonden er nu niet in. Ik blij. ik zet de saves er weer van het opgeslagen spel bij en weer laat hij de tekst zien zoals bovenaan in dit topic wordt weergegeven.

Kan dus nog steeds niet bij mijn al eerdere en opgeslagen spellen. Nou breekt mijn klomp. Ik begrijp er geen snars van,

Kan iemand mij verder helpen, ik zie het niet zitten om na elke update/week opnieuw te moeten beginnen met opbouw van mijn huishoudens/huizen etc.

:huilen: :roodboos:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door tarac »

Login op Uw origin account
Update naar Update: 25-11-14 - Versie 1.2.24.20
En Uw spellen zullen probleemloos spelen
Gamer62
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 11:33
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door Gamer62 »

Gedaan zoals beschreven, tekst met *Het opgeslagen spel.........veilig te kunnen laden* blijft vermeld

en opgeslagen spel is niet te laden. Update 1.2.24.20 is vandaag ook al uitgevoerd..

sorry ik weet het echt niet meer.
Gamer62
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 11:33
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door Gamer62 »

Oké, ik ben wat gaan lezen op internet en uit proberen, achteraf weet ik niet zo goed wat ik exact heb gedaan.

Ik heb de slots uit de map sims 4 >map saves gehaald op 1 na en ergens anders in een andere map gezet

Met die ene slot heb ik mijn spel geopend en warempel, mijn wereld met de eerder gespeelde huishoudens zijn terug.

Weliswaar niet voor de 100%, ik mis zo"n anderhalve dag (werk), maar verreweg het meeste is terug. en daar kan ik verder mee spelen.

Ik vermoed dat er een conflict is ontstaan met de laatste update, vlak daarna ging het mis bij mijn spel, toch loopt het nog niet soepel, traag

en opslaan duurt lang. Ik hoop dat anderen hier iets aan hebben, die hier ook mee te maken hebben of krijgen, want leuk is anders.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door tarac »

Het werkt in ieder geval weer.
Traagheid kan ik niet beoordelen, daar zou ik een dxdiag voor nodig hebben
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door BanaanZombie »

Oke dat ga ik ook even proberen vrijdag


Dan mag het dus ook duidelijk zijn dat iedereen voor het updaten eerst zijn spellen even apart ergens zet
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Tarkus
Oud-staflid
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 nov 2014, 15:24
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door Tarkus »

Gamer62 schreef:Hartelijk dank voor de reactie Tarkus.

Zoals gezegd, ik ben niet bepaald technisch, al moet ik zeggen al doende leert men wel, dus als ik het goed begrijp moet ik eerst het opgeslagen spel in de beschreven map kopieëren en verplaatsen, vervolgens spel verwijderen en opnieuw installeren. En de verplaatste map van sims 4 weer terug plaatsen.
mvg Gamer62
Dat heb je goed begrepen :)
Gamer62 schreef:Dank voor de reactie.

Uh maar de mappen staan vol met dezelfde inhoud als die ik weg heb gedaan. Dat begrijp ik dus niet.

mvg Gamer62
In dat geval is de oude map gewoon blijven staan en niet verwijderd tijdens het verwijderen.
Na verwijderen van het spel kan je dus eerst ff kijken in die map of de Sims4 map ook echt weg is na verwijderen van het spel. Zo niet? Dan kan je die alsnog handmatig verwijderen (dat mag overigens niet met het spel zelf!!! Alleen met de map Sims4 in Mijn documenten!!)
Gamer62
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 11:33
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door Gamer62 »

Hartelijk dank voor alle hulp.


Toch klein minpuntje, het spel zelf is vreselijk traag, alles stond net helemaal stil (niet in pauze stand) en heb computer handmatig afgesloten, daar
er geen beweging meer in zat. Met bouwen zelf totaal geen problemen.

citaat:
Zo niet? Dan kan je die alsnog handmatig verwijderen (dat mag overigens niet met het spel zelf!!! Alleen met de map Sims4 in Mijn documenten!!)

Waarom het spel niet handmatig verwijderen en hoe moet het wel? Ik heb het via het configuratiescherm gedaan,( instructie van mijn man)zoals ook aangegeven op het configuratiescherm als deze geopend is..

mvg Gamer62
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door BanaanZombie »

Altijd verwijderen met revo, dan verwijder je ook echt alles. Dat gwbeurt met configuratie systeem niet
En met handmatig bedoeld tarkus mapjes verwijderen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opgeslagen spellen kunnen niet geladen worden (na update)

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Altijd verwijderen met revo, dan verwijder je ook echt alles. Dat gwbeurt met configuratie systeem niet
En met handmatig bedoeld tarkus mapjes verwijderen
Alles over revo kan je hier vinden
dustyx
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2014, 12:30
Contacteer:

-samenvoegen-

Bericht door dustyx »

Krijg de melding dat mijn opgeslagen spelllen opgeslagen zijn in een eerdere versie van de sims?? Terwijl ik dus gewoon de laatste update heb? Iemand een idee?
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”