De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Hier kan je vragen stellen met betrekking tot het downloaden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door tarac »

Ik zie hier veel problemen met het installeren van de Sims-4.
Meestal worden de problemen veroorzaakt door een onjuiste verwijdering van eerdere installaties waardoor er registerbestanden en mappen blijven bestaan.

Verwijderen op de juiste manier
zie deze pagina met daarbij een filmpje hoe het allemaal moet.

Installeren met een gekocht basisspel + gedownloade uitbreidingen
zie dit filmpje

Installeren via alléén downloads
zie dit filmpje

Wanneer je deze instructies precies volgt KAN HET NIET MEER FOUT GAAN !
maaike1995
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2015, 15:57
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door maaike1995 »

Hi Tarac,

Werkt deze manier ook nog voor reloaded met versie 1.7.65.1020?

Ik heb al verschillende stappen gevolgd die ik op de website of dit forum gevonden heb. Eerst installeerde ik het spel op deze manier: http://sims-downloaden.weebly.com/sims-4.html. Zag toen niet de nieuwe werelden en heb een nieuwe bin map toegevoegd. Ik kreeg toen de melding dat het spel niet de juiste versie is, dus heb ik de volgende stap gedaan 'wijzig dan het bestandje GameVersion (openen met b.v. kladblok) dat je in Mijn Documenten - Electronic Arts - de Sims 4 vindt van 1.6.29.10 naar 1.5.139.1020'. (http://tarac.nl/Sims-4/verziekt%20spel% ... rigin.html)
Nu kan ik wel het spel openen (ik kom in het welkomsmenu waarin je een nieuw spel kunt starten of kunt spelen), maar blijft het spel hangen op het laadscherm wanneer ik op spelen klik.
Enig idee wat ik nog kan doen? Ik heb volgens mij stappen uitgevoerd voor de 1.6.29.10 versie en niet die van 1.7.65.1020. Waar kan ik deze vinden?

Groetjes Maaike

Edit: anti-virus heb ik tijdens het hele proces uitgezet
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door tarac »

maaike1995 schreef:Hi Tarac,

Werkt deze manier ook nog voor reloaded met versie 1.7.65.1020?

Ik heb al verschillende stappen gevolgd die ik op de website of dit forum gevonden heb. Eerst installeerde ik het spel op deze manier: http://sims-downloaden.weebly.com/sims-4.html. Zag toen niet de nieuwe werelden en heb een nieuwe bin map toegevoegd. Ik kreeg toen de melding dat het spel niet de juiste versie is, dus heb ik de volgende stap gedaan 'wijzig dan het bestandje GameVersion (openen met b.v. kladblok) dat je in Mijn Documenten - Electronic Arts - de Sims 4 vindt van 1.6.29.10 naar 1.5.139.1020'. (http://tarac.nl/Sims-4/verziekt%20spel% ... rigin.html)
Nu kan ik wel het spel openen (ik kom in het welkomsmenu waarin je een nieuw spel kunt starten of kunt spelen), maar blijft het spel hangen op het laadscherm wanneer ik op spelen klik.
Enig idee wat ik nog kan doen? Ik heb volgens mij stappen uitgevoerd voor de 1.6.29.10 versie en niet die van 1.7.65.1020. Waar kan ik deze vinden?

Groetjes Maaike

Edit: anti-virus heb ik tijdens het hele proces uitgezet
Ik heb het intussen al tientallen malen op verschillende manieren uitgetest, zowel op Win 7 als op Win 8.1
Installatie:
1. Basis
2. In de Natuur
3. Aan het werk
4. patch met Luxe Feest

Het werkt prima, maar soms moet je even je oude spelgegevens wegzetten door het mapje in Mijn Documenten -> Electronic Arts ->de Sims 4 te hernoemen naar de Sims 4_ou of iets dergelijks.
Ook het opnieuw opstarten van je computer na installatie van Aan het Werk is NOODZAKELIJK.
gizzy11
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 01:24
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door gizzy11 »

Hallo Tarrac ik heb sims4 gedownload vanaf de cloud en geïnstalleerd zoals op het filmpje is uitgelegd alleen heb ik het op d: geïnstalleerd.
De installatie gaat goed maar als ik het spel opstart dan kom ik niet verder als het startscherm met die menuknoppen rechtsboven.
Als ik daar op klik dan krijg ik onder en boven een zwarte balk en kan ik niks meer (zie plaatjes)

De sims wordt opgestart in een windows venster en niet full screen

Afbeelding

Afbeelding


Mijn documenten heb ik toegewezen aan mijn d: schijf met sims 3 is dat geen probleem.
Kan het zijn dat sims 4 daar wel moeite mee heeft dat de documenten op d: staat ?

Ik hoop dat je een oplossing voor dit probleem weet

groetjes gizzy
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door Bee »

Installeren kan probleemloos op de D: schijf, heb ik ook gedaan ...

Je zegt alleen dat je 'je documenten hebt toegewezen aan de D: schijf' ..., dat begrijp ik niet helemaal.
De installatie bestanden komen op D: terecht als je ze daar installeert. Je moet dus ook de patches en updates in diezelfde map plaatsen.

De SPELbestanden komen altijd op je C: schijf terecht zodra je gaat spelen.
Nl in de map C:/Documenten/Electronic Arts/De Sims 4
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
gizzy11
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 01:24
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door gizzy11 »

De mijn documenten map bedoel ik
Die heb ik ook op D: staan

Afbeelding

mijn c: schijf raakte vol en heb de documenten map naar d: gezet via rechtermuisknop mijn documenten/eigenschappen/locatie (niet via knippen en plakken) en heb nu weer 30 gb vrij op mijn c: schijf

met sims 3 geen probleem dat de map is verhuist
gizzy11
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014, 01:24
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door gizzy11 »

probleem is opgelost
heb de documenten map terug op c gezet en nu werkt het spel wel
Myrthexgeerligs
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 dec 2014, 13:36
Contacteer:

Origin vraagt om code

Bericht door Myrthexgeerligs »

Hoi!

Gister heb ik het laatste pakket gedownload op jullie site: spa-keuken-patio. Nu wilde ik vandaag de sims spelen, maar origin komt ervoor en vraagt om de activatiecode. Ik heb alle sims 4 spellen gedownload dus die heb ik niet en origin afsluiten lukt ook niet, want telkens als ik op de sims klik, komt origin er weer voor. Voordat ik het laatste pakket had gedownload, had ik dit nooit.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Origin vraagt om code

Bericht door BanaanZombie »

Myrthexgeerligs schreef:Hoi!

Gister heb ik het laatste pakket gedownload op jullie site: spa-keuken-patio. Nu wilde ik vandaag de sims spelen, maar origin komt ervoor en vraagt om de activatiecode. Ik heb alle sims 4 spellen gedownload dus die heb ik niet en origin afsluiten lukt ook niet, want telkens als ik op de sims klik, komt origin er weer voor. Voordat ik het laatste pakket had gedownload, had ik dit nooit.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Deze handleiding volgen. Een voortaan de zoekfunctie gebruiken, deze vraag is al 100x gesteld
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
fember
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2015, 13:26
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door fember »

Goedenavond,
Misschien is het een hele domme vraag hoor, maar hoe kom je op de weebly.com pagina die in het youtube filmpje te zien is?
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door tiktokchick »

Welk filmpje?
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door tarac »

fember schreef:Goedenavond,
Misschien is het een hele domme vraag hoor, maar hoe kom je op de weebly.com pagina die in het youtube filmpje te zien is?
zie viewtopic.php?f=54&t=84
en dan de oudste (eerste) post.
fember
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2015, 13:26
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door fember »

dankje wel!
Gebruikersavatar
xLotje
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2015, 00:08
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door xLotje »

Ik ben bezig met het installeren van de sims 4 via de cloud, maar als ik met de rechtermuisklop vanuit mijn downloads het bestandje open, krijg ik geen poweriso optie om het aantal spelers in te stellen en hem te koppelen, slechts de optie om Poweriso te openen en hem vanuit daar naar ProgramFiles te installeren, en vanuit Poweriso zelf om de crack te plaatsen. Wat doe ik fout? (Ik heb de downloads niet in mijn lokale schijf gezet, maar in de map Downloads laten staan).

Edit: het is me gelukt, maar nu als ik het spel opstart staa er dit:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door Bee »

xLotje schreef:Ik ben bezig met het installeren van de sims 4 via de cloud, maar als ik met de rechtermuisklop vanuit mijn downloads het bestandje open, krijg ik geen poweriso optie om het aantal spelers in te stellen en hem te koppelen, slechts de optie om Poweriso te openen en hem vanuit daar naar ProgramFiles te installeren, en vanuit Poweriso zelf om de crack te plaatsen. Wat doe ik fout? (Ik heb de downloads niet in mijn lokale schijf gezet, maar in de map Downloads laten staan).

Edit: het is me gelukt, maar nu als ik het spel opstart staa er dit:
Zie hier de oplossing voor je probleem: viewtopic.php?f=11&t=1140
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
claudtje
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 dec 2014, 14:06
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door claudtje »

Na lang niet meer gespeeld te hebben, wil ik toch de sims 4 een kans geven.

Nu volg ik dus netjes alle stappen die jullie geven. Heb origin met revo verwijdert. Maar het lukt me gewoon niet.
De ene keer krijg ik de fout dat origin aan moet staan. Ik alles weer verwijdert met revo. Krijg ik de melding dat QtWebKit4.dll ontbreekt, terwijl ik hem gewoon zie staan. Dat andere bestand heb ik goed laten keuren door mijn virusscanner dus die is er ook gewoon.

Nu ben ik echter op het punt dat alles goed zou moeten staan, maar op welke manier ik de sims ook wil opstarten (bureaublad, start, c schijf) er gebeurd gewoon helemaal niets.

Nu is mijn vraag wie heeft de gouden tip. Oh en moet je een icoontje van de sims spa krijgen of gewoon het icoon van de sims 4. Want die eerste heb ik namelijk niet.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door Bee »

Heb je je PC opnieuw opgestart nadat alles goed stond?
Zie ook dit topic: viewtopic.php?f=11&t=1107
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
claudtje
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 dec 2014, 14:06
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door claudtje »

ja ook gedaan. Maar blijkbaar heeft revo niet alles verwijdert. Kom zojuist nog een map electronic arts tegen met daarin ook nog een volledige sims 4 map erin verstopt. Nu heb ik die ook verwijdert, dus ga kijken of het nu wel wil lukken met installeren.

Anders geef ik de moed op en zet ik de sims 3 er maar weer op. ;)

edit: Ik geef het op. Nu start ie wel weer op maar krijg ik weer de melding dat origin niet loopt. Ik weet echt niet wat ik nu nog kan doen. Er is gewoon helemaal niks meer van origin te vinden en toch geeft ie telkens de melding
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door Bee »

Kijk ook eens op de helpsite van het forum (van Tarac) - die staat vol met informatie ... klik hierboven op Simshelp
En ja sims 3 is veel leuker ... vind ik wel iig! :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door tarac »

claudtje schreef:ja ook gedaan. Maar blijkbaar heeft revo niet alles verwijdert. Kom zojuist nog een map electronic arts tegen met daarin ook nog een volledige sims 4 map erin verstopt. Nu heb ik die ook verwijdert, dus ga kijken of het nu wel wil lukken met installeren.

Anders geef ik de moed op en zet ik de sims 3 er maar weer op. ;)

edit: Ik geef het op. Nu start ie wel weer op maar krijg ik weer de melding dat origin niet loopt. Ik weet echt niet wat ik nu nog kan doen. Er is gewoon helemaal niks meer van origin te vinden en toch geeft ie telkens de melding
Het probleem wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door je anti-virus.
In de installatiemap van de Sims 4 - Game - Bin zit een bestand RldOrigin.dll.
Dat bestandje is de crack om het spel zonder Origin te kunnen opstarten maar wordt door sommige anti-virus programma's als een Trojaans Paard gezien en onschadelijk gemaakt.
RldOrigin.dll.rar
Download bovenstaand Winrar bestand en plaats het in je installatiemap van de Sims 4 - Game - Bin.
Schakel je anti-virus programma even uit.
Pak het Winrar bestandje uit en overschrijf het bestaande RldOrigin.dll.
Start nu je spel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
claudtje
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 dec 2014, 14:06
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door claudtje »

Werkt ook niet, maar ik had de virusscanner al uitgezet toen ik hem installeerde dus dat bestandje moet goed geweest zijn.
Nu staat er nog wel een map van origin met daarin theme hospital. Zou het daar misschien aan kunnen liggen? Ik was toch niet van plan die te verwijderen omdat ik die ook regelmatig speel. Dan maar geen sims 4.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door Bee »

Zoals al eerder gezegd: Origin mag niet op je PC aanwezig zijn als je wilt dat je gedownloade spel werkt!
Het is dan inderdaad een keuze die je maakt.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
claudtje
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 dec 2014, 14:06
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door claudtje »

Ik was echt in de veronderstelling dat enkel het programma origin verwijderen voldoende was. Niet dat je dan ook externe mappen weg moest doen. Dus helaas gaat het op deze laptop niet lukken.

Gelukkig ben ik iemand die altijd goede laptops wil hebben en 2 jaar later alweer een nieuwe koop dus ik ben nu bezig om de sims 4 op mijn oude laptop te instaleren. Hopelijk doet ie het daar wel op. Heb dan wel voor iedere sims versie een eigen laptop het moet niet gekker worden :P

edit; om het hele verhaal nog krommer te maken. Ik krijg op mijn andere laptop exact dezelfde melding, terwijl daar nooit ook maar iets van origin op heeft gestaan. Bestandje toegevoegd aan de uitzonderingen bij de virusscan is allemaal goed gegaan, maar nog steeds die melding.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door Bee »

Heb je dan wel goed gekeken of je die bestanden wel in de goede map plaatst?
Als je het goed doet dan werkt het namelijk ..
Lees goed alle instructies die gegeven worden. Ik vind het erg vreemd dat het bij jou op geen enkele laptop werkt. Volgens mij doe je dus iets niet goed, of je antivirus maakt inderdaad iedere keer weer dat bestandje onschadelijk. Die crack zorgt ervoor dat het werkt.

Geef anders eens wat screens van hoe je mappen eruit zien?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
claudtje
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 dec 2014, 14:06
Contacteer:

Re: De enige juiste manier om de Sims-4 te verwijderen/installeren

Bericht door claudtje »

Nogmaals alles verwijdert en opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Ik heb mijn gehele virusscanner uitgezet zowel tijdens de installatie als tijdens het opstarten van het spel. Ik kopieer de map game uit de folder van de sims 4 spa. En dan ga ik naar mijn c schijf open the sims 4 en plak daar de crack.

Verder heb ik nog nooit problemen gehad met cracks plaatsen bij andere spellen, maar deze wil gewoon niet.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Downloaden”