Backup van je spelbestanden

Hier kan je vragen stellen met betrekking tot het downloaden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Backup van je spelbestanden

Bericht door tarac »

Het kan natuurlijk nooit kwaad wanneer je regelmatig een backup van je spelbestanden maakt.
Dat is zeer zeker van toepassing wanneer je spellen bestaan uit deels gekocht en deels gedownload.

Ik heb het basisspel en Aan het Werk gekocht en de rest is gedownload.
de laatste downloadversie (vandaag 23-11-2015) is nog steeds 1.10.57.1020.
Ik wilde wel eens weten wat nu eigenlijk de laatste originele versie van het spel was en dus heb ik Origin mijn spellen laten bijwerken.
Nieuwste versie was 1.12.118.1020.
Daarna opnieuw Holidaypack en Spa-Keuken-Patio (allebei gedownloade versies) weer geïnstalleerd (Origin schakelt immers alles wat niet gekocht is uit) en ja hoor: "Het spel kan niet gestart worden omdat je spelgegevens met een nieuwere versie zijn gemaakt, update via Origin".

Gelukkig had ik een kopie van mijn, oude, spelgegevens dus was het probleem snel opgelost.

Hoe maak je snel een kopie van je spelgegevens:
1. Ga naar Mijn Documenten - Electronic Arts en klik met rechts op het mapje De Sims 4
2. Kies kopieren in het pop-up menu
3. Ga naar een open plekje in de map Electronic Arts, klik weer met rechts en kies Plakken
4. Je hebt nu een nieuw mapje De Sims 4 - kopie. Doe je dat meerdere malen dan krijg je achter De Sims 4 - kopie + een nummertje

Een kopie van je spelgegevens terugzetten:
1. Ga weer naar de map Mijn Documenten - Electronic Arts en klik met rechts op het mapje De Sims 4
2. Kies Naam Wijzigen en noem het dan b.v. De Sims 4_oud
3. Klik met rechts op de map De Sims 4 - kopie (zijn er meer kies dan het hoogste nummertje), kies Naam wijzigen en verander het in De Sims 4
4. Start nu je spel

Ojee, ik heb al een hele tijd geen backup gemaakt, wat nu ?
Het zal niet altijd lukken, maar probeer het volgende:
1. Ga naar de map Mijn Documenten - Electronic Arts - De Sims 4
2. Open die map en zoek het bestandje GameVersion
3. Wijzig b.v. 1.12.118.1020 (of wat de laatste versie ook mag zijn) in 1.10.57.1020 en sla het bestand op. Let op laat het eerste tekentje, soort potloodje staan.
4. Start nu je spel.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Downloaden”