Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Hier kan je vragen stellen met betrekking tot het downloaden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door tarac »

Er blijken nog vaak problemen te zijn bij een mix van origineel gekochte en gedownloade Sims 4 spellen.
Vreemd, want het kan prima samengaan.

1. Ik heb mijn Sims-4 eerst laten bijwerken door Origin
2. Het basisspel (via Origin) is geïnstalleerd in C:\Program Files\Origin Games\The Sims 4
3. Het computer-register verwijst uiteraard ook naar diezelfde locatie.
4. Origin aangepast zodat het niet meer automatisch met Windows opstart en niet meer automatisch mijn spel update.
5. Origin afgesloten en is dus nog wel aanwezig op de computer maar nergens meer actief.

Nu heb ik de Uitbreidingen gedownload en wil die installeren:

6. Mapje The Sims 4 heb ik verplaatst, via knippen en plakken, van C:\Program Files\Origin Games naar C:\Program Files (x86) - dat is heel belangrijk anders hou je problemen met Origin. De locatie van het spel is nu dus C:\Program Files(x86)\The Sims 4
7. Uitbreidingen geïnstalleerd in C:\Program Files(x86)\The Sims 4 - via Poweriso met setup zonder nummertje.
8. Spel gestart - foutmelding dat spel met een nieuwere versie is aangemaakt. Logisch want ik heb geupdate via Origin (zie punt 1)
9. In Mijn Documenten - Electronic Arts - De Sims 4. het bestand GameVersion de versie gewijzigd van 1.13.104.1010 naar 1.12.50.1020
10. Opnieuw gestart - spel werkt prima

Opmerkingen:
Ik heb nu 2 register vermeldingen:
* 1 voor het basisspel dat nog steeds naar C:\Program Files(x86)\Origin Games\The Sims 4 verwijst.
* 1 voor de uitbreidingen Get Together naar C:\Program Files(x86)\The Sims 4
Voor 64-bits computers die starten met TS4_x64 uit het mapje Game - Bin moet je de taal wijzigen (standaard is Engels).
Gebruik hiervoor easetup want de taalwijziger uit de torrents-versie werkt niet als de Sims in een andere map staan.

Aangezien er 2 soorten downloads zijn, 1x via Poweriso (zoals wij die via Mega doen) en 1x via mapjes kopiëren en plakken (download via torrents), moet bij de torrents absoluut eerst ook de aparte uitbreiding Get to Work geinstalleerd worden omdat anders de 2e registervermelding niet gemaakt wordt.
Immers via kopieren en plakken krijg je geen wijzigingen in het register, dat kan alleen bij installeren (setup)

zie ook http://sims-downloaden.weebly.com/origi ... loads.html met filmpje
Lion1997
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2016, 15:52
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door Lion1997 »

Ik heb de originele sims 4, en wil de rest gaan downloaden. Maar wat is makkelijker? Alles downloaden of sims 4 via mijn gekochte spel installeren en de rest downloaden?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door Bee »

Lion1997 schreef:Ik heb de originele sims 4, en wil de rest gaan downloaden. Maar wat is makkelijker? Alles downloaden of sims 4 via mijn gekochte spel installeren en de rest downloaden?
Kijk eens wat een prachtige handleiding: http://sims-downloaden.weebly.com/origi ... loads.html :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lion1997
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2016, 15:52
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door Lion1997 »

Bee schreef:
Lion1997 schreef:Ik heb de originele sims 4, en wil de rest gaan downloaden. Maar wat is makkelijker? Alles downloaden of sims 4 via mijn gekochte spel installeren en de rest downloaden?
Kijk eens wat een prachtige handleiding: http://sims-downloaden.weebly.com/origi ... loads.html :)
Had dat inderdaad gelezen, mij gaat het er alleen om of ik beter alles kan downloaden? Of dat dat niet uit maakt en ik mijn orginale sims 4 installeer en de rest download.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door Bee »

Het maakt inderdaad niet uit - alleen moet je (bij installatie originele sims 4 + uitbreidingen via downloads) ná installatie van de downloads, nooit meer updaten via Origin. Doe je dat wel dan ben je de uitbreidingen weer kwijt.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door tarac »

Bee schreef:Het maakt inderdaad niet uit - alleen moet je (bij installatie originele sims 4 + uitbreidingen via downloads) ná installatie van de downloads, nooit meer updaten via Origin. Doe je dat wel dan ben je de uitbreidingen weer kwijt.
Met de nieuwe "all-in-one" download voor de Sims 4 (zie HIER kan je het originele spel NAAST het gedownloade spel gebruiken.
1. Laat Origin je spel bijwerken - Je hebt dan alleen de gekochte spellen nog beschikbaar). Je hebt nu toegang tot de Galerij.
2. Download de .iso van de hierboven vermelde pagina. De iso is alleen-lezen dus kan niet door Origin of je anti-virus verziekt worden.

Beide versies gebruiken dezelfde map voor je vorderingen in het spel (Mijn Documenten - Electronic Arts - de Sims 4) dus downloads van de Galerij - voor zover compatible - zijn beschikbaar in beide versies.

Nadeel: Zodra je speelt met de originele versie wordt het bestand GameVersion in Mijn Documenten - Electronic Arts - de Sims 4, aangepast naar de nieuwste versie. Ga je nu met de gedownloade versie spelen dat krijgt je een foutmelding dat je moet updaten via Origin.
In dat geval verwijder simpel het bestand GameVersion.
Ook moet je bij het spelen van de gedownloade versie er voor zorgen dat Origin nergens op je computer open staat.
Gebruikersavatar
Sanzie
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 jan 2017, 22:15
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door Sanzie »

Is het nou zo dat als ik mijn originele spel nog niet heb geupdate naar de nieuwe versie dat ik dat nu niet meer kan doen ivm de gedownloade spellen en dat ik dan alles kwijt ben?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door tarac »

Sanzie schreef:Is het nou zo dat als ik mijn originele spel nog niet heb geupdate naar de nieuwe versie dat ik dat nu niet meer kan doen ivm de gedownloade spellen en dat ik dan alles kwijt ben?
Ja, je bent dan alle gedownloade uitbreidingen kwijt en je houdt alléén je gekochte spellen over.
Het beste is dan ook om je Origin spellen te laten staan waar ze nu zitten, waarschijnlijk C:\Program Files (x86)\Origin Games\The Sims 4
en dan de downloads installeren in C:\Program Files (x86) waar dan een mapje The Sims 4 in komt.

Nu kun je met beide versies spelen, probleem is alleen dat je moeilijkheden met het mapje de Sims 4 in Mijn Documenten krijgt.
Als je met kleuters of vampiers speelt in je Origin spel en je gaat dan later naar een gedownloade versie dan ben je die kleuters en vampiers weer kwijt.
Je moet dan steeds de mapjes hernoemen, b.v. de Sims 4_Origin en de Sims 4_piraat of zo.Ga je dus met origin spelen dan moet je de Sims-4_Origin eerst weer gewoon de Sims 4 noemen.
Ga je daarna weer met gedownloade spellen spelen dan moet je de map de Sims 4 weer de Sims 4_Origin noemen en de Sims-4_piraat weer gewoon de Sims 4.
Dit systeem is natuurlijk vragen om moeilijkheden.
Zodra er een crack voor de kleuters en vampieren komt EN Origin gaat niet weer opnieuw met een update komen, dan is dit probleem weer opgelost.
Gebruikersavatar
Jootjeee3
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2014, 20:14
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door Jootjeee3 »

Ik had net sims gespeeld en had hem weer afgesloten en wilde hem weer opstarten maar toen was het spel ineens ontkoppeld van het cd-station maar ik kan de koppeling niet meer vinden die ik moet koppelen aan de station. Hoe vind ik die weer terug, hij staat niet meer op de standaard plek waar hij zou moeten staan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sims 1, 2, 3, 4 allemaal gespeeld #foreveraddicted
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door tarac »

Jootjeee3 schreef:Ik had net sims gespeeld en had hem weer afgesloten en wilde hem weer opstarten maar toen was het spel ineens ontkoppeld van het cd-station maar ik kan de koppeling niet meer vinden die ik moet koppelen aan de station. Hoe vind ik die weer terug, hij staat niet meer op de standaard plek waar hij zou moeten staan.
Ik denk dat het in je map Downloads zit (Dus niet in de Sims mappen)
Gebruikersavatar
Jootjeee3
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2014, 20:14
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door Jootjeee3 »

De koppeling staat inderdaad daar, maar als ik hem koppel start hij nog steeds niet op. Ik krijg de melding die ik altijd krijg als ik hem opstart met de vraag of ik deze 'onbekende uitgever' wil uitvoeren en dan klik ik altijd op 'ja', en ik voer hem als administrator uit, dus ik snap niet wat er mis gaat. Ik wil heel graag weer simsen dus ik hoop dat je me kan helpen.
Sims 1, 2, 3, 4 allemaal gespeeld #foreveraddicted
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door tarac »

Jootjeee3 schreef:De koppeling staat inderdaad daar, maar als ik hem koppel start hij nog steeds niet op. Ik krijg de melding die ik altijd krijg als ik hem opstart met de vraag of ik deze 'onbekende uitgever' wil uitvoeren en dan klik ik altijd op 'ja', en ik voer hem als administrator uit, dus ik snap niet wat er mis gaat. Ik wil heel graag weer simsen dus ik hoop dat je me kan helpen.
Die melding over onbekende uitgever is normaal en als je die met Ja beantwoordt moet het spel gaan starten.
Realiseer je wel dat het soms 4 minuten kan duren voor er iets zichtbaars gebeurt.
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door Mila2001 »

Hallo allemaal.
Ik heb het basisspel origineel en de uitbreidingen gedownload. Mijn vraag is nu: hoe kan ik de gedownloade uitbreidingen verwijderen en mijn basisspel behouden? En als ik het verwijderd heb kan ik als ik wil weer de uitbreidingen in het spel installeren?

Groetjes Mila
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door tarac »

Mila2001 schreef:Hallo allemaal.
Ik heb het basisspel origineel en de uitbreidingen gedownload. Mijn vraag is nu: hoe kan ik de gedownloade uitbreidingen verwijderen en mijn basisspel behouden? En als ik het verwijderd heb kan ik als ik wil weer de uitbreidingen in het spel installeren?

Groetjes Mila
Wanneer je het basisspel origineel hebt laat Origin dan je spel bijwerken.
Alle gedownloade uitbreidingen worden dan 'onschadelijk' gemaakt.

Wil je daarna de uitbreidingen weer downloaden/installeren, kijk dan eerst of je oorspronkelijke spel niet geinstalleerd staat in een map Origin, Origin Games of Electronic Arts.
Zo ja, VERPLAATS (dus niet kopieer) het naar de map Program Files of een andere willekeurige (externe) schijf.
Daarna kun je de uitbreidingen weer installeren.

Let wel: Je originele spel is MET kleuters, ga je er uitbreidingen overheen zetten dan ben je de mogelijkheid om met kleuters te spelen kwijt !

Je kunt ook 2 versies van de Sims 4 NAAST elkaar gebruiken maar dit vereist wel de nodige aanpassingen:
1. Laat je originele spel bijwerken door Origin.
2. Installeer alle uitbreidingen incl. basisspel via downloads in een andere map
3. Kopieer het bestand Default.ini van je originele spel (De Sims 4 - Game - Bin) naar de overeenkomstige plek van je gedownloade spel.
Herhaal stap 3 iedere keer wanneer er weer een update-versie van het originele spel is uitgekomen, anders krijg je problemen met de verschillende versies (de update via Origin foutmelding)

Nu kun je beide spellen spelen, dus origineel MET kleuters en zonder uitbreidingen en gedownload ZONDER kleuters maar wel met de uitbreidingen.
Probleem is dat beide versies dezelfde map delen in Mijn Documenten - Electronic Arts - de Sims 4. Dat betekent dat wanneer je MET kleuters in je originele spel gespeeld hebt en dan weer gaat spelen met je gedownloade versie, je kleuters niet meer beschikbaar en niet zichtbaar zijn.
Sla je dat spel dan weer op, dan ben je die kleuters definitief kwijt.
Al met al dus een heel "gedoe".

Oplossing:
Ik heb er voor gekozen om een nieuw gebruikers-account in Windows aan te maken.
Daar heb ik het originele spel via Origin in geinstalleerd.
Die nieuwe gebruiker heeft een eigen mapje Mijn Documenten en dus gebruiken de 2 versies niet langer hetzelfde voortgangs-mapje.
Zo kun je dus 2 geheel aparte spellen spelen zonder dat ze elkaar overschrijven.
Snel wisselen kun je via ALT+CTRL+DEL (andere Gebruiker)
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door Mila2001 »

Heel erg bedankt Tarac!
Gebruikersavatar
RyaNne
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:18
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door RyaNne »

Ik wil graag voor de duidelijkheid:

Ik kan met de alles in 1 download niet in mijn gallerij, dus niet online spelen?

Ik heb basisspel origineel en dan zou ik de pakketten die ik wil kunnen downloaden en installeren en dan kan ik wel bij gallerij?
zoals huizen plaatsen en eigen huizen opslaan?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door Bee »

RyaNne schreef:Ik wil graag voor de duidelijkheid:

Ik kan met de alles in 1 download niet in mijn gallerij, dus niet online spelen?

Ik heb basisspel origineel en dan zou ik de pakketten die ik wil kunnen downloaden en installeren en dan kan ik wel bij gallerij?
zoals huizen plaatsen en eigen huizen opslaan?
Tarac heeft dit hierboven heel erg duidelijk uitgelegd. Beter gaat echt niet!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
RyaNne
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:18
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door RyaNne »

Bee schreef:
RyaNne schreef:Ik wil graag voor de duidelijkheid:

Ik kan met de alles in 1 download niet in mijn gallerij, dus niet online spelen?

Ik heb basisspel origineel en dan zou ik de pakketten die ik wil kunnen downloaden en installeren en dan kan ik wel bij gallerij?
zoals huizen plaatsen en eigen huizen opslaan?
Tarac heeft dit hierboven heel erg duidelijk uitgelegd. Beter gaat echt niet!
Nou dan zal ik wel zo dom zijn als een achterwerk van een varken, maar heb het 3 keer alles doorgelezen, maar snap er geen hol van.
maar zoals ik zeg, mijn IQ zal wel zeer laag zijn ;)..


Maar Bee, ik zal wel ff het nog 3 keer doorlezen, hopelijk snap ik het dan wel (denk het niet).
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door BanaanZombie »

Het antwoord is gewoon nee, je kan niet bij de gallerij met gedownloade spellen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door Bee »

RyaNne schreef:
Bee schreef:
RyaNne schreef:Ik wil graag voor de duidelijkheid:

Ik kan met de alles in 1 download niet in mijn gallerij, dus niet online spelen?

Ik heb basisspel origineel en dan zou ik de pakketten die ik wil kunnen downloaden en installeren en dan kan ik wel bij gallerij?
zoals huizen plaatsen en eigen huizen opslaan?
Tarac heeft dit hierboven heel erg duidelijk uitgelegd. Beter gaat echt niet!
Nou dan zal ik wel zo dom zijn als een achterwerk van een varken, maar heb het 3 keer alles doorgelezen, maar snap er geen hol van.
maar zoals ik zeg, mijn IQ zal wel zeer laag zijn ;)..


Maar Bee, ik zal wel ff het nog 3 keer doorlezen, hopelijk snap ik het dan wel (denk het niet).
Jij bent helemaal niet dom!
Ik dacht alleen dat je het nog niet gelezen had.. :)

Maak in Windows een extra account aan.
Als je je PC opstart kun je dan kiezen met welke je wilt opstarten. Bij het ene account installeer je je originele spellen en kun je naar de galerie.
Start je met je andere account dan kun je daar je gedownloade versie installeren, daar kun je dus NIET naar de gallerij.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
RyaNne
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:18
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door RyaNne »

Maar is het nu ook nog mogelijk om de uitbreidingspakketten apart te downloaden?

Ik heb alles in 1 wel gedownload, maar wil mijn eigen basisspel gebruiken.
maar wanneer ik naar de website ga, is de stack website niet bereikbaar.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door tarac »

RyaNne schreef:Maar is het nu ook nog mogelijk om de uitbreidingspakketten apart te downloaden?

Ik heb alles in 1 wel gedownload, maar wil mijn eigen basisspel gebruiken.
maar wanneer ik naar de website ga, is de stack website niet bereikbaar.
Na klachten van Electronic Arts bij Stack kan je helaas niets meer downloaden van mijn Stack-site (Ook geen dingen die niks met EA te maken hebben). Zelfs wanneer ik nieuwe uploads maak en ze "share" kun je ze nog steeds niet downloaden.

via ZLOrigin kun je zelf bepalen wat je wel of niet wilt downloaden en installeren.
Gebruikersavatar
RyaNne
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:18
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door RyaNne »

Dus het is niet meer mogelijk om online te gaan met sims? dus ik kan niet meer in gallerij.
mits ik € 400,- betaal en alles gekocht heb?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door tarac »

RyaNne schreef:Dus het is niet meer mogelijk om online te gaan met sims? dus ik kan niet meer in gallerij.
mits ik € 400,- betaal en alles gekocht heb?
Met je gekochte basisspel in map X kun je naar de galerij
Met je gedownloade spellen in map Z kun je dan gewoon spelen.
Beiden gebruiken dezelfde map De Sims 4 in Mijn Documenten\Electronic Arts, dus wat je uit de galerij haalt is gelijk te gebruiken in je gedownloade spellen. Helaas krijg je dan weer de versie-error maar dat is vrij makkelijk op te lossen.

Ik ben nu aan het testen hoe ik probleemloos de echte Origin met ZLOrigin kan combineren op 1 PC zonder externe HDD's
Gebruikersavatar
RyaNne
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:18
Contacteer:

Re: Basisspel origineel, uitbreidingen gedownload

Bericht door RyaNne »

Ja ik heb wel die via ZLOrigin, maar kan ik toch niet die alles in 1 splitsen, zodat ik alles kan installeren zonder het basisspel?
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Downloaden”