Sims 4 opstarten niet mogelijk

Hier kan je vragen stellen met betrekking tot het downloaden.
Plaats reactie
daisyroxanne

Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door daisyroxanne »

Ik heb de Sims 4, de update en In De Natuur gedownload (en voor zover ik weet, heb ik alle instructies opgevolgd), maar toen ik hem net probeerde op te starten, kreeg ik een popup met de tekst:

Opstarten niet mogelijk:
De inhoud van jouw gebruiksgegevens zijn gecreëerd met een nieuwere versie van De Sims 4 en kunnen niet geladen worden. Voer via Origin een update voor je game uit om te kunnen spelen.

Wat moet ik nu doen? :vraagtekensmilie:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door tarac »

De download en update In de Natuur brengen het spel op versie 1.3.32.1010.
Als je echt alles gedownload hebt kan je dus nooit een hogere versie dan 1.3.32.1010.
Dus daar kan de melding niet aan liggen.

Andere mogelijkheid is:
Je hebt In de Natuur al gespeeld en nu heb je alleen het basispakket geopend.
Dan zijn je spelgegevens al gemaakt met In de Natuur en kunnen zonder die uitbreiding niet gebruikt worden.

hernoem je mapje Mijn Documenten -> Electronic Arts -> de Sims 4 even in de Sims 4_oud of wat mij betreft de Sims 5
Start nu je spel opnieuw en dan moet het wel werken.
Gebruikersavatar
meisjelief91
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 dec 2014, 01:22
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door meisjelief91 »

ik wou de sims nu net instaleren op mijn laptop. hij staat normaal op mijn pc maar ben niet thuis dus dacht dan instaleer ik heb op mijn laptop. heb hem dus geïnstalleerd en een exacte kopie gemaakt van de map die op de pc draait maar dan doet hij het niet. komt dat omdat hij geïnstalleerd is met de nieuwe update? of kan ik geen exacte kopie van de mappen maken?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door tarac »

meisjelief91 schreef:ik wou de sims nu net instaleren op mijn laptop. hij staat normaal op mijn pc maar ben niet thuis dus dacht dan instaleer ik heb op mijn laptop. heb hem dus geïnstalleerd en een exacte kopie gemaakt van de map die op de pc draait maar dan doet hij het niet. komt dat omdat hij geïnstalleerd is met de nieuwe update? of kan ik geen exacte kopie van de mappen maken?
Waarschijnlijk heb je de 2 extra bestandjes niet op je computer staan
zie Wil niet starten

Of je hebt het basisspel NIET geinstalleerd en alléén maar je mapje overgezet.
Je moet het echt installeren anders komt het niet in je register en dan speelt het ook niet.

Je moet dus MINIMAAL het basisspel installeren, daarna mag je het mapje de Sims 4 dat in C:\program files(x86)\Electronic Arts zit (tenzij je het ergens anders hebt geinstalleerd) overzetten naar je laptop.
Daarmee heb je in 1 klap geupdate naar 1.3.32.1010 EN In de Natuur overgezet.
Gebruikersavatar
meisjelief91
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 dec 2014, 01:22
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door meisjelief91 »

tarac schreef:
meisjelief91 schreef:ik wou de sims nu net instaleren op mijn laptop. hij staat normaal op mijn pc maar ben niet thuis dus dacht dan instaleer ik heb op mijn laptop. heb hem dus geïnstalleerd en een exacte kopie gemaakt van de map die op de pc draait maar dan doet hij het niet. komt dat omdat hij geïnstalleerd is met de nieuwe update? of kan ik geen exacte kopie van de mappen maken?
Waarschijnlijk heb je de 2 extra bestandjes niet op je computer staan
zie Wil niet starten

Of je hebt het basisspel NIET geinstalleerd en alléén maar je mapje overgezet.
Je moet het echt installeren anders komt het niet in je register en dan speelt het ook niet.

Je moet dus MINIMAAL het basisspel installeren, daarna mag je het mapje de Sims 4 dat in C:\program files(x86)\Electronic Arts zit (tenzij je het ergens anders hebt geinstalleerd) overzetten naar je laptop.
Daarmee heb je in 1 klap geupdate naar 1.3.32.1010 EN In de Natuur overgezet.
ik heb het spel gewoon geïnstalleerd dus daar kan het niet aan liggen. maar nee heb die bestandjes niet gedownload dus misschien ligt het daar aan. heb ik op de gewone pc ook niet gedaan en daar werkt hij wel maar ga het proberen. waar moet ik die bestandjes in zetten dan? en er is weer een nieuwe update he dus ligt het daar dan niet aan? (dan kan je je stamboom zien en er zit iets extra's bij voor Valentijns dag)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door tarac »

Wanneer je het spel NIET origineel hebt, dus basis en/of uitbreiding In de Natuur, ga dan beslist NIET naar Origin. !!!!

Het gaat dan updaten naar 1.4.83.1010 en overschrijft je opstartgegevens EN je spelgegevens.
Opstarten buiten Origin om zal niet meer lukken en ook als je alles opnieuw installeert zijn je spelgegevens niet meer toegankelijk !!

We zullen moeten wachten op een nieuwe crack van Reloaded.
Dus jammer, even geen stamboom en extra's voor Valentijn.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door tarac »

Wanneer je het spel NIET origineel hebt, dus basis en/of uitbreiding In de Natuur, ga dan beslist NIET naar Origin. !!!!

Het gaat dan updaten naar 1.4.83.1010 en overschrijft je opstartgegevens EN je spelgegevens.
Opstarten buiten Origin om zal niet meer lukken en ook als je alles opnieuw installeert zijn je spelgegevens niet meer toegankelijk !!

We zullen moeten wachten op een nieuwe crack van Reloaded.

Aanvulling:
Wanneer je de mededeling krijgt dat je spelgegevens niet toegankelijk zijn omdat het met een nieuwere versie gemaakt is en dat je moet updaten via Origin, NIET DOEN !
Ga naar de map Mijn Documenten ->Electronic Arts ->de Sims 4
Open het bestand GameVersion.
Wijzig 1.4.83.1010 weer in 1.3.32.1010 (laat het eerste tekentje wel staan)
Nu kunnen je oude spellen wel weer gelezen worden.

@meisjelief
Als je de versie van je PC nog niet via origin geupdate hebt, dan kan je die alsnog naar je laptop overzetten wanneer je eerst de GameVersion wijzigt zoals hierboven omschreven.
Gebruikersavatar
meisjelief91
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 dec 2014, 01:22
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door meisjelief91 »

oke dank je dan ga ik dat eens proberen.

heb het geprobeerd maar dan nog doet hij het niet ondanks ik de gameversie heb veranderd. en had die van mijn pc nog niet ge update dus dat kan het probleem niet zijn
emmab0304
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2016, 18:38
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door emmab0304 »

Ik heb net Sims 4 gedownload maar wanneer ik via het icoontje op mijn bureaublad sims 4 wil opstarten krijg ik deze foutmelding: De inhoud van jouw gebruiksgegevens zijn gecreëerd met een nieuwere versie van De Sims 4 en kunnen niet geladen worden. Voer via Origin een update voor je game uit om te kunnen spelen.

Ik heb de instructie via een youtube filmpje gevolgd en heb toch echt alle stappen gedaan die daar vermeld werden. Kan iemand mij helpen?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door tarac »

emmab0304 schreef:Ik heb net Sims 4 gedownload maar wanneer ik via het icoontje op mijn bureaublad sims 4 wil opstarten krijg ik deze foutmelding: De inhoud van jouw gebruiksgegevens zijn gecreëerd met een nieuwere versie van De Sims 4 en kunnen niet geladen worden. Voer via Origin een update voor je game uit om te kunnen spelen.

Ik heb de instructie via een youtube filmpje gevolgd en heb toch echt alle stappen gedaan die daar vermeld werden. Kan iemand mij helpen?
De oplossing is nog eenvoudiger
1. Ga naar de map Documenten - Electronic Arts - de Sims 4
2. Verwijder het bestand GameVersion
3. Start je spel nu
emmab0304
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2016, 18:38
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door emmab0304 »

Dank je wel :)
Gebruikersavatar
lotteeex
Gebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jan 2015, 18:43
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door lotteeex »

tarac schreef:
emmab0304 schreef:Ik heb net Sims 4 gedownload maar wanneer ik via het icoontje op mijn bureaublad sims 4 wil opstarten krijg ik deze foutmelding: De inhoud van jouw gebruiksgegevens zijn gecreëerd met een nieuwere versie van De Sims 4 en kunnen niet geladen worden. Voer via Origin een update voor je game uit om te kunnen spelen.

Ik heb de instructie via een youtube filmpje gevolgd en heb toch echt alle stappen gedaan die daar vermeld werden. Kan iemand mij helpen?
De oplossing is nog eenvoudiger
1. Ga naar de map Documenten - Electronic Arts - de Sims 4
2. Verwijder het bestand GameVersion
3. Start je spel nu

Ik heb dit dus gedaan en mn spel blijft op zwart scherm ladend staan om vervolgens te vermelden dat het spel niet opgestart kan worden?
I know I expect too much and not enough all at once.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door tarac »

lotteeex schreef: Ik heb dit dus gedaan en mn spel blijft op zwart scherm ladend staan om vervolgens te vermelden dat het spel niet opgestart kan worden?
Staat er nog waarom of een foutcode of zo ?
Gebruikersavatar
lotteeex
Gebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jan 2015, 18:43
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door lotteeex »

tarac schreef:
lotteeex schreef: Ik heb dit dus gedaan en mn spel blijft op zwart scherm ladend staan om vervolgens te vermelden dat het spel niet opgestart kan worden?
Staat er nog waarom of een foutcode of zo ?
Nee, alleen de standaard 'The Sims 4 werkt niet meer.
Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het porogramma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als er een oplossing beschikbaar is.
I know I expect too much and not enough all at once.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door tarac »

lotteeex schreef:
tarac schreef:
lotteeex schreef: Ik heb dit dus gedaan en mn spel blijft op zwart scherm ladend staan om vervolgens te vermelden dat het spel niet opgestart kan worden?
Staat er nog waarom of een foutcode of zo ?
Nee, alleen de standaard 'The Sims 4 werkt niet meer.
Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als er een oplossing beschikbaar is.
Probeer het eens met een nieuw Simsmapje:
1. Ga naar Mijn Documenten - Electronic Arts
2. Hernoem het mapje de Sims 4 even naar de Sims 4_oud
3. Start nu je spel.

Je bent nu even al je eigen sims, huizen e.d. kwijt en je hebt als het ware een heel nieuw spel.
Lukt het nu wel ???
Gebruikersavatar
lotteeex
Gebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jan 2015, 18:43
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door lotteeex »

tarac schreef:
Je bent nu even al je eigen sims, huizen e.d. kwijt en je hebt als het ware een heel nieuw spel.
Lukt het nu wel ???
Nee, ook niet... Ik heb de Sims 4 geherinstalleerd en heb het daarvoor ook gehad maar nu werkt het opeens niet?
I know I expect too much and not enough all at once.
Gebruikersavatar
lotteeex
Gebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jan 2015, 18:43
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door lotteeex »

Er staan in mijn map documenten>electronic arts nu opeens 2 mapjes? Die ene die ik gisteren verandert heb naar _oud en nòg een Sims 4 mapje?
I know I expect too much and not enough all at once.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 opstarten niet mogelijk

Bericht door tarac »

lotteeex schreef:Er staan in mijn map documenten>electronic arts nu opeens 2 mapjes? Die ene die ik gisteren verandert heb naar _oud en nòg een Sims 4 mapje?

Klopt, zodra je de naam van het Sims 4 mapje wijzigt wordt er bij het starten van het spel een nieuw mapje de Sims 4 aangemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Downloaden”