Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Hier kan je algemene vragen stellen.
Plaats reactie
Yla68
Gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2015, 20:02
Contacteer:

Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Yla68 »

Zit zo nu en dan op YouTube te kijken hoe ze huizen voor Sims bouwen. Speed build is wel grappig en leerzaam en ik heb zo ook al een paar huizen nagemaakt. Maar ik vind dat ze wel erg ingewikkelde dakenconstructie's maakten. Dus ben ik op internet op zoek gegaan naar huizen om te kijken of ze dat in het echt ook zo doen. Het lijkt mij bouwtechnisch gezien wel erg ingewikkeld en lekkage gevoelig. Maar daar hebben de Sims natuurlijk geen last van :lol:
Maar goed, vond dus een site met heel wat verschillende huizen qua bouwstijl en formaat, erg handig dat er een plattegrond bij zit, kun je ze mooi namaken :D

http://www.houseplans.com/
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Skai »

Leuke site, er staan gave huizen tussen!
Ik had zelf op een gegeven moment de funda app gedownload en dan zocht ik het duurste en mooiste huis op wat er aangeboden werd, die ik dan namaakte. Ik probeerde ook altijd de inrichting precies zo na te maken. Best lastig soms, omdat de foto's niet altijd even goed aangeven hoe bijvoorbeeld de tuin in elkaar zit. Dus dan ging ik plattegronden maken en net zo lang passen en meten totdat het klopte :tong: of ik keek bij google maps en ging met streetview het huis aan alle kanten bekijken xd.
Dus mocht je misschien in een heel duur huis wonen en het verkopen - misschien zit hij nu wel in mijn sims haha.

Ik vind het alleen zo jammer dat je inderdaad maar weinig met de daken in de sims 3 kunt. Je moet er bijna altijd een extra verdieping opzetten, omdat anders de bovenverdieping heel klein wordt door het schuine dak.
Hè, ik krijg weer helemaal zin om iets te gaan bouwen haha.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door ellemich1 »

Yess dankje ik was ooit een keer op deze site gekomen en heb hem toen niet opgeslagen (dom). Kon hem ook niet weer vinden nu maar even meteen opgeslagen hahahh
Lolligfantje5
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2015, 10:20
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Lolligfantje5 »

Leuke site voor inspiratie! :D Ik bouw altijd dezelfde soort woningen, maar dit ziet er wel interessant uit om mee te gaan experimenteren! Jammer natuurlijk dat de Sims beperkte mogelijkheden heeft, maar je komt er een eind mee denk ik :)
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door BanaanZombie »

Met sims 3 heb je gelukkig nog vrij veel mogelijkheden

Ik krijg van die site weer de kriebels om te gaan bouwrn!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Margot »

Ik ook Banaanzombie! Heb al een stuk of 5 tabladen openstaan met huizen die ik wil gaan bouwen :lol:
Afbeelding
Lolligfantje5
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2015, 10:20
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Lolligfantje5 »

@ Banaanzombie; dat is waar. Tot op dit moment speel ik ook nog steeds liever Sims 3 dan 4 door de vele mogelijkheden, buurten etc.! :)
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Skai »

Ik ben ook begonnen met het maken van een heel schattig klein huisje. Alleen een beetje dom, want ik doe zo'n soort challenge dat ze veel kinderen moeten krijgen en ik wil niet cheaten. Dus voor dat dat huisje eenmaal af is, moeten er al weer drie verdiepingen bovenop :P
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door BanaanZombie »

Je kan ook 1 kamer bouwen en daar 6 bedden in douwen. Als je sims 3 hebt doe je gewoon 3 stapelbedden. Klaaaar haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Bee »

Ik ben wel benieuwd naar de huizen!
Vind het ook een erg goed idee, zeker huizen met een duidelijke plattegrond moeten goed na te maken zijn.

Pictures please ... :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Yla68
Gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2015, 20:02
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Yla68 »

Hier nog een linkje naar wat mooie huizen: http://www.ontwerpeigenhuis.nl/

Zit ook wel eens op funda te kijken bij die hele dure huizen, vind ze niet altijd even mooi. Heb ons eigen huis ook nagemaakt maar dat is een beetje saai, ziet er trouwens wel leuker uit als de huizen van de buren er niet aan vast zitten (rijtjeshuis) :lol:

Ben ook heel benieuwd naar wat foto's... :jazeker:
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door garapoes »

Handig!
Yla68
Gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2015, 20:02
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Yla68 »

Heb een huis proberen na te maken, moest wel het een en ander aanpassen maar ben zo wel tevreden. De tuin moet ik nog wat gaan inrichten maar dat komt nog wel.

http://www.houseplans.com/plan/2738-squ ... rage-33304

De voorkant..
Afbeelding

De achterkant..
Afbeelding

En nog eentje van de begane grond..
Afbeelding

Dan nog even een vraagje. Kan ik dit huis nu ook kopiëren naar een ander kavel in dezelfde of in een andere stad? Heb al zitten zoeken maar kon niet echt wat vinden...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door tarac »

Ik speel zelf geen Sims, maar volgens mij kun je een huis in het depot plaatsen en van daaruit overal weer opnieuw gebruiken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Bee »

Yla68 schreef:
En nog eentje van de begane grond..
Afbeelding

Dan nog even een vraagje. Kan ik dit huis nu ook kopiëren naar een ander kavel in dezelfde of in een andere stad? Heb al zitten zoeken maar kon niet echt wat vinden...
Heel mooi gedaan zeg! Goed gelukt!
Als je in de Stadsview bent klik je op het leegstaande huis (als er al sims in wonen even uitzetten naar het prikbord, je kunt ze later weer terugplaatsen). Het huis sla je op in je Bibliotheek. Dan ga je naar je Bibliotheek, de sectie leegstaande huizen. Daar staat hij nu als het goed is bij en kun je overal plaatsen. Heb je een kavel gemaakt als 'Openbaar gebouw' en je slaat het op in de Bibliotheek, dan vind je het onder 'Openbare Gebouwen'.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Yla68
Gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2015, 20:02
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Yla68 »

Dank je! Het is gelukt :D
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Site met leuk ideeën als je een huis wilt maken

Bericht door Margot »

Wauw! Ziet er supergoed uit @Yla38! :D
Ik heb ook al een huis nagebouwd, het heeft me ongeveer een uur gekost en ik ben er niet helemaal tevreden mee... Ik zal eens zoeken of ik het huis terugvind op houseplans en dan zal ik ook foto's sturen :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Algemeen”