Verouderen werkt niet

Hier kan je algemene vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Verouderen werkt niet

Bericht door Skai »

Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje geleden gestart met een nieuw gezin. Nu wilde ik gisteren de dochter verouderen van peuter naar kind, maar dat lukte dus niet. Ze is er één van een drieling en toen ze een peuter was, zag ik al dat de leeftijden niet gelijk opliepen. Die ene peuter liep één dag voor op de andere twee, dus dat klopte al niet.
Zij was dus een dag eerder jarig en dat vond ik niet zo leuk :P Daarom liet ik het maar gewoon gebeuren, gaf geen feestje of taart, en wachtte gewoon tot het spel haar zelf die avond verouderde. Gebeurt meestal rond een uur of 8, toch? Nou, om 8 uur werd er dus op haar ingezoomd en kreeg ik een melding dat ze jarig was. Er gebeurde echter niets.
Ergens was ik dus een beetje blij, want dan kon ik haar de volgende dag gewoon met haar broertje en zusje op laten groeien. Alleen de volgende dag kon dat dus niet! Ik heb twintig keer op de taart e.d. geklikt, maar er gebeurde gewoon niets. Toen probeerde ik het met resetsim en volgende levensfase, werkte ook niet. Dan zoomde hij weer in, maar verouderde niet. Uiteindelijk heb ik CAS geprobeerd te openen om haar handmatig een kind te maken, maar toen liep het spel vast! Ik heb het gisteren en vandaag verschillende keren geprobeerd, maar het spel blijft vastlopen.
Toen ik vanochtend de sims opstartte, stond zij ook niet in het plaatje bij de rest van de familie, maar ze was er wel. Daarnaast kreeg ik vanochtend deze melding, waarvan ik geen idee heb wat ik ermee aan moet.
Afbeelding

Hebben jullie enig idee wat ik hier tegen kan doen?
In het uiterste geval kan ik haar natuurlijk uit huis plaatsen of verwijderen, maar dat vind ik wel jammer ;)
Bedankt voor het meedenken alvast.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Verouderen werkt niet

Bericht door Bee »

Wat een vreemd probleem!!
Heb je al geprobeerd het hele gezin uit huis te plaatsen in stad bewerken, dan hun kavel verplaatsen naar een even groot kavel. Kavel weer terugplaatsen op oorspronkelijke lokatie en dan je gezin weer in hun huis plaatsen.

Dit geeft een grondige reset van je gezin en kavel. Hopelijk helpt dit want zou sneu zijn om je drieling te gaan splitsen!! :normalelach:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Verouderen werkt niet

Bericht door BanaanZombie »

Verder kijk ook even in je saves map of daar een .bad bestand staat van dat opgeslagen spel. Verwijder dat

Mocht dit nou beide niet werken ben ik bang dat je spel gewoon verpest is. Dan heeft er een fout ingezeten. Je hebt dit ook wel eens net zwangere sims. Als het bevallen mis gaat resetten mensen de sim wel eens, maar dan gaat het eigenlijk nog verder mis
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Verouderen werkt niet

Bericht door Skai »

Bedankt voor de tips, ik ga ze even na lopen!

Ik heb het gezin overigens ook opgeslagen in de bibliotheek. Als ik dan een nieuw spel begin en het gezin gewoon weer in de stad plaats, zou het dan wel werken? Ik heb het wel opgeslagen toen de problemen er al waren, dus misschien dat die dan mee gaan in het nieuwe spel... Ik ga het even proberen.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Verouderen werkt niet

Bericht door BanaanZombie »

Als je ze opnieuw plaatst heb je de problemen niet, die fouten zitten echt in de familie. Daarom kan dit tip van Bee werken, dat kan fouten uit een familie halen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Verouderen werkt niet

Bericht door Skai »

Nou, ik heb het dus allemaal geprobeerd, maar het is niet gelukt.
Ik heb verschillende keren geprobeerd om het gezin uit huis te plaatsen en de kavel te verplaatsen, maar vervolgens kon ik het gezin dus niet meer terugplaatsen! Hij bleef dan op mijn prikbord staan en ik kon gewoon niet op een huis klikken.
Heb het even geprobeerd met sims uit de bibliotheek, maar die kon ik ook niet meer plaatsen. Samenvoegen lukte nog wel, dus heb daar wat mee zitten experimenteren. De probleemdochter bleef echter overal bijhangen en als ik haar mee had verhuisd, bleef ze daarna alsnog op het prikbord staan.
Uiteindelijk heb ik via wat omwegen het gezin in hun oorspronkelijke woning teruggekregen en de dochter maar achtergelaten op het prikbord in gezelschap van Gobias Koffi haha.

Nu doet alles het wel weer goed, en we doen maar net alsof de dochter een ongeluk heeft gekregen, helaas pindakaas :( :grijns:
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Verouderen werkt niet

Bericht door Bee »

Ach, die ziel ..
Had je ook al geprobeerd om je scriptbestanden te verwijderen?
Bij problemen kan dat ook vaak helpen. Zeker na updates in je systeem.

Deze vijf bestanden uit deze map C:/Documenten/Electronic Arts/ De Sims3:

CASPartCache.package
compositorCache.package
DeviceConfig
scriptCache.package
simCompositorCache.package

Start je spel weer op en ze worden opnieuw aangemaakt.
Misschien voor een volgende keer bij soortgelijke problemen?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Algemeen”