Alle saves verdwenen

Hier kan je algemene vragen stellen.
Plaats reactie
saaarmx
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jan 2016, 12:37
Contacteer:

Alle saves verdwenen

Bericht door saaarmx »

Hoi,

Ik startte net mijn spel op en al mijn saves waren weg. Niet alleen de sims, gewoon alles. Ik kreeg het beeld dat je krijgt als je het spel voor het eerst opstart. Ook mijn downloads stonden niet meer onder het kopje 'downloads'.
Weet iemand hoe dit komt en of ik mijn spellen terug kan krijgen? En hoe ik het kan voorkomen?
Als ik dit niet kan voorkomen weet ik niet of ik nog zin heb in dit spel..
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door BanaanZombie »

Staan je saves nog in je Mijn Documenten - Electronic Arts - De Sims 3?
Anders misschien in de prullenbak?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door xJessica »

Of heb je misschien bij Mijn Documenten - Electronic Arts je hele map Sims 3 verwijderd? Kijk idd ook even bij Prullenbak of er wat staat
Not all monsters do monstrous things
saaarmx
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jan 2016, 12:37
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door saaarmx »

Bij prullenbak staat niks en ik heb in alle sims 3 mappen gekeken maar daar staat niks over saves. De saves map zelf is ook leeg.
Ik heb een losse optische drive omdat mijn laptop er geen heeft, ie zit met een usb kabel dan aan mijn laptop. Ik heb deze al meerdere malen los gemaakt (als de laptop uit was) zonder dat er iets veranderde aan mijn spel. Kan dit er toch iets mee te maken hebben?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door BanaanZombie »

Ik weet niet wat dat is, maar bestanden kunnen niet zomaar van je computer verdwijnen, dus je moet IETS hebben gedaan
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door tarac »

saaarmx schreef:Bij prullenbak staat niks en ik heb in alle sims 3 mappen gekeken maar daar staat niks over saves. De saves map zelf is ook leeg.
Ik heb een losse optische drive omdat mijn laptop er geen heeft, ie zit met een usb kabel dan aan mijn laptop. Ik heb deze al meerdere malen los gemaakt (als de laptop uit was) zonder dat er iets veranderde aan mijn spel. Kan dit er toch iets mee te maken hebben?
De map Saves zit NOOIT op je losse USB-station maar ALTIJD in je computer zelf bij
C: - Gebruikers - Jouw gebruikersnaam - Documenten - Electronic Arts - de Sims 3
Ik vrees dat je per ongeluk het hele mapje Electronic Arts of het mapje de Sims 3 verwijderd hebt.
Ja, nu staat het er weer natuurlijk omdat je het spel opnieuw opgestart hebt.
saaarmx
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jan 2016, 12:37
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door saaarmx »

Maar ik heb niks verwijderd..
Ik ben nog nooit in die map geweest tot ik zag dat mn saves weg waren.
Ik heb ook gewoon bij documenten gekeken ik heb niks met de optische drive gedaan, ik zei het er alleen bij mocht het er iets mee te maken hebben.
Mapje sims 3 heeft er naar mijn weten altijd gestaan en ik weet zeker dat niemand daar aan gekomen is.
Zondag heb ik het spel voor het laatst gespeeld en daarna is mijn laptop niet meer aan geweest.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door Bee »

Geef eens een plaatje van je C:/Documenten/Electronic Arts map
Er is toch iets gebeurd waardoor je map De sims 3 vernieuwd is, dat gaat niet vanzelf ...

Heb je misschien de taal veranderd van engels naar nederlands, of andersom? Start je op met een andere snelkoppeling?
In dat geval moet je nu 2 mappen zien: The Sims 3 en De sims 3
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
saaarmx
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jan 2016, 12:37
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door saaarmx »

EA map:
http://i288.photobucket.com/albums/ll19 ... rz0nnb.png

Sims 3 map:
http://i288.photobucket.com/albums/ll19 ... umrw53.png

Bovenin staan nog de mappen: Collections, ContentPatch, CurrentGame.sims3 maar die pasten er net niet op.
Ik heb niet de taal veranderd en ik start nog steeds op met dezelfde snelkoppeling.
lobjed
Gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:36
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door lobjed »

Heb je al eens gezocht op sims 3 in je documenten.
verplaats wel even deze map naar je bureau blad , Soms kan het zijn dat een map in een onderliggende map komt te zitten. Heb ik ook weleens gehad.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door Bee »

saaarmx schreef:EA map:
http://i288.photobucket.com/albums/ll19 ... rz0nnb.png

Sims 3 map:
http://i288.photobucket.com/albums/ll19 ... umrw53.png

Bovenin staan nog de mappen: Collections, ContentPatch, CurrentGame.sims3 maar die pasten er net niet op.
Ik heb niet de taal veranderd en ik start nog steeds op met dezelfde snelkoppeling.
Ja, deze map is inderdaad aangemaakt op 12-04-2016 (een nieuwe map) en er staat geen andere.
Dus er is toch iets misgegaan met je oude sims 3 map, wat dat is kunnen wij je niet zeggen natuurlijk.
Denk nog even goed na wat je gedaan hebt nadat je zondag je spel voor het laatst afsloot.
Heb je niet je spelgegevens (sims 3 map) op een andere lokatie gezet, of per ongeluk verplaatst, zoals Lobjed zei?
Zo ja dan kun je hem gewoon weer terugzetten, zo nee dan is het helaas pindakaas.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
saaarmx
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jan 2016, 12:37
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door saaarmx »

Ik heb helemaal niks gedaan :war: Ik heb nog nooit aan die mappen gezeten en ik weet zeker dat ik het spel zondag gewoon heb afgesloten en daarna mijn laptop.
Zo te zien is er niets aan te doen dus ik heb me er maar bij neer gelegd, nu hopen dat het niet nog is gebeurd :jazeker:
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door BanaanZombie »

Probeer op zn minst dan nog even te zoeken zoals lobjed zegt
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door WALUIGI96 »

Je zou ook regelmatig een back-up kunnen maken. Als het opnieuw gebeurd, dan heb je nog reservedata.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door tarac »

saaarmx schreef:Ik heb helemaal niks gedaan :war: Ik heb nog nooit aan die mappen gezeten en ik weet zeker dat ik het spel zondag gewoon heb afgesloten en daarna mijn laptop.
Zo te zien is er niets aan te doen dus ik heb me er maar bij neer gelegd, nu hopen dat het niet nog is gebeurd :jazeker:
Mappen verdwijnen niet zo maar.
Er bestaan ook nog geen virussen die alléén je mapje Saves verwijderen.
Laptops starten niet spontaan op Zondag uit zichzelf op om zelfstandig de Sims te gaan spelen.

Conclusie: Je hebt het toch zelf - onbewust en onbedoeld - gedaan.

Overigens bezit elke computer een prima zoekfunctie.
Tik saves in het zoekvenster en je ziet alle locaties met een mapje saves
saves.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
saaarmx
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jan 2016, 12:37
Contacteer:

Re: Alle saves verdwenen

Bericht door saaarmx »

@BanaanZombie dat heb ik al gedaan..

Maar goed het kan prima dat ik het zelf gedaan heb maar ik ben nog NOOIT bij die mappen geweest dus ik zou niet weten hoe.
@Tarac ik heb daar al gezocht, mijn vriend heeft er al gezocht, er staat inderdaad een map zoals op de printscreen die ik stuurde maar die map is helemaal leeg ;)

@Waluigi96 dat zal ik doen dankjewel!
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Algemeen”