sim laten intrekken bij stadsbewoner

Hier kan je algemene vragen stellen.
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door harlinquin »

Gisteren was ik aan het spelen en ging mijn sim bij iemand op bezoek. Ik kreeg toen de vraag of mijn sim bij hem wilde intrekken. Ik heb deze vraag wel eens eerder gekregen maar ben er nooit op ingegaan. Ik vroeg af wat er gebeurt als je ja zegt; wordt je actieve huishouden dan de stadsbewoner inclusief eventuele andere bewoners op die kavel en wat gebeurt er met je meubels etc?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door BanaanZombie »

Ik heb dit nog NOOIT gehad, moet zeggen dat ik dan ook altijs gezinnen maak en vrij weinig bij anderen langs ga (ze sturen me eerder weg omdat ik ga koken in hun huis)

Ik ben wel nieuwsgierig! Kun je niet eens testen? Je kunt altijd afsluiten zonder opslaan
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door harlinquin »

Haha ja als je gaat koken vinden ze al snel dat je je ongepast gedraagt.

Ik heb het nu 2 of 3 keer gehad dus het gebeurt niet zo vaak (ik kan er ook weinig over vinden op internet). Ik was inderdaad van plan om het eens te testen zonder op te slaan (helaas bedacht ik dat twee dagen terug pas nadat ik al had weggeklikt en ben tot dusver niet meer uitgenodigd).
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door Bee »

Ik heb eigenlijk ook nog nooit gehad dat dit zomaar spontaan wordt gevraagd. Het kan misschien zijn dat je per ongeluk geklikt had op "vragen om samen te wonen", of op "vragen om huisgenoot te worden". Het spel vraagt dan vervolgens om een bevestiging. :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door harlinquin »

Dat klopt en het was niet dat venster dat ik kreeg ;)
Er verscheen een blauw venster met iets van: "jij en 'stadsbewoner' hebben het leuk met elkaar samen. wil je samenwonen?"
Ik heb het dus ook nog maar erg weinig gehad en mocht het nog eens gebeuren, dan zal ik ook een screenshot maken. Ik heb ernaar gezocht op internet maar er is erg weinig over te vinden. Blijkbaar komt het erg weinig voor.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door Bee »

Heel bijzonder hoor! Misschien komt het door bepaalde eigenschappen van je sim? Ben heel benieuwd iig
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Anne
Gebruiker
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 apr 2015, 18:54
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door Anne »

Ik ben ook heel erg benieuwd. Ik wist niet dat dat mogelijk was, ik dacht dat alle "grote vragen" door je eigen gespeelde familie moest worden gedaan.
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door harlinquin »

Misschien ligt het aan de eigenschappen ja, ik heb geen idee. Ik weet niet wanneer het weer gebeurt of waar het precies aan ligt want het overkomt mij dus ook niet vaak. Het is wel zo dat de keren dat het mij overkwam, mijn actieve huishouden uit 1 sim bestond. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte ;)
Gebruikersavatar
Anne
Gebruiker
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 apr 2015, 18:54
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door Anne »

Wat zijn de eigenschappen van de sim waarbij dit nu is gebeurt, als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door harlinquin »

Gestoord, houdt van kou, rebels, klunzig vriendelijk zijn de eigenschappen van mijn sim.

De eigenschappen van de sim die het vroeg zijn: humeurig, ambitieus, houdt van kou, onweerstaanbaar en gestoord.

Misschien heeft het te maken met de eigenschap 'gestoord'? Ik kan me niet herinneren welke eigenschappen mijn sim had de andere keren dat het gebeurde want dat is al even geleden en doordat ik de sims meerdere malen opnieuw heb moeten installeren, ben ik ook zo vaak opnieuw begonnen dus kan ik het ook niet nazoeken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door BanaanZombie »

Het zou ook te maken kunnen hebben met de gemeenschappelijke eigenschap
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door harlinquin »

Ja dat kan ook. Het zal wel een combinatie van meerdere dingen zijn. Ik den kwel dat er een goede relatie moet zijn.
lobjed
Gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:36
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door lobjed »

Nou ik heb het wel mee gemaakt dit gebeurt als je vrienden ben en gezellig gaat doen. Dan krijg je de vraag of je bij hem of haar in wil trekken. Volgens mij heeft het niks met eigenschappen te maken maar dat zou ik eens moeten bekijken
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door harlinquin »

Heb jij er wel eens ja op gezegd? En wat gebeurt er dan? Moet je dan in het huis van die sim wonen en spelen met alle leden van dat gezin? Als iemand bij jou intrekt heb je de keuze of je de overige gezinsleden wel/niet meeneemt.
lobjed
Gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:36
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door lobjed »

Je wordt dan gewoon lid van het gezin. Ik ga het nog weleens proberen. En dan laat ik het je weten want ik weet niet meer zo goed meer of die optie kwam. Je hoort nog hoe het afloopt.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door Bee »

Wat grappig dat er dan toch meer mensen zijn die dit hebben gezien tijdens het spelen!
Ik denk dat het intrekken dan gewoon gebeurt via de normale manier, dus dat je kunt selecteren wie er allemaal meegaan en in welk huis je gaat wonen. Dus ws ook gewoon in je eigen huis, zodat de ander bij jou intrekt.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door harlinquin »

Gisteren vroeg een sim weer of mijn sim wilde intrekken (Het is me niet gelukt hier een screenshot van te maken).

Na inderdaad een reeks vriendelijke interacties (hoewel de sim die het vroeg de vriend van mijn sim is en ze dus wel een erg hoge relatie hebben). Er verschijnt dan een blauw venster met ‘mijn sim’ kan het goed vinden met ‘stadbewoner’. Zou ‘mijn sim’ het fijn vinden om bij ‘stadsbewoner’ in te trekken? De bezittingen van huishoudens worden gecombineerd en je kunt gezinsleden meenemen.
Als je op ja klikt dan verschijnt inderdaad het gebruikelijke verhuisvenster maar je kunt niet kiezen waar je gaat wonen. Je gaat automatisch in het huis van de stadsbewoner wonen. Wel kun je kiezen om meubels mee te nemen en gezinsleden. Je kunt niet bewoners wegsturen die al op de kavel wonen/bij het gezin van de stadsbewoner horen. In mijn geval woont mijn sim nu bij haar vriend en zijn zus in.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door BanaanZombie »

Wat grappig! Je kunt dan alsnog wel weer verhuizen naar je eigen huis neem ik aan
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door harlinquin »

Ja hoor. Zodra je bent ingetrokken kun je weer verhuizen zoals normaal. Waarbij je dus kunt kiezen waar je gaat wonen en welke bewoners er allemaal mee gaan. Mijn sim en haar vriend zijn in haar huis gaan wonen nu (dat was nl. mooier en ik heb geen zin in die zus ;) )

Ik denk dat dit zo'n interactie is die pas optreedt na een hele keten van bepaalde soorten interacties. Zoals dat je niet meteen ojaa kunt doen ookal is de relatie erg hoog. Ik ga dit wel verder onderzoeken met andere sims waarmee ik speel.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door Bee »

harlinquin schreef:Ja hoor. Zodra je bent ingetrokken kun je weer verhuizen zoals normaal. Waarbij je dus kunt kiezen waar je gaat wonen en welke bewoners er allemaal mee gaan. Mijn sim en haar vriend zijn in haar huis gaan wonen nu (dat was nl. mooier en ik heb geen zin in die zus ;) )

Ik denk dat dit zo'n interactie is die pas optreedt na een hele keten van bepaalde soorten interacties. Zoals dat je niet meteen ojaa kunt doen ookal is de relatie erg hoog. Ik ga dit wel verder onderzoeken met andere sims waarmee ik speel.
Ik vind het erg leuk dat je het gedeeld hebt op het forum! Moet je kijken hoelang we dat spel al spelen en dan komt er toch nog een verrassing, iets wat maar weinig mensen hebben gezien in het spel. :duimomhoog:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door BanaanZombie »

Opzich is dat ook wat ik leuk vind aan de sims, na jaren en jaren sta je nog voor verrassingen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door harlinquin »

Dat vind ik leuk om te horen :)

Het verbaasde me wel een beetje dat weinig mensen dit hebben ervaren want ivt de sims 2, heb ik sims 3 nog niet half zoveel gespeeld (en al minstens drie keer zo vaak opnieuw moeten installeren). Mijn sims zijn echter vaak alleenstaand dus ik doe dan ook erg sociaal buitenshuis. Andern spelen misschien meer met gezinnen.

Edit; Ik vind dit soort dingen ook erg leuk aan de sims. Het zou helemaal leuk zijn als stadsbewoners ook aanzoeken konden doen (mits je dan oo kde optie hebt te weigeren). Dat laat het nog meer tot leven komen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door BanaanZombie »

Dat Ou ik ook erg leuk vinden inderdaad


Ik speel zelf idd altijd met gezinnen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door Bee »

Zou wat zijn, als de andere sim opeens een huwelijksaanzoek doet, wel erg leuk en weer eens wat anders! Haha
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: sim laten intrekken bij stadsbewoner

Bericht door harlinquin »

Haha precies. In real life is het ook niet zo dat maar 1 van de 2 het aanzoek 'kan'/ 'mag'doen :mrgreen:
dAt maakt die stadsbewoners ook meteen wat zelfstandiger ipv dat ze maar wachten totdat wij/onze sim overgaan tot aanzoeken haha
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Algemeen”