Kavels willen niet worden geplaatst

Hier kan je algemene vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Kavels willen niet worden geplaatst

Bericht door Pomerani »

Dit is (hopelijk) een probleem wat we allemaal wel een keer gehad hebben, maar bijv. in Sunset Valley heb je een boekenwinkel/bioscoop/supermarkt op één kavel die precies tussen 2 wegen staat. De grootte van deze kavel is zo'n 64x... Als ik de kavel sloop en een nieuwe kavel wil neerzetten, met de zelfde breedte, past ie niet meer. En in sommige gevallen kan je niet eens een kavel plaatsen, hoe vlak en groot de grond ook is. Daardoor heb ik veel kale plekken in de buurt. Hoe kan ik die kavels neerzetten zoals ik wil?
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Kavels willen niet worden geplaatst

Bericht door Bee »

Pomerani schreef:Dit is (hopelijk) een probleem wat we allemaal wel een keer gehad hebben, maar bijv. in Sunset Valley heb je een boekenwinkel/bioscoop/supermarkt op één kavel die precies tussen 2 wegen staat. De grootte van deze kavel is zo'n 64x... Als ik de kavel sloop en een nieuwe kavel wil neerzetten, met de zelfde breedte, past ie niet meer. En in sommige gevallen kan je niet eens een kavel plaatsen, hoe vlak en groot de grond ook is. Daardoor heb ik veel kale plekken in de buurt. Hoe kan ik die kavels neerzetten zoals ik wil?
Volgens mij lukt dit wel als je een keer je spel hebt afgesloten nadat je het opgeslagen hebt (eventueel Opslaan als!) en daarna weer laadt. Ik zou het zelf ook even moeten uitproberen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Kavels willen niet worden geplaatst

Bericht door Bee »

Pomerani schreef:Dit is (hopelijk) een probleem wat we allemaal wel een keer gehad hebben, maar bijv. in Sunset Valley heb je een boekenwinkel/bioscoop/supermarkt op één kavel die precies tussen 2 wegen staat. De grootte van deze kavel is zo'n 64x... Als ik de kavel sloop en een nieuwe kavel wil neerzetten, met de zelfde breedte, past ie niet meer. En in sommige gevallen kan je niet eens een kavel plaatsen, hoe vlak en groot de grond ook is. Daardoor heb ik veel kale plekken in de buurt. Hoe kan ik die kavels neerzetten zoals ik wil?
Ik heb het ook even uitgeprobeerd in Sunset Valley.
Dit kavel:
Afbeelding

Bulldozer:
Afbeelding

Daarna spel opgeslagen, sims afgesloten en weer opgestart. Toch wil het niet onmiddellijk een nieuw kavel op dat gebied plaatsen, waarschijnlijk inderdaad omdat het tussen die wegen in ligt. Ik heb dus eerst een klein kavel geplaatst links aan de weg, dit lukte! (een beetje draaien, proberen, en heb ook wat bomen weggehaald, niet omdat ze in de weg stonden maar voor de zekerheid). Daarna kavel weer weggebroken met de bulldozer. Daarna kon ik een vrij groot kavel plaatsen voor aan de weg, 50x20 uit mijn hoofd:

Kavel:
Afbeelding

De beste tip is denk ik dat als je een kavel sloopt, laat dan de grond, dus het kavel zelf in tact, dan kun je er nog probleemloos iets anders opzetten ... :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Kavels willen niet worden geplaatst

Bericht door Pomerani »

Ja, de kavel laten liggen is het beste. Maar het is jammer dat je dan niet een iets grotere kan plaatsen, wat in de theorie wel zou moeten passen.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Kavels willen niet worden geplaatst

Bericht door Bee »

Dat stuk grond heeft ook zo'n rare afmeting ... 64x35 ofzoiets
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Algemeen”