Sims 4 loopt perfect maar Sims 3 niet..

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Frozers
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2015, 16:37
Contacteer:

Sims 4 loopt perfect maar Sims 3 niet..

Bericht door Frozers »

Hoi allemaal,

Ik heb al een lange tijd een nieuwe laptop waar de Sims 4 super goed op draait, alles loopt soepel en heb bijna nooit last van traagheid of dat m'n spel vastloopt.

Echter, dit heb ik bij de Sims 3 wel. Het is niet persé dat het spel heel traag is, maar het is meer dat het beeld gewoon een beetje schokkerig lijkt, het speelt niet echt fijn. Nou weet ik ook dat Sims 3 een veel ingewikkelder spel is, en dus meer geheugen vereist (gezien de open wereld). Maar ik vroeg me af of jullie enige tips hebben hoe ik mijn Sims 3 speelervaring kan verbeteren.

Alvast bedankt!
Frozers
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt perfect maar Sims 3 niet..

Bericht door tarac »

Een groot aantal laptops beschikt over 2 grafische kaarten. b.v. een Intel en een Nvidia.
De Intel wordt gebruikt om batterij-stroom te besparen en staat dus meestal al standaard ingeschakeld.
De veel betere Nvidia kaart moet je handmatig (of via een apart programma) instellen op je Sims 3 spel.
Klik eens met rechts op de snelkoppeling voor de Sims 3 en kijk of je zoiets ziet als "uitvoeren met krachtige Nvidia"
Frozers
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2015, 16:37
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt perfect maar Sims 3 niet..

Bericht door Frozers »

tarac schreef:Een groot aantal laptops beschikt over 2 grafische kaarten. b.v. een Intel en een Nvidia.
De Intel wordt gebruikt om batterij-stroom te besparen en staat dus meestal al standaard ingeschakeld.
De veel betere Nvidia kaart moet je handmatig (of via een apart programma) instellen op je Sims 3 spel.
Klik eens met rechts op de snelkoppeling voor de Sims 3 en kijk of je zoiets ziet als "uitvoeren met krachtige Nvidia"
Aah dankjewel! Dit heeft inderdaad geholpen, het loopt nu een stuk soepeler.
Also, nog een vraagje: ik heb nu alleen de basis game, maar ik wil zo de uitbreiding installeren. Is het mogelijk om een deel via Origin te doen en de andere via cd's? Want ik heb alleen bepaalde uitbreidingen op Origin staan en de rest op cd's.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 loopt perfect maar Sims 3 niet..

Bericht door BanaanZombie »

Dat is mogelijk inderdaad. Je kunt die games die je op cd hebt gekocht ook registreren op Origin zodat je ze voortaan daar van af kan downloaden
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”