Sims 3 start niet op / Regedit aanpassen

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gympie
Gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2015, 20:23
Contacteer:

Sims 3 start niet op / Regedit aanpassen

Bericht door Gympie »

Hoi alle,

wij hadden een probleem met installeren van de Sims3 Basis nadat we Sims3 (en alle uitbreidingen) van de C schijf hadden verwijderd
(laptop schijf liep vol en nu op externe harde schijf), alles via Revo (gevorderd) verwijderd en nog verder gezocht op resten van "Origin" "Sims" "EA" en "Electronic Arts" en wat we vonden verwijderd, nu was alles toch schoon leeg, nog even Disk Defrag er over en klaar voor een verse installatie........ DUS NIET!!

Na diverse keren de boel weer opzetten op wat voor manieren dan ook (of ik kwam niet verder dan de voorwaarden accepteren (via PowerIso)) en verder gebeurde niets of de boel installeren na download van Origin (eerste spel is origineel) maar met opstarten kregen we een melding dat hij niet wou opstarten en versie 0.00.0.000 of zo, weer de boel verwijderen en schoonmaken, echt aardig wat uurtjes ingestoken.

Nu stond er op Yoetoep een filmpje met de oplossing, misschien staat hij ook op dit Forum omdat jullie echt veel weten van dit alles en mensen graag helpen maar ik kon het niet vinden en vandaar hoop ik hier met deze tip toch wat mensen te kunnen helpen.

Voor Windows 7 klik op start en vul in bij zoeken "regedit" en klik op Enter, vervolgens op "Ja" en Register-editor opent zich.
(LET OP!! zo maar knoeien in het register kan dodelijk zijn voor je computer!!!)
Als je straks de volgende stappen neemt sluit ook op deze manier het register weer af.
Register editor.jpg
Klik op het
▷ voor HKEY_LOCAL_MACHINE
▷ voor SOFTWARE
▷ voor Wow6432Node
▷ voor Sims en daaronder kan zich nog een hele rij met uitbreidingen bevinden die het opstarten van ons tegen hield, alle uitbreidingen verwijderd behalve Sims 3 Basis map, daarna alles weer netjes afgesloten en toen de Sims weer opgestart en werkte prima.

Nu alles er weer op en werkt als een zonnetje.

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Succes :duimomhoog:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Denk aan de 3x S
Surf & Seks Safe
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Sims 3 start niet op / Regedit aanpassen

Bericht door xJessica »

Deze methode was inderdaad al bekend, zie hier voor een uitgebreidere uitleg.

En ja, soms als je het heel goed verwijdert, met Revo, en ook nog allemaal andere dingen erbij doet dat er toch nog wat in het register achterblijft. Dit kan voornamelijk gebeuren als je de laatste/een na laatste stap niet goed uitvoert bij Revo, want dat zijn de registeronderdeeltjes. Via bovenstaande manier kan je dus toch nog die onderdelen uit je register halen waardoor het meestal wel werkt.

Maar zoals je al aangaf, nooit zomaar dingen verwijderen in het register zonder dat je weet dat wat je doet, want als je iets verkeerds verwijdert kan dat vervelende gevolgen hebben, zoals een niet werkend systeem.
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 3 start niet op / Regedit aanpassen

Bericht door tarac »

Wanneer je Revo goed gebruikt hoef je niets meer aan te passen in het register.

Met goed gebruiken bedoel ik:
1. Kiezen voor de hoogste stand (gevorderd)
2. Indien tussendoor gevraagd wordt je computer opnieuw op te starten - NIET DOEN
3. Als er bij het zoeken naar overgebleven registerbestanden iets gevonden wordt, eerst Alles selecteren aanklikken, daarna op verwijderen, dan pas op volgende.
4. Idem als punt 3 bij gevonden mappen.
Gebruikersavatar
Gympie
Gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2015, 20:23
Contacteer:

Re: Sims 3 start niet op / Regedit aanpassen

Bericht door Gympie »

Nou in iedergeval werkt het weer prima, dat is het belangrijkst.

Zoals je hier omschrijft Tarac heb ik Revo diverse keren gebruikt (alles selecteren en verwijderen 2x), soms komt de eigen "uninstaller" er overheen met eigen verhaal maar liefst skip ik deze en pas na Revo daar mee verder (want dan al niet meer hoeft, kan niets meer vinden) ik vind het verder een prima hulptool dus mooi makkelijk.

Volgens mij als je nog verder zoekt in het register kom je nog veel meer tegen maar waarschijnlijk geen invloed op waar wij last van hadden dus lekker laten zitten.

Mooi dat we elkaar hier kunnen helpen met het e.e.a. en elkaar scherp kunnen houden ;-) dus beide dank Jessica & Tarac

Goed weekend
Denk aan de 3x S
Surf & Seks Safe
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”