Gekocht spel - melding bekijk logboek

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Aimee
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2015, 14:35
Contacteer:

Gekocht spel - melding bekijk logboek

Bericht door Aimee »

Ik heb een week geleden de Sims 3 starterspakket en de sims 3 wereldbundel gekocht. Daarvóór had ik het basisspel en alle uitbreidingspakketten illegaal gedownload. Omdat ik het persoonlijk fijner vind om er eerlijk voor te betalen ben ik van plan om ze allemaal te kopen. Alleen heb ik een probleempje. Ik blijf steeds de melding "er is een fout, bekijk het logboek" (iets in die trant in ieder geval) krijgen.

Op Tarac.Weebly heb ik de stappen vanaf stap 3 gevolgd. Waarom niet stap 1 en 2? Als ik bij "Mijn Documenten > Electronic Arts > the sims 3" ga, is de map gewoon leeg. Huh? Ik kan dus geen caches verwijderen of zo. En daarom doet het spel natuurlijk niks, neem ik aan.

Het enige wat ik niet kan doen is het verwijderen van het mapje {C05D8CDB-417D-4335-A38C-A0659EDFD6B8} (van de handleiding "handmatig uit het register verwijderen") en de Uninstall bestanden verwijderen. Ik kan het "Extra > Mapopties > Weergave > Verborgen bestanden en mappen weergeven" namelijk nergens vinden... Dus de map "InstallShield Installation Information" kan ik nergens vinden.

Ik vraag me af of er nu nog iets in wat ik kan doen? Een stap die ik heb overgeslagen misschien? Want om nou WIndows helemaal opnieuw te gaan installeren... dat is het me misschien niet waard. (Ik heb namelijk illegaal gedownloade anti-virussoftware, en dan ben ik die natuurlijk kwijt.)

(Oeps, ik zie nu pas dat er al een topic voor is. Maar die is uit 2014 en er zijn nog geen reacties daarin. Mijn excuses in ieder geval.)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Gekocht spel - melding bekijk logboek

Bericht door tarac »

Een loffelijk streven natuurlijk om de software te kopen nadat je illegale spellen op je computer had gezet.
De originele CD's zijn exact gelijk aan de gedownloade iso's, dus er is geen enkele aanleiding voor om met de gekochte CD's opnieuw te installeren.
Probleem is dat je nu 2 identieke registerinstellingen voor het basispakket hebt (nooit gedacht dat zoiets kon, maar sinds de Sims-4 weet ik het zeker).

Probeer eerst:
Ga naar Program Files(x86) - Electronic Arts - De Sims 3 (naam hoogste uitbreiding) - Game - Bin
Daar vind je een bestand TS3EPxx, dat xx staat voor een nummer, b.v 09
Klik daar met rechts op en kies kopieren.
Ga nu naar Program Files(x86) - Electronic Arts - de Sims 3 - Game - Bin (dus van het basisspel)
Zoek een open plekje in die map, klik rechts en kies Plakken
In diezelfde map zit een bestand TS3, wijzig de naam in TS3_oud
Wijzig de naam van je geplakte bestand, b.v.TS3EP09 naar TS3
Kijk of je spel nu wel start met de CD of iso van je hoogste uitbreiding.
Geen goed resultaat ?

De oplossing ?
Verwijder alle installaties van de Sims-3 met Revo Uninstaller op de hoogste stand.
Begin met je hoogste uitbreiding en werk zo van achter naar voor naar het basispakket.
Let vooral op dat als er registerinstellingen worden gevonden je "alles selecteren" kiest en daarna "Verwijderen" en dan pas op Doorgaan klikt.
Idem voor gevonden mappen.
Als alles verwijderd is kan je opnieuw installeren met je gekochte CD's en evt. weer aanvullen met gedownloade uitbreidingen.
Aimee
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2015, 14:35
Contacteer:

Re: Gekocht spel - melding bekijk logboek

Bericht door Aimee »

Hoi Tarac,

Bedankt voor de handleiding, maar eh... Vandaag liep m'n computer helemaal vast, en aangezien mijn vader er veel illegaal spul etc. op heeft gezet (wat ik helemaal niet nodig heb, en ik heb nu legale anti-virussoftware), heb ik de recovery cd gebruikt.

Alleen kom ik nu helemaal niet meer verder, want Origin zegt dat m'n code al is gebruikt. Pfff.

-Ik heb Origin geïnstalleerd.
-Ik meld me aan met de enige account die ik bij Origin heb.
-Er staat niks bij Mijn Games.
-Ik doe de cd van het basisspel in mijn computer.
-Ik klik op "installeren"
-Origin vraagt om een productcode.
-Ik type de productcode over van het blaadje dat in het doosje zat zeg maar.
-Origin geeft aan dat mijn code al is gebruikt.

Ik heb in een ander topic zien staan dat je dan contact op moet nemen met Origin of Electronic Arts, en dat zij je dan een nieuwe code kunnen geven. Ik ben nu bezig om contact op te nemen met Origin. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Pff heb ik het spel netjes gekocht, gebeurt er dit. Heb ik weer XD

(Wacht. Het is zondag. Haha, volgens mij moet ik wachten tot maandag? Op Origin kom ik uit bij het telefoonnummer van de helpdesk. Die dus niet te bereiken zijn buiten werkdagen.)

En natuurlijk heb ik net 9 weken stage en ben ik dus na kantooruren pas thuis. Ik denk niet dat m'n stagebegeleider me hiervoor laat bellen op de stageplek, en ik zal m'n laptop dan ook wel nodig hebben. Pfff.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”