Grafische kaart wordt niet herkend

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
MissSevda
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 dec 2014, 22:23
Contacteer:

Grafische kaart wordt niet herkend

Bericht door MissSevda »

Hallo allemaal,

Maandag heb ik een nieuwe laptop besteld namelijk deze;
http://www.paradigit.nl/asus-r556lb-dm3 ... kgenerator

Deze kwam het beste naar voren volgens pinguintech.

Dinsdag kreeg ik hem al snel binnen ook gelijk windows 10 gekregen, ik heb toen ook de sims 2, sims 3 met een paar uitbereidingen en de sims 4 compleet geinstalleerd. Echter mijn probleem is ik heb switchable graphics en bij alle sims spellen heb ik de krachtige nvidia geselecteerd. Toen heb ik de sims 3 opgestart en er stond; grafische kaart niet herkend je speelt momenteel op de hoogste instelling enz. Toen ik bij de instellingen keek waren deze gewoon laag op een paar na. Het laden duurt ongelooflijk lang net als bij mij oude laptop, ik verwachtte dat deze het veel sneller zou doen ook CAS was super langzaam. Ik doe dus ergens iets niet goed maar ik weet niet wat !!! speciaal voor de sims heb ik deze laptop gekocht en nu voldoet het toch niet aan mijn eisen. Iemand die er verstand heeft ?? iemand die mij kan helpen ??
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Grafische kaart wordt niet herkend

Bericht door Pomerani »

Ik heb precies hetzelfde met mijn nieuwe laptop... Ik heb gewoon de instellingen op z'n hoogst gezet en hij speelt nog wel aardig. Maar nog steeds traag met laden enzo. Of dit komt door al mijn downloads weet ik niet, maar zolang hij niet hapert met spelen vind ik het best.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Grafische kaart wordt niet herkend

Bericht door Bee »

Hebben jullie misschien een oude simsmap gebruikt die je had gekopieerd van je oude situatie?
Maak dan eens een nieuwe simsmap aan.

OF: Sowieso na windows updates moeten die 5 bestandjes worden verwijderd zodat je instellingen opnieuw kunnen worden berekend.

Verwijder de vijf bestandjes uit je sims3 map in C:/Documenten/Electronic Arts/ De Sims3:

CASPartCache.package
compositorCache.package
DeviceConfig
scriptCache.package
simCompositorCache.package

Hopelijk is dit het probleem.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Grafische kaart wordt niet herkend

Bericht door Pomerani »

Bee schreef:Hebben jullie misschien een oude simsmap gebruikt die je had gekopieerd van je oude situatie?
Maak dan eens een nieuwe simsmap aan.

OF: Sowieso na windows updates moeten die 5 bestandjes worden verwijderd zodat je instellingen opnieuw kunnen worden berekend.

Verwijder de vijf bestandjes uit je sims3 map in C:/Documenten/Electronic Arts/ De Sims3:

CASPartCache.package
compositorCache.package
DeviceConfig
scriptCache.package
simCompositorCache.package

Hopelijk is dit het probleem.
Ohja, dat had ik inderdaad nog niet gedaan. Dacht er wel aan, maar kon even niet zo gauw vinden waar het ook al weer stond.
~ Soy la puta ama ~
MissSevda
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 dec 2014, 22:23
Contacteer:

Re: Grafische kaart wordt niet herkend

Bericht door MissSevda »

Ik heb alleen de downloads en mods geplaatst in de nieuwe aangemaakte map. Gisteren ging ik nog een keer proberen en toen kreeg ik niet de melding alleen was CAS heel traag. Deze waarschuwing kreeg ik ook bij de sims 4 die speel ik op ultra maar heb daar geen problemen mee alles laad goed en hapert niet.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Grafische kaart wordt niet herkend

Bericht door Bee »

Sla altijd eerst op voordat je gaat spelen. Bij mij loopt mijn spel dan opeens vele malen beter iig.

Test ook je downloads en mods eens groepsgewijs om te zien of ze allemaal wel zo goed werken.
En probeer sowieso eens gewoon een heel nieuw spel zonder alle ballast om te kijken of het dan beter gaat.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Grafische kaart wordt niet herkend

Bericht door Pomerani »

Ik heb iets gevonden. Probeer dit eens uit:
http://sims3.crinrict.com/en/2013/06/ge ... -card.html
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Grafische kaart wordt niet herkend

Bericht door tarac »

Pomerani schreef:Ik heb iets gevonden. Probeer dit eens uit:
http://sims3.crinrict.com/en/2013/06/ge ... -card.html
Dat is alleen van toepassing wanneer je switchable graphics hebt.
MissSevda
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 dec 2014, 22:23
Contacteer:

Re: Grafische kaart wordt niet herkend

Bericht door MissSevda »

Ik heb bij de instellingen de optie krachtige kaart gebruikt, dus alle spellen die ik speel wordt gedraaid met de Nvidia Geforce 940M. De sims 2 en 4 doen het echt super op hoge instellingen. Sims 4 zelfs op ultra. Echter ervaar ik nog steeds problemen met de sims 3 loopt nog steeds langzaam en hapert vaak. Misschien ligt het eraan dat de basisspel wel origineel is en de rest gedownload, maar het kan toch niet dat die gedownloadde na een tijdje het niet meer goed doen ofzo. Momenteel heb ik de volgende geinstalleerd,

Basisspel sims 3,
Ambities,
Na middennacht,
Levensweg,
Beestenbende,
Showtime,
Bovennatuurlijk,
Jaargetijden,
Studententijd,
Exotisch eiland.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Grafische kaart wordt niet herkend

Bericht door Bee »

MissSevda schreef:Ik heb bij de instellingen de optie krachtige kaart gebruikt, dus alle spellen die ik speel wordt gedraaid met de Nvidia Geforce 940M. De sims 2 en 4 doen het echt super op hoge instellingen. Sims 4 zelfs op ultra. Echter ervaar ik nog steeds problemen met de sims 3 loopt nog steeds langzaam en hapert vaak. Misschien ligt het eraan dat de basisspel wel origineel is en de rest gedownload, maar het kan toch niet dat die gedownloadde na een tijdje het niet meer goed doen ofzo. Momenteel heb ik de volgende geinstalleerd,

Basisspel sims 3,
Ambities,
Na middennacht,
Levensweg,
Beestenbende,
Showtime,
Bovennatuurlijk,
Jaargetijden,
Studententijd,
Exotisch eiland.
Daar heeft het inderdaad niets mee te maken. Een gekocht of een gedownload spel dat werkt zijn gelijk. Zou je gedownloade uitbreiding NIET goed zijn, dan werkt je spel niet. Heb je downloads in je spel? (kleding, content, etc.?) Maak eens een nieuwe sims3 map aan en test eerst zonder toevoegingen van content en saves. Kijk hier hoe je een nieuwe sims3 map maakt: http://www.simforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=335
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”