Aanbevolen laptopeisen voor hoge instellingen

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Frozers
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2015, 16:37
Contacteer:

Aanbevolen laptopeisen voor hoge instellingen

Bericht door Frozers »

Hallo allemaal! Ik ga in juli 2016 (dan heb ik genoeg geld opgespaard) een nieuwe laptop kopen voor mezelf, voor dagelijks gebruik maar ook voor de Sims 3. Nou wil ik de Sims 3 + uitbreidingen heel graag op hoge instellingen spelen, en dan wil ik ook dat het gewoon vloeiend loopt zonder dat het de hele tijd vastloopt. Mijn budget is hoog genoeg, dus welke eisen voor een laptop moet je echt hebben als je de Sims 3 + uitbreidingen op hoge instellingen wilt spelen? Dan heb ik het over processor, videokaart, geheugen etc etc. Ik wil echt de eisen waardoor het spel niet vastloopt
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Aanbevolen laptopeisen voor hoge instellingen

Bericht door Sven »

Ik vraag het standaard aan iedereen die een laptop wil kopen voor de Sims, maar... is een desktop (sta-computer, computerkast) ook een mogelijkheid? Deze zijn goedkoper en beter in het draaien van games namelijk.
Verder zijn er niet veel laptops die de Sims vloeiend met alle pakketten hoog kan draaien, maar kijk anders even naar de aanbevolen systeemeisen van de Sims 3.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Frozers
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2015, 16:37
Contacteer:

Re: Aanbevolen laptopeisen voor hoge instellingen

Bericht door Frozers »

Sven schreef:Ik vraag het standaard aan iedereen die een laptop wil kopen voor de Sims, maar... is een desktop (sta-computer, computerkast) ook een mogelijkheid? Deze zijn goedkoper en beter in het draaien van games namelijk.
Verder zijn er niet veel laptops die de Sims vloeiend met alle pakketten hoog kan draaien, maar kijk anders even naar de aanbevolen systeemeisen van de Sims 3.
Waarom is een laptop niet geschikt dan?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Aanbevolen laptopeisen voor hoge instellingen

Bericht door Sven »

Frozers schreef:
Sven schreef:Ik vraag het standaard aan iedereen die een laptop wil kopen voor de Sims, maar... is een desktop (sta-computer, computerkast) ook een mogelijkheid? Deze zijn goedkoper en beter in het draaien van games namelijk.
Verder zijn er niet veel laptops die de Sims vloeiend met alle pakketten hoog kan draaien, maar kijk anders even naar de aanbevolen systeemeisen van de Sims 3.
Waarom is een laptop niet geschikt dan?
Ligt er eigenlijk aan wat je budget is.
Kort gezegd is een laptop niet geschikt voor gamen omdat een laptop daar niet voor gemaakt is. Als je 500 euro besteedt aan een laptop is de kans groot dat hij Sims 3 redelijk draait, maar niet de hoogste instellingen. Als je 500 euro aan een desktop besteedt, dan is de kans groot dat je Sims 3 gewoon op hogen instellingen kan draaien.
Uitzonderingen zijn laptops die echt gemaakt zijn om te gamen, maar dan moet je wel van plan zijn 800 euro of meer eraan uit te geven.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Frozers
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2015, 16:37
Contacteer:

Re: Aanbevolen laptopeisen voor hoge instellingen

Bericht door Frozers »

Sven schreef:
Frozers schreef:
Sven schreef:Ik vraag het standaard aan iedereen die een laptop wil kopen voor de Sims, maar... is een desktop (sta-computer, computerkast) ook een mogelijkheid? Deze zijn goedkoper en beter in het draaien van games namelijk.
Verder zijn er niet veel laptops die de Sims vloeiend met alle pakketten hoog kan draaien, maar kijk anders even naar de aanbevolen systeemeisen van de Sims 3.
Waarom is een laptop niet geschikt dan?
Ligt er eigenlijk aan wat je budget is.
Kort gezegd is een laptop niet geschikt voor gamen omdat een laptop daar niet voor gemaakt is. Als je 500 euro besteedt aan een laptop is de kans groot dat hij Sims 3 redelijk draait, maar niet de hoogste instellingen. Als je 500 euro aan een desktop besteedt, dan is de kans groot dat je Sims 3 gewoon op hogen instellingen kan draaien.
Uitzonderingen zijn laptops die echt gemaakt zijn om te gamen, maar dan moet je wel van plan zijn 800 euro of meer eraan uit te geven.
800 euro of meer kan ik me permitteren :normalelach:
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Aanbevolen laptopeisen voor hoge instellingen

Bericht door Lurania »

Als je écht een gamelaptop wilt, raad ik MSI aan..

Dell heeft met Alienware ook een gamelaptop-sectie, maar die is duurder dan bijvoorbeeld MSI.

http://gaming.stackexchange.com/questio ... ions-packs

Daar heb je een richtlijn voor wat je nodig zou kunnen hebben; maar deze is niet up-to-date.

In ieder geval, wat belangrijk is om te weten.. ikzelf héb een game-laptop die alles ruimschoots zou moeten trekken, maar deze loopt alsnog om de zoveel tijd vast.. het loopt een héél stuk soepeler dan op mijn vorige laptop, dat zeker, maar het is niet dat ik achterover kan leunen en kan genieten van hoe geweldig snel alles gaat of zoiets.
Dat heeft er ook mee te maken dat het niet alleen het spel + uitbreidingen is.. als je dingen erin download (mods, kleding, haren, huizen, etc..) is dat allemaal óók belasting! Als je daarnaast ook nog werelden installeerd, kom je erachter dat er werelden zijn die meer vragen dan andere werelden.. combineer je dat bijvoorbeeld met Seizoenen (en dus het weer), merk je dat dat óók invloed heeft. Een regenvolle dag vraagt meer van je computer dan een zonnige dag, bijvoorbeeld.

Enkele dingen die je in je achterhoofd kunt houden:
- De volle maan vraagt meer dan de andere nachten, gezien er dan zombies komen
- Sommige werelden (Isla Paradiso bijvoorbeeld) vragen meer rekenkracht van je computer dan andere werelden (bijvoorbeeld Twinbrook)
- Als het weer veranderd, vraagt dat ook rekenkracht waardoor je computer minder soepel kunt gaan lopen
- Grotere gezinnen/families vragen meer van je spel dan kleine gezinnen
- Grote kavels (ook lege!) vragen meer dan kleine kavels. Als je op deze grote kavel ook nog een villa bouwt.. dat is niet handig
- Er zijn Mods (zoals bijvoorbeeld van nRaas) die ervoor kunnen zorgen dat je spel wat soepeler gaat lopen, doordat ze bijvoorbeeld fouten oplossen en rommel omruimen.
- Veel Mods en Downloads zorgen ervoor dat je spel langzaam wordt.
- Spellen met drie of meer generaties zorgen voor langzamere spellen
- Grote werelden zorgen ervoor dat er langere laadtijden zijn (Union Cove is de ergste die ik tot nu toe ontdekt heb..)

Er is dan ook niet te zeggen dat een bepaalde specificatie “goed” verloopt, want zelfs mét specificaties die het prima zouden moeten doen, is de vraag of hij het ook goed doet. Dit is namelijk afhankelijk van veel meer factoren dan alleen ‘de specificaties’!

Verder zijn Computers vaak beter dan laptops, ook op game-gebied.. ik heb ook een game-pc en hoewel de specificaties minder goed zijn dan die van de laptop, speelt hij het vloeiender!

Ik heb zelf 11GB aan mods en 8GB aan downloads en dat maakt het dus veel trager!

Als je toch een gamelaptop wilt per se, raad ik deze site aan: http://gamelaptops.nl/

Als je toch liever een PC hebt na dit verhaal, zou je hier kunnen kijken: https://gamepc.nl/
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Aanbevolen laptopeisen voor hoge instellingen

Bericht door tarac »

Hét grote probleem bij laptops is altijd de grafische kaart.
Een goede grafische kaart vreet stroom en dat is nu net wat je bij een laptop niet wilt hebben.
De oorspronkelijke, prima, kaarten worden afgezwakt om stroom te besparen.
Iedere fabrikant van laptops doet dat weer op zijn eigen manier.
Om een voorbeeld te noemen, een Nvidia Geforce 860M heeft bij laptop fabrikant X weer andere specificaties dan bij fabrikant Z.

Bij een laptop en een PC met dezelfde specificaties zal een PC ALTIJD beter presteren dan een laptop.
Een laptop is van oorsprong ontworpen voor zakelijk gebruik en niet voor het spelen van spellen.
Gebruikersavatar
SimloverCynthiaa
Oud-staflid
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 dec 2014, 16:42
Contacteer:

Re: Aanbevolen laptopeisen voor hoge instellingen

Bericht door SimloverCynthiaa »

Ik heb sinds vandaag een MSI gp70 laptop een echte gaming laptop dus, heb alle downloads erin en mods maar genoeg. Moet zeggen dat de sims 3 met 4 uitbreidingen bij mij prima draait tot nu toe en hij staat nu 3,5 uur aan.
Never listen to people who only say bad things about you, Just believe in yourself and live life the way you want to. ~Cynthiaa
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”