Sims 3 sneller op ssd schijf?

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Sims 3 sneller op ssd schijf?

Bericht door xJessica »

Geplaatst door jordi_louse op het oude forum

hey everybody!

ik had een vraagje, ik zit te twijfelen of ik een ssd-schijf zou gaan kopen maar wordt de sims 3 er dan sneller van ?(natuurlijk wel dat je de sims 3 op de ssd hebt geinstalleerd)
ik ben van plan deze te kopen:
http://tweakers.net/pricewatch/355443/o ... b/reviews/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Svennie3:

Sims 3 zal waarschijnlijk sneller laden en sneller opstarten, maar je moet er wel voor zorgen dat de computer echt geschikt is.
Je kan wel een SSD schijf erin zetten, maar als de processor niet geschikt is of de grafische kaart is niet goed genoeg, heb je niks aan de schijf.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jordi_louse

Oke maar ik kan het op 2 manieren opvatten:

De ssd kan niet in mn laptop omdat de processor en videokaart te slecht zijn. En dus ondersteund hun de ssd niet

Of.

Je hebt vrij weinig aan een ssd als je processor en videokaart slecht zijn voor de sims 3 want dan merk je het niet.

Ik denk de 2de maar mijn processor en videokaart zijn wel goed hoor, ik heb een intel i7 2.5 ghz en videokaart weet ik ff niet en ik heb 12 gb werkgeheugen :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tarac:

een ssd maakt programma's niet sneller dan dat ze nu lopen.
Het laadt alleen een beetje sneller.

ssd's "slijten" ook vlugger waardoor de snelheid terugloopt.
Je kan ze dus het beste gebruiken voor het systeem (Windows) omdat daar weinig schrijf-activiteiten bij plaatsvinden en dus weinig/geen slijtage.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jordi_louse:

Maar dan merk ik het toch niet? Alleen met opstarten van pc. Maar is die ssd die ik hier heb geplaatst goed?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Svennie3:
jordi_louse schreef:
Maar dan merk ik het toch niet? Alleen met opstarten van pc. Maar is die ssd die ik hier heb geplaatst goed?
Windows wordt echt razendsnel - je hoeft bijna nooit meer te wachten.
Games maken idd niet echt veel verschil, ze laden sneller bestanden maar het verschil is klein.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tarac:
jordi_louse schreef:
Maar dan merk ik het toch niet? Alleen met opstarten van pc. Maar is die ssd die ik hier heb geplaatst goed?
Jawel, maar ga je hem ook zelf inbouwen ?
Het is volgens mij geen externe ssd en als dat wel het geval is dan wordt de snelheid bepaald door je USB poorten en niet meer direct door je ssd.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jordi_louse:

ja, ik ga hem "inbouwen" bij mijn laptop is dat volgensmij best handig want er zit een soort klep wat je eraf kan halen en daar kan ik dan bij mijn harde schijf en werkgeheugen (ik kan dan de harde schijf eruit pakken) dus lijkt me dan ook wel te lukken toch? en anders ken ik wel iemand die dat kan :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ikke7009:

Sims 3 op een SSD maakt bijna geen verschil.. ik heb dat namelijk getest heb 2x een ssd. 1 keer van 500 gb en 1 keer van 250 gb. En heb gewoon getimed wat sneller ging, het scheelde maar paar seconde. Dus ik zou de moeite niet nemen en de (beperkte) ssd ruimte over houden voor andere games waarbij het wel helpt :p

Edit: als je andere hardeschijf eruit haalt moet je ook opnieuw je operating system erop zetten (windows 7, windows 8 etc).
Not all monsters do monstrous things
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”