Hulp met videokaart update.

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Hulp met videokaart update.

Bericht door xJessica »

Geplaatst door Misssevda op het oude forum

Hallo allemaal,

Sinds een paar weekjes doet de sims 3 erg traag en soms zit het ook vast. Ik merkte ook dat mijn laptop ook trager werd. Ik heb alle foto's, video's en liedjes op mijn externe harde schijf gezet. Alle programma's wat ik niet nodig heb verwijderd met revo uninstaller. Daarna heb ik mijn laptop opgeschoond met Ccleaner. Als laatst heb ik game booster gedownload. Mijn laptop is nu al een stuk sneller de sims 3 is ook al een stuk sneller maar niet zoals vroeger. Nog 1 maand geleden liep het perfect snelheid was normaal het zat niet telkens vast. Nu zit er nog maar 1 ding op mijn videokaart updaten. Alleen het probleem is dat ik er niet precies ben uit gekomen hoe. Ik heb via de Intel site voor mij de juiste driver gedownload en toen kreeg ik een melding dat het niet de juiste software was. Ik heb ook automatisch laten zoeken en toen kreeg ik weer een foutmelding. Mijn videokaart is Intel(R) HD Graphics Family.

Kan iemand mij hiermee helpen ??
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tiktokchick:

5 vragen:

1.Welke uitbreidingen/accesoires heb je?

2.Wat zijn je instellingen?
Want als ze aan de hoge kant zijn, kan je ze maar beter wat lager zetten.

3.heb je de ultimate fix van games4theworld?
Als je die niet hebt dan kan je hem hier:http://games4theworld.bestgoo.com/t752- ... r-problems downloaden.

4. Gebruik je mods?
Zo ja, welke?

5. Is je systeem 32 of 64 bit?
Je kunt die info vinden bij het configuratiescherm
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Misssevda:

1. Ik heb;

Wereldavonturen
ambities
na middernacht
Levensweg
beestenbende
showtime
bovennatuurlijk
jaargetijden
studententijd
exotisch eiland
En als laatst luxe accessiores.

2. Ik heb mijn instellingen altijd op laag.

3. ultieme fix zit er altijd in.

4. Van de Nraas heb ik de, decensor, portraitpanel en de mastercontroller.
de pregnancycontroller v5
Instant skills
sliders en de no full moon lightingeffect.

5. Mijn systeem is een 64 bit.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
svennie3:

Kan je even een DxDiag plaatsen?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Misssevda:

Uit mijn eerdere Dxdiag kwam uit dat ik de sims 3 niet probleemloos kon spelen. Dat heb ik maar geaccepteerd, het ging ook altijd allemaal best vlot heel af en toe liep het een paar seconden vast en was bijna nooit traag. Ik was er dus altijd tevreden mee. Tot een paar dagen geleden toen ik de boel opnieuw had geinstalleerd. Toen zijn de problemen begonnen. Ondertussen heb ik ook mijn videokaart kunnen updaten maar er is niks veranderd.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
svennie3:

Plaats hem toch nog maar een keer, wil even weten wat er in je PC zit, is wat handiger om jou te kunnen helpen.
Graag een nieuwe DxDiag sturen, dus niet de oude!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tiktokchick:

Ik zie dat je de overwatch niet heb van nraas, probeer die erin te zetten.
Maar je systeem zou het moeten doen met ongeveer 6 GB RAM.
Mischien is het een foute update, zo'n update kan je game flink verpesten.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
svennie3:

Heb je je opstartprogramma's al uitgeschakeld?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tarac:

Hopelijk heb je switchable graphics.
Kijk even hier of dat zo is.
Zie je naast de Intel kaart nog iets van een ander merk, b.v. Nvidia of Ati Amd, kijk dan op diezelfde site in het sub-menu hoe je die moet instellen..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Misssevda:

Opstartprogramma's ??

Ondertussen heb ik mijn laptop een systeemherstel gedaan en alles weer opnieuw geinstalleerd, daarna heb ik een nieuwe spel opgestart in de stad isla paradiso en mijn sims wonen op een woonboot. Het gaat weer redelijk snel maar toch mis ik de snelheid van vroeger.

Nee ik heb maar 1 graphic card en dat is de intel hd graphics 3000 dus. Ik ben al een beetje aan het kijken voor nieuwe laptops. Een desktop zit er niet in want mijn kamer is te klein voor een bureau of zelfs een tafeltje dus moet het doen met een laptop. Ook heb ik gelezen dat de videokaart van laptops niet vervangbaar zijn. Dus als ik een nieuwe hogere zou willen kopen gaat dat niet. Ik weet niet in hoevere dit waar is maar ik ben dan ook niet echt een genie met laptops.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onedirection:

Opstartprogramma's:
http://simshelp.nl/algemeen/computer/msconfig.html
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
svennie3:

Een laptop is niet om te gamen, maar is om op te werken. Erg onhandig dat je geen desktop kan nemen, die zijn juist wel geschikt. Maar goed, wat niet kan kan niet.
Er zijn mensen die beweren dat ze een nieuwe videokaart in een laptop kunnen zetten, maar vaak gaat dat om laptopkaarten en die zijn over het algemeen niet zo krachtig als die je voor de PC hebt. Ik heb er verder geen verstand van, dus ik kan je daar niet bij helpen.

Het schijnt dat Sims 4 wel Intel kaarten aankan... maar san moet je er inderdaad voor zorgen dat je zoveel mogelijk ruimte hebt om te gamen. Schakel opstartprogramma's zoveel mogelijk uit.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tarac:

Kijk dan naar een "all-in-one".
Dat is een monitor en computer in één.
Je kan hem dan als "schilderij" aan de wand hangen, erg handig en lekker weinig kabels.
Draadloos toetsenbord en muis en je kan vanaf je bed spelen.

Let er bij aankoop wel op dat er ook luidsprekers in zitten, anders moet je die weer apart kopen en zit je alnog met storende kabeltjes te klooien.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Misssevda:

Oh ja ik heb eens zitten kijken en die zijn inderdaad erg handig. Welke raad jij mij aan om de sims 3 goed te kunnen spelen en eventueel andere games. (ja ja ben een gamefreak) niet te duur niet te goedkoop gewoon een beetje in het midden want ik ben ook al aan het sparen voor een playstation 4.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tarac:

Ik heb zelf een Acer Aspire Z3771
Zitten helaas geen luidsprekers in, maar speelt de sims-4 urenlang probleemloos.
Heeft wel switchable graphics dus dat moet je even handmatig instellen
Ik heb hem destijds bij BCC gekocht voor € 850,00
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jordi_louse:

OMG! HOE COOL IS DEZE: ! :D :D

http://tweakers.net/pricewatch/372339/a ... ificaties/

een 18 inch beeld, wat je gewoon op je bed kun neerleggen en anders in je beeldscherm standaard! :o en hij lijkt me ook nog niet eens zo slecht.

https://www.youtube.com/watch?v=C5Nl5CRsM7M

V sommige niet he, alleen deze die ik heb gevonden ;) maar dan moet je het youtube filmpje even bekijken hoe het zit ;-) maar ja, all in one's zijn duur hoor als je een goede wilt hebben want vaak krijg je weer een all in one met een intel videokaart en dat moet je eigenlijk niet doen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Banaanzombie:

Die dingen zijn duur, maar wel super nice O.o
Het zijn gewoon computer tablets, ideaal
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Misssevda:

Wat een tijd leven we in hè. Een computer wat je als een tablet kan gebruiken echt geweldig. Ik ga dan wel de windows 8 eraf gooien en windows 7 erop.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tarac:

Waarom zou je dat doen ?
Juist voor een touch-screen is windows 8 prima
Win 8 is even wennen, maar daarna is het een uitstekend systeem.
Ik had het er ook afgegooid en win 7 er op gezet, maar naderhand toch maar besloten om weer win 8.1 te gebruiken.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Misssevda:

Op het moment heb ik windows 7 ik vind het echt super fijn werken. Mijn vader heeft windows 8 en daar werd ik gek omdat ik het niet kon gebruiken. Daarom heb ik gezworen om nooit over te gaan naar windows 8 nou ja als het moet dan moet het, dan maar wat langer op de pc omdat ik alles nog moet uitzoeken. Bedankt allemaal trouwens voor alle goede tips.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Banaanzombie:

ik zou het eerst gewoon proberen Windows 8 is gemaakt voor de touchscreen, wat Tarac eigenlijk ook al uitlegde. Je kunt later altijd nog besluiten om windows 7 erop te zetten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jordi_louse:

klopt.
maar je kunt ook een mac willen.. daar zit geen windows 8 op..
http://www.apple.com/nl/imac-with-retina/
ik ben er echt verliefd op.. 5k resolutie :o
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Banaanzombie:

Maardat is toch geen all in one? Of wel?

Maar sowieso... apple computers zijn zoooooo vreselijk duur. En volgens mij red je het prima met een pc die duizend euro of meer goedkoper is
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jordi_louse:

Een apple mac is wel een all in one ( altijd al geweest), en dke andere die ik had gezien ook maar die kun je ook als tablet gebruiken via een soort wifi en klopt macs zijn vreselijk duur.. Voor 1000 euro heb je volgensmij een kei goeie desktop. Gaming laptop ook wel denk ik..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tarac:
jordi_louse schreef:
klopt.
maar je kunt ook een mac willen.. daar zit geen windows 8 op..
http://www.apple.com/nl/imac-with-retina/
ik ben er echt verliefd op.. 5k resolutie :o
en een prijs van € 2625.=
Economische levensduur 5 jaar, dus € 525.= per jaar.
Want ook deze is na 5 jaar technisch al weer verouderd.
Dan zijn er al weer veel betere processors, snellere harde schijven e.d.

Het is een prachtig ding, maar mij te duur (zoals trouwens de meeste Apple producten)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jordi_louse:

^ klopt.. Maar net zoals bij de iphones heeft apple vooral dat het snel oud is.. Bijv: iphone 6 is gekomen, oo de iphone 5 zie je al bijna niet meer op de site.. Maar ipads blijven wel lang goed hoor.
Not all monsters do monstrous things
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”