Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen - Kan wel!

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen - Kan wel!

Bericht door tarac »

Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen

Deze update is uitgebracht omdat er veel problemen met de Sims-3 spellen waren.
Bezitters van de originele spellen kunnen dan sommige onderdelen (geïnstalleerde uitbreidingen) uitschakelen om zo het spel "soepeler" te laten lopen.
Helaas kan deze update weer voor problemen zorgen bij downloads van spulletjes (kleding, haar, meubels) en voor mods van NRaas.

Heb je dus deze patch al gedownload via Origin en je wilt alsnog wat extra uitbreidingen illegaal downloaden via torrents, dan heb je een probleem.
De torrent-downloads werken meestal met een Crack en de laatste beschikbare crack is versie 1.67
In dat geval moet je dus echt ALLES van de Sims-3 verwijderen, in Origin het vinkje weghalen bij automatisch updaten, alle uitbreidingen downloaden van de diverse torrentsites en installeren. Je legaal gekochte spellen moet je dan NIET meer gebruiken en nooit meer via Origin updaten.

Onze directe downloads werken niet met cracks, dus daar heb je die Origin-problemen niet !
De .iso en .daa bestanden zijn identiek aan gekochte spellen.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door Bee »

Ik begrijp het niet helemaal ..
Kun je nu dan met de gewone downloads (dus niet de torrents) wél deze nieuwe patch gebruiken?
Ik dacht dat die alleen geschikt was als je al je spellen gekocht had?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door tarac »

Bee schreef:Ik begrijp het niet helemaal ..
Kun je nu dan met de gewone downloads (dus niet de torrents) wél deze nieuwe patch gebruiken?
Ik dacht dat die alleen geschikt was als je al je spellen gekocht had?
Als je een origin-account hebt voor een Sims-3 spel, dan mag je updaten want onze downloads worden door Origin als origineel gezien.
Het is immers geen verplichting om je spel bij Origin aan te melden zoals bij Sims-4.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door Bee »

tarac schreef: Als je een origin-account hebt voor een Sims-3 spel, dan mag je updaten want onze downloads worden door Origin als origineel gezien.
Het is immers geen verplichting om je spel bij Origin aan te melden zoals bij Sims-4.
Voordat ik op het forum terecht kwam kocht ik mijn spellen en uitbreidingen dus ik heb wel een account.
Ik zal dan toch weer eens inloggen en kijken of ik die patch kan krijgen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door tarac »

Bee schreef:
tarac schreef: Als je een origin-account hebt voor een Sims-3 spel, dan mag je updaten want onze downloads worden door Origin als origineel gezien.
Het is immers geen verplichting om je spel bij Origin aan te melden zoals bij Sims-4.
Voordat ik op het forum terecht kwam kocht ik mijn spellen en uitbreidingen dus ik heb wel een account.
Ik zal dan toch weer eens inloggen en kijken of ik die patch kan krijgen.
Ik kan het zelf helaas niet testen want ondanks dat ik alles van de Sims-3 gekocht heb zijn mijn registratienummers altijd aan Forumleden weggegeven.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door Bee »

Ik heb mijn eigen registratiecodes (van de uitbreidingen die ik had) toen ook aan jullie doorgegeven. Maar die zijn ws niet verder gekomen.
Ben benieuwd, ik ga het testen :)

EDIT:
Tarac je bent weer eens geweldig!!
Ik had zelf gekocht destijds:
Sims 3 basis
Wereldavonturen
Ambities
Na Middernacht
Levensweg

De overige uitbreidingen heb ik als downloads: .iso en .daa

Mijn Origin account weer eens opgediept en gekeken wat er nu eigenlijk op stond. Alleen het basispakket van De Sims 3 was zichtbaar! (de andere had ik ook geregistreerd maar kennelijk worden die niet herkend op mijn account om de een of andere reden of ik heb misschien meerdere accounts, geen idee want het was altijd een ellende met emailadressen die het niet meer deden etc.).

Maar toch deed De Sims 3 een update naar Patch 1.69.43.024017 en de gedownloade uitbreidingen staan er gewoon bij in de launcher. Ik kan nu dus kiezen met welke uitbreidingen ik wil spelen. Super zeg!!

Ik denk dus wel dat je alleen het basispakket als gekochte versie nodig hebt voor deze laatste patch.

Afbeelding
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Richard2002
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:48

Re: Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen - Kan wel!

Bericht door Richard2002 »

Ik denk dat je het basisspel inderdaad gekocht moet hebben want ik had de Sims 3 basis ook ooit gekocht en bij mij is de patch ook gewoon geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen - Kan wel!

Bericht door tarac »

Richard2002 schreef:Ik denk dat je het basisspel inderdaad gekocht moet hebben want ik had de Sims 3 basis ook ooit gekocht en bij mij is de patch ook gewoon geïnstalleerd.
En kan je het spel nu ook spelen zonder Origin ?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen - Kan wel!

Bericht door BanaanZombie »

Ik blijf deze patch wel een beetje nutteloos vinden, of niet dsn? Je families worden toch onspeelbaar als je een baaplde uitbreiding niet aanzet? Of dingen eorden vrrvangen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen - Kan wel!

Bericht door Bee »

Ja dat klopt Banaanzombie. Het beste is een nieuw spel te maken met de uitbreidingen die je leuk vindt. Maar stel je hebt een huishouden met dieren en je vergeet de uitbreiding Beestenbende aan te zetten, tja dan zijn ze natuurlijk weg.
Nadeel is ook: Als je eenmaal deze patch hebt geïnstalleerd kun je niet meer spelen zonder je eerst aan te melden op je Origin account.

Ik heb even 5 minuten in Isla Paradiso getest met maar 2 uitbreidingen 'aan' maar ik merk verdraaid weinig verschil in snelheid of soepelheid in het spel. Dus heel veel zin heeft het allemaal niet. Ik moet nog even verder testen, anders installeer ik gewoon de hele zwik weer overnieuw zonder de laatste patch.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen - Kan wel!

Bericht door tarac »

Je kunt de laatste patch - inmiddels 1.69.43.024017 alléén maar krijgen wanneer je een Sims-3 spel geregistreerd hebt bij Origin.
Gedownloade uitbreidingen kun je blijven gebruiken maar je kan alleen maar spelen via je Origin-account.

Dus: Heb je een origin-account met de Sims3 dan is het zeker aan te bevelen. Je huidige spellen blijven bestaan.
Heb je géén account, dan kun je ook niet updaten naar de nieuwste versie.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen - Kan wel!

Bericht door BanaanZombie »

Waarom is het precies aan te bevelen?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen - Kan wel!

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Waarom is het precies aan te bevelen?
Veel mensen hebben problemen met vastlopen e.d.
De patch is natuurlijk niet zonder reden gemaakt.

En als je computer geen problemen geeft dan kan je alles ingeschakeld laten.
Je kan de patch toch alleen maar krijgen als je een origin account hebt, dus waarom zou je het dan niet doen ?

Ik heb zelf geen Sims-3 account en zou dan met een "geleend" account moeten spelen.
Reden waarom ik alles weer heb verwijderd en opnieuw geinstalleerd voor patch 1.67

Wat wel vreemd is dat op de computer waar ik met de "geleende" licentie ook spontaan Wereldavonturen, Ambities, Na Middernacht en Levensweg kreeg, ik daarvoor na verwijdering (Revo) en herinstallatie GEEN licentiecodes hoefde in te vullen.
Voor de overige uitbreidingen dan weer wel.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen - Kan wel!

Bericht door Bee »

tarac schreef: Wat wel vreemd is dat op de computer waar ik met de "geleende" licentie ook spontaan Wereldavonturen, Ambities, Na Middernacht en Levensweg kreeg, ik daarvoor na verwijdering (Revo) en herinstallatie GEEN licentiecodes hoefde in te vullen.
Voor de overige uitbreidingen dan weer wel.
Waarschijnlijk wordt dat ergens opgeslagen in een Origin map op je computer.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Update 1.69.36.0240 en gedownloade uitbreidingen - Kan wel!

Bericht door Bee »

Ik gooi de patch er ook weer af.
Voorheen liep hij nooit vast met ALLES geïnstalleerd, nu is dat aan de orde van de dag ..

Nadelen van deze patch:
Werkt alleen als je met een nieuw spel begint anders loopt het vast
Je mist steeds items die je eerder altijd in je spel had en moet dan heel goed kijken in welke uitbreidingen wát zit
Je moet altijd eerst inloggen in Origin (kunt daarna wel je internet verbinding verbreken dus dan ga je Offline)

Voordelen:
Je spel zou soepeler moeten lopen maar ik merk daar erg weinig van, dus misschien als je echt met 1 uitbreiding wilt spelen is dit misschien een handige patch.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”