sims3 van c-schijf naar d-schijf verplaatsen

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Jon
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2016, 13:21
Contacteer:

sims3 van c-schijf naar d-schijf verplaatsen

Bericht door Jon »

Hallo allemaal,
Mijn dochter is fanatiek Sims3 speler maar daardoor draait de computer een stuk langzamer en loopt af en toe vast. De reden kan zijn dat het spel een flink deel van de c-schijf belast. Welke delen van Sims3 kan ik naar de d-schijf verhuizen en hoe doe ik dat? Alvast dank voor jullie antwoord!
Jon
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: sims3 van c-schijf naar d-schijf verplaatsen

Bericht door BanaanZombie »

Het spel kan geinstalleerd worden op de D schijf, de spelgegevens blijven echter wel altijd op de C schijf staan.
Om dat eerste te doen moet het spel eerst volledig verwijdert worden (gebruik Revo!!)
Bij het installeren kies je voor aangepast installatie (dit is sws bij elke installatie aan te raden, vanwege overbosige extra programma's) en dan kun je de locatie kiezen

Je kan dus NIET zomaar verplaatsen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Jon
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2016, 13:21
Contacteer:

Re: sims3 van c-schijf naar d-schijf verplaatsen

Bericht door Jon »

Dank voor het antwoord. Zou je me ook kunnen zeggen hoe ik dan alle instellingen en de 'wereld' van mijn dochters Sims spel download? Door in te loggen met haar gegevens?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: sims3 van c-schijf naar d-schijf verplaatsen

Bericht door tarac »

Jon schreef:Dank voor het antwoord. Zou je me ook kunnen zeggen hoe ik dan alle instellingen en de 'wereld' van mijn dochters Sims spel download? Door in te loggen met haar gegevens?
Ik neem aan dat U het via Origin wilt downloaden ?
1. Open Origin
2. Update naar de laatste versie (als dat al niet gedaan is)
3. Na de Update, log in met het account van je dochter
4. Klik links onder bij het "fotootje" op de gebruikersnaam
5. Klik op Instellingen & Applocaties
6. Klik op de bovenste balk op Installaties en Opgeslagen spellen
7. Klik bij Locatie Gamebibliotheek op Map Wijzigen
8. Kies een locatie op je computer of maak een nieuwe map aan.
9. Klik nu op Gamebibliotheek - selecteer met rechtermuisknop het plaatje van de Sims 3 - kies Downloaden

In het geval van Origin is het verwijderen van de map C:\Program Files (x86) \ Origin Games\de Sims 3 voldoende.
Want bij een nieuwe installatie via Origin worden de registerwaarden opnieuw ingesteld.

=====

Installeren via downloads. Makkelijk wanneer je nog niet alles van de Sims 3 gekocht hebt.
Kijk HIER die download is echt de volledig complete collectie

=====
In alle gevallen blijft de map C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3 bestaan.
Deze map bevat alle vorderingen in de Sims 3, zoals Werelden. Sims, Huizen e.d. (zoals U het omschreef als de werelden van mijn dochters)
Jon
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2016, 13:21
Contacteer:

Re: sims3 van c-schijf naar d-schijf verplaatsen

Bericht door Jon »

Super Tarac, ik ga ermee aan de slag!
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”