Help! Spel valt uit !!! Sluit vanzelf af?! Mijn spel is gecrasht!!!

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Help! Spel valt uit !!! Sluit vanzelf af?! Mijn spel is gecrasht!!!

Bericht door xJessica »

Lees eerst deze en deze site door bij problemen en foutmeldingen VOORDAT je hier vragen stelt!!!!!
Stuur een dxdiag,zodat we kunnen zien of je pc wel of niet geschikt is voor het spelen van sims3 en of het probleem veroorzaakt wordt door de hardware van je pc of niet! Vermeld ook ALTIJD welke uitbreidingen je hebt! Dit is allemaal NOODZAKELIJKE informatie voor het oplossen van jullie problemen!
Heb je daarna nog vragen, lees het topic door om te zien of je antwoord vind, zo niet? Stel je vraag dan gerust hier!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Loopt je Sims 3 steeds vast of sluit het vanzelf af? Meld dan hier je probleem en stuur ook een DxDiag mee! Zonder een DxDiag kunnen we je niet helpen. Hoe je een DxDiag maakt vind je hier
Not all monsters do monstrous things
Syada13
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2014, 17:40
Contacteer:

Sims 3 crasht altijd!

Bericht door Syada13 »

Hey iedereen!

Ik ben een paar maanden geleden overgestapt naar een nieuwe laptop zodat hij de sims 3 aankon! Heel leuk spel, was er heel blij mee!
Gedurende een paar maanden ging alles goed, maar nu is alles plosteling wat :duimomlaag: geworden :huilen:
Hier is nl. het probleem: elke keer dat ik de Sims 3 opstart (via Origin) gaat alles goed, ik speel even, en plots crasht hij plotseling en zegt hij "Sims 3 is gestopt met werken" in een foutbericht. Vooral tijdens "een familie maken" heeft hij het moeilijk.
Ik heb de sims 3 dieren al gedesinstaleerd en herinstaleerd, zelfs alle spellen die ik heb eraf en er terug op (de spellen zijn: Sims 3, Sims VIP, Sims 3 dierenbende, Sims 3 Seizoenen, Sims 3 tropisch eiland en sims 3 Inspiration Loft), maar niets lijkt te werken...
Ik ben ten einde raad! Kan iemand mij helpen?!

Dank bij voorbaat.

Syada13
We are all made of stars.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Sims 3 crasht altijd!

Bericht door tiktokchick »

Probeer crash log analyzer.
Download het hier: http://modthesims.info/d/416883
(je moet wel een modthesims account hebben)

PS: Welk model laptop heb je?
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 3 crasht altijd!

Bericht door tarac »

Syada13 schreef:Hey iedereen!

Ik ben een paar maanden geleden overgestapt naar een nieuwe laptop zodat hij de sims 3 aankon! Heel leuk spel, was er heel blij mee!
Gedurende een paar maanden ging alles goed, maar nu is alles plosteling wat :duimomlaag: geworden :huilen:
Hier is nl. het probleem: elke keer dat ik de Sims 3 opstart (via Origin) gaat alles goed, ik speel even, en plots crasht hij plotseling en zegt hij "Sims 3 is gestopt met werken" in een foutbericht. Vooral tijdens "een familie maken" heeft hij het moeilijk.
Ik heb de sims 3 dieren al gedesinstaleerd en herinstaleerd, zelfs alle spellen die ik heb eraf en er terug op (de spellen zijn: Sims 3, Sims VIP, Sims 3 dierenbende, Sims 3 Seizoenen, Sims 3 tropisch eiland en sims 3 Inspiration Loft), maar niets lijkt te werken...
Ik ben ten einde raad! Kan iemand mij helpen?!

Dank bij voorbaat.

Syada13
Verplaats het mapje de Sims 3 dat je in Mijn Documenten - Electronic Arts vindt even naar je bureaublad (verplaats en dus niet kopieer)
Start je spel - je bent nu even al je oude sims en gebouwen e.d. kwijt
Werkt het nu wel goed, dan ligt het aan downloads of zit er een fout in een familie of kavel.
Syada13
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2014, 17:40
Contacteer:

Re: Help! Spel valt uit !!! Sluit vanzelf af?! Mijn spel is gecrasht!!!

Bericht door Syada13 »

Ik heb de sims naar mijn bureaublad verplaatst. Eventjes werkte het vloeiend: ik kon makkelijk een familie maken en ermee beginnen, maar voor de eerste dag eindigde crashte het spel weer.
Ik heb de DxDiag in de bijlagen geplaatst.
Ik heb een Compaq.
Dank je wel om te reageren!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Help! Spel valt uit !!! Sluit vanzelf af?! Mijn spel is gecrasht!!!

Bericht door tarac »

Syada13 schreef:Ik heb de sims naar mijn bureaublad verplaatst. Eventjes werkte het vloeiend: ik kon makkelijk een familie maken en ermee beginnen, maar voor de eerste dag eindigde crashte het spel weer.
Ik heb de DxDiag in de bijlagen geplaatst.
Ik heb een Compaq.
Dank je wel om te reageren!
Je hebt een Intel HD graphics 4000 grafische kaarft met slechts 32 Mb eigen geheugen.
Deze kaart is in principe NIET geschikt voor de sims3 of 4
Hopelijk heb je switchable graphics
Zo niet, kijk dan of er een update voor je grafische kaart is.

Verder gebruik je 2817 MB aan virtueel geheugen, dus er starten veel onnodige programma's op wanneer je de computer aanzet.
Kijk hiervoor op deze pagina
Syada13
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2014, 17:40
Contacteer:

Re: Help! Spel valt uit !!! Sluit vanzelf af?! Mijn spel is gecrasht!!!

Bericht door Syada13 »

Dat is vreemd, in mijn apparaatbeheer staat dat ik een HD graphics 4000 heb... En bovendien gebeurt dat crashen niet alleen bij de sims... Zelfs bij simpele spellen zoals bv. Delicious crasht hij ook. Bij andere spellen zoals Simcity loopt alles dan weer foutloos...
We are all made of stars.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Help! Spel valt uit !!! Sluit vanzelf af?! Mijn spel is gecrasht!!!

Bericht door tarac »

Syada13 schreef:Dat is vreemd, in mijn apparaatbeheer staat dat ik een HD graphics 4000 heb... En bovendien gebeurt dat crashen niet alleen bij de sims... Zelfs bij simpele spellen zoals bv. Delicious crasht hij ook. Bij andere spellen zoals Simcity loopt alles dan weer foutloos...
SimCity is een vrij statisch spel en vergt dus niet erg veel van je grafische kaart.
De systeemeisen voor de Sims3 zijn: minimaal 128 MB eigen geheugen en geschikt voor DirectX 9,0 en Pixel Shader 2.0.
Jij hebt slechts 32 MB eigen geheugen.

Erg jammer dat HP wel altijd ergens een minpuntje heeft. Ze bouwen een prima processor in, quad-core van 2,4 Ghz en combineren het dan met een "flut" grafische kaart.

Heb je het aantal meeliftende programma's al gereduceerd ? kijk hier
xnathalieah
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:29
Contacteer:

Re: Help! Spel valt uit !!! Sluit vanzelf af?! Mijn spel is gecrasht!!!

Bericht door xnathalieah »

Ik wil even zeggen dat ik dit ook heel vaak heb/ had maar zorg in iedergeval dat je laptop niet snel warm word dus gebruikhem niet op bed of op school of leg er wat hards onder (bv. bureaublad, een laptopsteun/houder of gwn simsen aan bureau. ik heb een laptop houder gekocht en hij loopt nu veeeel minder vaak vast :D
Frozers
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2015, 16:37
Contacteer:

Laptop valt compleet uit tijdens Sims 3

Bericht door Frozers »

Hoi, ik zit met een probleempje.

Telkens als ik De Sims 3 wil spelen gaat het in het begin goed, alles laat gewoon etc. Maar opeens boem mijn laptop valt compleet uit en ik moet hem weer opnieuw opstarten. Dit is echt zeer vervelend en het gebeurt echt de hele tijd.

Wat kan ik hier tegen doe?

!
Volgende keer even de zoekfunctie gebruiken!
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Laptop valt compleet uit tijdens Sims 3

Bericht door tiktokchick »

Weet je zeker dat je laptop de sims 3 aankan?
Want het is een nogal zwaar spel.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Laptop valt compleet uit tijdens Sims 3

Bericht door tarac »

Frozers schreef:Hoi, ik zit met een probleempje.

Telkens als ik De Sims 3 wil spelen gaat het in het begin goed, alles laat gewoon etc. Maar opeens boem mijn laptop valt compleet uit en ik moet hem weer opnieuw opstarten. Dit is echt zeer vervelend en het gebeurt echt de hele tijd.

Wat kan ik hier tegen doe?
Kijk eens op deze site: http://simsvastlopen.weebly.com/index.html
Die hebben we speciaal daarvoor gemaakt.
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

Re: Help! Spel valt uit !!! Sluit vanzelf af?! Mijn spel is gecrasht!!!

Bericht door ellemich1 »

Sinds gisteren loopt mijn sims spel steeds vast en sluit het vanzelf af. Eergisteren had ik nergens last van en heb ik wel een paar uur achter elkaar gespeeld. En nu gister sluit hij ineens om het uur/ half uur af. Ik heb dxdiag & scripterror even toegevoegd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Help! Spel valt uit !!! Sluit vanzelf af?! Mijn spel is gecrasht!!!

Bericht door tarac »

Sinds gisteren is het ook erg warm.
Kan dus een koelingsprobleem zijn.
Ventilatiesleuven goed reinigen, bij een laptop niet op een zachte ondergrond (bed of kleedje) spelen.
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

Re: Help! Spel valt uit !!! Sluit vanzelf af?! Mijn spel is gecrasht!!!

Bericht door ellemich1 »

Dankjewel, heb indd een laptop staat niet op een zachte ondergrond. Hij was gisteren wel heel warm tijdens het spelen dus zal de ventilatiesleuven even reinigen hopelijk helpt dat
---------------
Tijdens het opstarten gaat het spel terug naar bureaublad, maar blijft wel onderin de balk staan daar kan ik dan wel op klikken en dan start het spel gewoon op. Dit deed die eerder nooit
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”