FOUTMELDING: Script fout/error

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

FOUTMELDING: Script fout/error

Bericht door xJessica »

Gevraagd door Tarkus

Sinds de herinstallatie van mijn windows en het herinstalleren van Sims3 krijg ik bij het opstarten van de launcher de melding 'Script Error' (verwijzend naar de link...Sims3store.com...........) en kan er geen verbinding met origin gemaakt worden.

Begrijp dan ook niet helemaal waar dit vandaan komt ineens, gebruik namelijk gewoon dezelfde downloads als altijd
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
gizzy11:

deze bedoel je ?

Afbeelding


soms krijg ik deze melding
soms ook niet
beetje vaag
ik klik het gewoon weg sims werkt gewoon

origin geüpdatet ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tarkus:

Ja die bedoel ik hahaha
Hoe lang heb jij dat al?
Ik heb deze namelijk nooit eerder gezien en heb het pas sinds ik windows herinstalleerde en Sims opnieuw geïnstalleerd heb, heb het vervolgens weer helemaal schoongemaakt en alles verwijderd (zoals ik zelf altijd adviseer) maar kreeg het gewoon weer terug.
Ook na het fixen van content voor Pets met Regfix, blijf ik het houden.
En ja ook hier start het spel wel gewoon op, maar vraag me gewoon af waar dat ineens vandaan gekomen is

En ja ook na herinstallatie van Windows en Sims heb ik Origin van de site gedownload en geinstalleerd dus ja dat moet de meest recente versie zijn
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
gizzy11:

ik heb dit sinds beestenbende al
ik ga nooit naar de sims store dus ik gaf er niet veel aandacht aan

van de 10 x dat ik sims opstart (om een indicatie te geven) krijg ik deze melding een x of 7 dus 3 x zonder deze melding
lijkt er op dat er geen verbinding gemaakt kan worden of zo net als je in je browser naar een pagina gaat die niet bestaat

en soms krijg ik geen melding dan zal de winkel wel open zijn :P

zo ff de post lezen van me boven buur kijken of daar wat zinvols in staat

de post van bijtje wordt ik niet veel wijzer van ik gebruik vosje als Explorer en de tijdelijke internet bestanden zijn weg (ook de cookies) en de melding komt nog steeds
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lisaaaaa:

Ik heb deze script error nu ook wat moet je ermee doen? hoe los je het op? Is het erg? Mijn launcher is nu ook vanzichzelf afgesloten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tarac:

Sinds vanmorgen heb ik hem ook.
Geen probleem gewoon op dorgaan klikken
Zal wel weer een probleempje met Origin zijn.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kussnikkix:

Ik heb ook al een tijdje zo'n melding.
Een paar dagen geleden was mijn sims 'gecrasht', daarna kon ik 'm niet meer opstarten. Dus heb ik toe nalle sims eraf gegooid (alleen de downloads bewaard). Maar ik had de download van het basisspel nog niet omdat ik die eerst had geïnstaleert met cd, maar die ben ik kwijt. Dus heb ik gewoon het basisspel gedownload van sims4.weebly.com , downloaden en installeren ging allemaal goed, het opstarten van het basisspel ook, alleen had ik die error waardoor ik niet in de store kon. Maar toen ik daarna wereldavonturen wilde installeren kreeg ik een foutmelding dat sims 3 niet bijgewerkt kon worden.
en kon ik de uitbreiding dus niet installeren. Ook heb ik het geprobeert met de andere downloads maar dat werkte ook niet.
Kan iemand helpen?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tarac:

doe de laatste patch
zie http://www.pinguintech.nl/patches/
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bee:

Hebben anderen deze melding ook?

Afbeelding

Ik krijg er echt een sik van ... Heb inmiddels internetopties aangepast zoals op diverse fora wordt aangegeven. Extensies verwijderd, cookies en browsergeschiedenis verwijderd. Nieuwe sims map, etc. etc. Toch blijft deze melding steeds terugkomen.

Iemand een idee hoe het op te lossen?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tarac:

door op 'ja' te klikken
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bee:

Deze melding staat ook op community fora, schijnt toch te maken te hebben met de nieuwste patch
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tarac:

Ik had hem al vóór patych 1.66
Is gewoon een verwijzing naar een reclame voor een "Custom Campagne"die in een Flash Player venster had moeten afspelen, maar dat het door een programmeerfout niet goed doet.

Dus niks om je druk over te maken, klik op Ja en je kunt gewoon verder met je spel

edit: kopieer de link die in de scripterror staat, plak hem in je browser en je ziet ongeveer wat er had moeten komen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bee:

Ik heb die melding pas sinds 2 dagen

Ja ik had ook al gekeken naar die link maar ik krijg een pagina vol tekst. Ik dacht dat ik weer een of andere adware/malware zooi te pakken had en ben weer uren kwijt met uitzoeken. Nu ja ik zal het dan maar negeren, irritant is het wel.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Croma76:

Hallo.
Ik krijg die meldingen ook sinds 2 weken of mee en zo te lezen naar andere reacties zou het niks moeten zijn en gewoon op "Ja" klikken. Maar ik klikte toen al steeds op "Ja" maar het lijkt toch wel effect te hebben op mijn spel, want toen ik die meldingen niet kreeg kon ik gewoon spelen maar sinds dat begint het te stotteren, mijn sims blijven hangen terwijl de rest bewegen. Ik heb ook mods maar wat ik al eerder zei, ik had er eerst geen last van.
Ik heb ook al een poos geen nieuwe mods aangebracht.

Groetjes.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bee:

Dat heeft niets met die scripts van doen. Zie ook de uitleg hierboven. Je kunt klikken op 'ja' of 'nee'.

Wat wel kan is dat als je je spel een poos niet gespeeld hebt je intussen windows updates hebt gehad en dat kan van invloed zijn op je spel. Volg de diverse tips op het forum om je spel te vernieuwen.

Wat ik sowieso altijd deed was het spel direct na het laden even opslaan, dan is het weer een stuk sneller
Not all monsters do monstrous things
febemir23
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 dec 2014, 21:31
Contacteer:

Re: FOUTMELDING: Script fout/error

Bericht door febemir23 »

ik heb de zelfde melding maar als ik op ja klik en het spel begint dan verder in het spel verdwijnt het plaatje van de sims die aan de zijkant staat of als er een nieuwe sim in je huis houden komt zoals bijvoorbeeld een kind enz dan zie je geen plaatje en je kan je spel daarna ook niet meer opslaan

wat kan ik hieraan doen ?

groet wilma
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: FOUTMELDING: Script fout/error

Bericht door Bee »

febemir23 schreef:ik heb de zelfde melding maar als ik op ja klik en het spel begint dan verder in het spel verdwijnt het plaatje van de sims die aan de zijkant staat of als er een nieuwe sim in je huis houden komt zoals bijvoorbeeld een kind enz dan zie je geen plaatje en je kan je spel daarna ook niet meer opslaan

wat kan ik hieraan doen ?

groet wilma
De problemen die jij hier noemt hebben niets te maken met de scripterror. De scripterror wijst gewoon op het feit dat EA een verkeerde link op hun website heeft staan. Een fout in hun script waardoor de reclamemeldingen niet goed door komen. Het maakt dan ook niets uit of je op 'ja' of op 'nee' klikt. Je spelgegevens zullen er niet door veranderen.

Voor jouw probleem:
Vernieuw je spel eens zoals in dit topic staat beschreven en kijk of het probleem verholpen is.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

Re: FOUTMELDING: Script fout/error

Bericht door ellemich1 »

Ik kreeg ineens in mijn sims 3 mapje een scripterror die ik kon openen waar het volgende in stond:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<NRaas.MasterController>
<ModVersion value="132"/>
<BuildVersion value="0.2.0.209"/>
<Installed value="BaseGame, EP2, EP3, EP4, EP5, EP8, EP9, EP10"/>
<Enumerator value="1"/>
<Content>

NRaasMasterControllerCheats, Culture=neutral
Could not load type 'NRaas.CommonSpace.Options.IInteractionOptionItem`1' from assembly 'NRaasMasterController, Version=1.0.0.0, Culture=neutral'.
#0: 0x00000 in System.Reflection.System.Reflection.Assembly:GetTypes (bool) (3D4B7060 [0] )
#1: 0x00002 call in System.Reflection.System.Reflection.Assembly:GetTypes () ()
#2: 0x000df callvirt in NRaas.Common+DerivativeSearch:FindOfType (System.Type,NRaas.Common/DerivativeSearch/Caching,NRaas.Common/DerivativeSearch/Scope) ([34B6EDD0] [0] [0] )
#3: 0x00010 call in NRaas.Common+DerivativeSearch:Find (NRaas.Common/DerivativeSearch/Caching,NRaas.Common/DerivativeSearch/Scope) ([0] [0] )
#4: 0x00002 call in NRaas.Common+DerivativeSearch:Find () ()
#5: 0x00017 call in NRaas.NRaas.Common:OnStartupApp (object,System.EventArgs) ([34AC88A0] [36EC4BA0] )
#6: 0x00000 in System.System.EventHandler:Invoke (object,System.EventArgs) (35030208 [34AC88A0] [36EC4BA0] )
#7: 0x00011 callvirt in Sims3.SimIFace.Sims3.SimIFace.World:OnStartupApp () ()

</Content>
</NRaas.MasterController>

Is er iets mis met de mastercontroller en moet ik deze verwijderen?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: FOUTMELDING: Script fout/error

Bericht door tarac »

Misschien moet je de laatste versie van de Mastercontrolle (op)nieuw installeren.
http://nraas.wikispaces.com/MasterContr ... ase+Twelve
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”