Sims 3 werkt niet meer

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
ilona
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2017, 23:36
Contacteer:

Sims 3 werkt niet meer

Bericht door ilona »

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week sims 3 complete collection binnengehaald (15,7 gb dus hij is compleet), maar nadat ik begon te spelen kreeg ik steeds de foutmelding "sims 3 werkt niet meer". Kan me niet voorstellen dat het aan mijn laptop ligt. Ik heb namelijk zowel sims 2 als sim 4 probleemloos kunnen spelen zonder dat het vastliep. Ik heb de 4gb patch al gedownload en die oplossing al geprobeerd, maar ook dat mag niet helpen. Als bijlage heb ik een DxDiag toegevoegd, misschien dat jullie tips hebben?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 3 werkt niet meer

Bericht door tarac »

Volgens Acer:
The versatile Aspire V3 Series notebook packs a 17.3" screen along with plenty of expansion options. A 4th generation Intel® Core™ processor and NVIDIA® GeForce® GTX 850M1 graphics deliver intense power for any task.
zit er dus een 2e videokaart in die laptop (switchable graphics).

Stel die kaart in als standaard in de Sims 4
zie http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Switc ... vidia.html

Helaas heeft de Acer Aspire V3-571-53236G50 alleen maar een Intel HD graphics 4000 aan boord.

Kijk voor alle zekerheid even of jouw computer een 2e kaart heeft:
Rechtstklik op het windowsteken links onder op de taakbalk
Selecteer Apparaatbeheer
Klik Beeldschermadapters open
Staat daar alléén de Intel, dan heb je geen switchable graphics.

En die 4 GB patch heeft voor jou geen enkel nut omdat je al 6 GB RAM hebt.
ilona
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2017, 23:36
Contacteer:

Re: Sims 3 werkt niet meer

Bericht door ilona »

Ik heb inderdaad geen tweede kaart. Maar ik heb een aantal bestandjes verwijderd in de sims 3 map (oplossing 1) en hiermee is het probleem voorlopig verholpen.
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Sims 3 werkt niet meer

Bericht door Mila2001 »

Hallo, ik heb ook sinds een korte tijd er last van dat ik de sims 3 aan het spelen ben en dat het spel ineens zegt: sims werkt niet meer. Dat is ten eerste heel erg vervelend. Je spel is dan niet opgeslagen waardoor je alles kwijt bent. Toen ik nog windows 8 had deed de sims 3 het prima! het viel nooit uit en het verliep soepel. Sindsdien ik windows 10 heb valt hij de hele tijd weg of loopt vast. Mijn laptop kan wel de sims 2 en sims 4 aan en eerder ook de sims 3 met gemak, maar sinds windows 10 niet meer.. is hier wat aan te doen? Ik heb een hp pavilion met een 2,4 ghz intel pentium processor met intel hd graphics en een 64 bits systeem. Dit is niet het beste systeem om de sims 3 te spelen maar het heeft altijd goed gewerkt totdat ik windows 10 installeerde en het alleen maar ging crashen! Ik hoop dat u mij kan helpen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 3 werkt niet meer

Bericht door tarac »

Mila2001 schreef:Hallo, ik heb ook sinds een korte tijd er last van dat ik de sims 3 aan het spelen ben en dat het spel ineens zegt: sims werkt niet meer. Dat is ten eerste heel erg vervelend. Je spel is dan niet opgeslagen waardoor je alles kwijt bent. Toen ik nog windows 8 had deed de sims 3 het prima! het viel nooit uit en het verliep soepel. Sindsdien ik windows 10 heb valt hij de hele tijd weg of loopt vast. Mijn laptop kan wel de sims 2 en sims 4 aan en eerder ook de sims 3 met gemak, maar sinds windows 10 niet meer.. is hier wat aan te doen? Ik heb een hp pavilion met een 2,4 ghz intel pentium processor met intel hd graphics en een 64 bits systeem. Dit is niet het beste systeem om de sims 3 te spelen maar het heeft altijd goed gewerkt totdat ik windows 10 installeerde en het alleen maar ging crashen! Ik hoop dat u mij kan helpen.
Als het op Win 8 prima werkte en op Win 10 niet meer, dan kan het zo zijn dat het stuurprogramma (driver) voor je grafische kaart niet door Win 10 is overgenomen bij de update van 8 naar 10.
Ik moet er overigens wel bij opmerken dat de Intel HD graphics nu niet bepaald geschikt is voor het spelen van wat zwaardere spellen.
Kijk even of je het stuurprogramma voor je grafische kaart kunt bijwerken.
zie http://www.intel.com/content/www/us/en/ ... id=dc_iduu
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Sims 3 werkt niet meer

Bericht door Mila2001 »

Mijn Driver had inderdaad een update nodig! Ik heb de sims 3 nu ongeveer een uurtje gespeeld zonder vastlopen en uitvallen.. helaas daarna viel het weer uit maar dat is beter dan dat het om de minuut uitvalt :) Bedankt voor je hulp !
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 3 werkt niet meer

Bericht door Bee »

Mila2001 schreef:Mijn Driver had inderdaad een update nodig! Ik heb de sims 3 nu ongeveer een uurtje gespeeld zonder vastlopen en uitvallen.. helaas daarna viel het weer uit maar dat is beter dan dat het om de minuut uitvalt :) Bedankt voor je hulp !
Heb je na het updaten van je driver ook de scriptbestanden verwijderd uit je simsmap?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Sims 3 werkt niet meer

Bericht door Mila2001 »

Nee dat had ik niet gedaan, zou dat helpen?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 3 werkt niet meer

Bericht door tarac »

Mila2001 schreef:Nee dat had ik niet gedaan, zou dat helpen?
Ja, meestal wel
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”