Windows10 hersteld en Sims3 op externe schijf

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gympie
Gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2015, 20:23
Contacteer:

Windows10 hersteld en Sims3 op externe schijf

Bericht door Gympie »

Hoi Tarac (alles goed?), weer tijdje terug met vorige vraag maar waar het nu omgaat is het volgende, ik heb via de officiële weg geupdate naar W10 en is prima gegaan tot gegeven moment er iets goed fout is gegaan, via USB stick en programma W10 (officieel) opnieuw moeten installeren (en dus weer een heel schone snelle computer) en werkt weer als een tierelier MAAR......met de vorige installatie van de volledige Sims3 heb ik alles op een externe schijf geinstaleerd en werkte prima, natuurlijk komen er op de C schijf in o.a. de Program Files en meerdere mappen toch bestanden van de installatie van de Sims3 te staan maar die zijn nu weg door de "schone computer", nu is mijn vraag Tarac, hoeveel moet ik doen om de boel weer te laten werken?
Ik heb op de externe schijf 53.4GB aan geïnstalleerde bestanden staan, ik heb de Sims3 Basis geïnstalleerd en Sims3 Basis daa staan en (en alle spellen ertussen alleen geïnstalleerd en Daa bestanden verwijderd) en Sims3 Vooruit in de tijd geïnstalleerd en Daa om via PowerIso te laten starten, dus kort alle tussen liggende gedownloade bestanden geïnstalleerd en Daa verwijderd ivm ruimte.
Moet nu alles weer opnieuw geïnstalleerd worden om Sims3 weer te laten werken? Ik zag ook de link van alle Sims3 in een keer maar dan moet ik de installaties van mn externe schijf verwijderen?
Bij mijn vrouw en dochter op hun Laptops werkt alles naar tevredenheid.
Ik hoop dat het meevalt want ben toch meestal zo'n dag bezig om de boel er geheel op te krijgen, ik hoop dat je weer met een briljante oplossing komt ;-)

Goed weekend gewenst vanuit Amsterdam
Denk aan de 3x S
Surf & Seks Safe
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Windows10 hersteld en Sims3 op externe schijf

Bericht door tarac »

De Sims 3 (in tegenstelling tot de Sims 4) moet opnieuw in je windows register geinstalleerd worden omdat je een "schone" installatie gekozen hebt.
Elke uitbreiding heeft een aparte instelling in het register.
Omdat je de .daa bestanden hebt verwijderd kun je van daaruit niet meer installeren.

Ik raad aan om de Ultimate Collection te downloaden, dan heb je alles in 1x zonder te worstelen met updates, cracks en 21 verschillende licentiecodes e.d.
Verwijder de oude mapjes van de Sims 3 op je externe harde schijf en installeer opnieuw op dezelfde plaats.

Overigens kan je een boel schijfruimte op C: winnen door de map Windows.old te verwijderen.
Dat lukt je niet handmatig, moet via Schijfopruiming en dan oude windows installaties verwijderen aanvinken.
Gebruikersavatar
Gympie
Gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2015, 20:23
Contacteer:

Re: Windows10 hersteld en Sims3 op externe schijf

Bericht door Gympie »

Dank Tarac, Ik ga de externe harde schijf opschonen van de vorige Sims mappen en plaats de nieuwe erop en installeer de boel weer, mooie oplossing dat het nu zo kan terwijl de bij de vorige de hele dag bezig was (3x he voor 3 personen pfff Hihi)

Voor het opschonen van de C map, deze computer was echt weer maagdelijk en kon echt vanaf schoon beginnen (das wel lekker maar je moet weer zo veel downloaden/aanvullen op de oude dingen waarmee je werkte hiervoor)

Nogmaals dank en veel plezier.
Denk aan de 3x S
Surf & Seks Safe
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Windows10 hersteld en Sims3 op externe schijf

Bericht door tarac »

Ik heb mijn internetbrowser (Firefox) zo ingesteld dat alles wat ik download op een externe schijf in een mapje Downloads terecht komt.
Van daaruit kan ik vrij snel alles opnieuw op diverse computers installeren.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”