moet zogezegd basisspel opnieuw installeren

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
MarinaP
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2015, 13:53
Contacteer:

moet zogezegd basisspel opnieuw installeren

Bericht door MarinaP »

Hallo,

Een paar weken geleden wou ik op de sims spelen en toen had ik geen problemen. Toen ik echter begin deze week wou spelen kreeg ik een foutmelding.

Ik heb het basispakket, jaargetijden, na middernacht, luxe accessoire, buitenleven accessoires en buurtleven accessoires gekocht en zo geïnstalleerd op mijn externe harde schijf. De rest van de uitbreidingen heb ik gedownload (ambities, levensweg, seizoenen, studententijd, beestenbende, exotisch eiland, slaap- en badkamer accessoires) en geïnstalleerd op mijn externe harde schijf.

Nu vorige week kon ik eerst niet meer koppelen aan iso. Ik heb iso dan verwijderd en opnieuw gedownload. Ik kan ondertussen terug koppelen aan iso. Als ik dan wil beginnen spelen krijg ik de melding dat ik het basisspel opnieuw moet installeren, maar dit is nog steeds geïnstalleerd.

Hopelijk kan iemand mij helpen!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: moet zogezegd basisspel opnieuw installeren

Bericht door tarac »

Wanneer je uitbreidingen hebt gedownload die met een crack spelen (dus geen iso) dan raakt het systeem lichtelijk in de war.
Repareer je spel via Origin. Alle gedownloade spellen met een crack zullen dan uitgeschakeld worden.
Gedownloade spellen met een iso blijven bestaan.
MarinaP
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2015, 13:53
Contacteer:

Re: moet zogezegd basisspel opnieuw installeren

Bericht door MarinaP »

Ik heb origin niet geïnstalleerd toen ik alle spellen op mijn laptop installeerde omdat dit werd afgeraden als je ook met gedownloade spellen speelde. Kan ik het op nog een andere manier oplossen? Al mijn gedownloade spellen zijn trouwens via iso.

Toch bedankt voor je antwoord!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: moet zogezegd basisspel opnieuw installeren

Bericht door Bee »

MarinaP schreef:Ik heb origin niet geïnstalleerd toen ik alle spellen op mijn laptop installeerde omdat dit werd afgeraden als je ook met gedownloade spellen speelde. Kan ik het op nog een andere manier oplossen? Al mijn gedownloade spellen zijn trouwens via iso.

Toch bedankt voor je antwoord!
Heb je al geprobeerd om even een nieuwe sims map te maken?
Ga naar Documenten/Electronic Arts
Wijzig de naam van de map Sims 3 in Sims 3_oud
Start je spel op en je krijgt een nieuwe Sims 3 map
(Zie ook hier vanaf de 2e alinea, voor gedetailleerde uitleg.)
Kijk of het nu werkt.

Als het nu werkt: Zet je spelgegevens uit de map Sims 3_oud (saves - downloads - etc) terug in je nieuwe Sims 3 map.
Je moet de downloads dan wel weer installeren in de Launcher.
Had je ook Mods dan kun je die ook (stapsgewijs) overzetten.

Werkt het nu ook niet?
Bewaar dan je spelgegevens als je je voortgang niet kwijt wilt (map: Documenten\Electronic Arts\Sims 3) en sla het op op een veilige plek.
Deïnstalleer je spel met Revo Uninstaller en installeer daarna opnieuw.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”