Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door xJessica »

Ingezonden door Banaanzombie op het oude forum

Er zijn zoveel problemen en vragen over updaten, en ze staan overal verspreid op het forum! Daarom wordt dat nu alle verwijdert en beginnen we hier opnieuw.

Updaten, hoe werkt dat?

Aller eerst moet je kijken welke versie jou spel heeft. Deze vind je links onderin in de launcer. (1)

Afbeelding

Controleer of dit de meest recente versie is. Is dit niet het geval? Kijk dan of er updates zijn (2)

Krijg je geen update via de launcher? Kijk dan op deze site. Hier kun je alle updates vinden. Download de meest recente.

Updaten tijdens het installeren van een nieuwe uitbreiding

Dit moet in de meeste gevallen gewoon kunnen. Toch is het sterk aan te raden om eerst te updaten en daarna pas de uitbreiding te installeren. Bij Exotisch Eiland MOET dit juist.

Oke, mijn spel is geupdate, ben ik nu klaar?

Nee, je bent niet klaar! Het is heel verstandig om een nieuwe Sims map te maken na het updaten. Ik doe dit zelfs voor en na het updaten (de eerste keer laat je de map gewoon 'leeg': je zet niets terug)
Dit is om fouten te voorkomen!
Hoe doe je dit?
Check de 2e link hier -> Het werkt niet! -> Download verschijnt niet in het spel

En dit was alles!

Heb je toch problemen? Stel je vragen gerust.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chipiechicken:

Ik kom hier even om mijn vraag te stellen!

Dus ik heb alle sims 3 en ep's klaar om te installeren.
En mijn vraag is nu dus, installeer ik eerst de base game en dan patch ik? (gewoon met de nieuwste patch die er is) en daarna installeer ik de rest van de uitbreidingen en hoef ik niets meer te patchen?
Of moet ik dan na elke uitbreiding nog eens een patch installeren (had ergens gelezen dat sommige uitbreidingen aparte patchen hebben ofzo )
Of installeer ik pas na alle geïnstalleerde uitbreidingen mijn patch?

Want ik heb al gehoord van super patch enzo maar ik snap het niet zo goed en wil liever alles meteen goed doen!

En doe ik dan beter specifieke of cumulatieve patch?

En hoe lang duurt het patchen dan? (In de zin van een dag ene paar uur of een uurtje ofzo, dan weet ik wanneer ik het ga patchen!)

Alvast bedankt!

(En ja ik heb de beginpost gelezen maar ik wil toch even zeker zijn!)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
lovesimsx

Neehoor, gewoon eerst de base game installeren, en dan kan je daarna de nieuwste patch installeren. Daarna kan je verder met derest installeren!

Edit; de patch downloaden duurt denk ik een halfuurtje, en het installeren ook zoiets.
Not all monsters do monstrous things
cheyenne_
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2014, 15:18
Contacteer:

updaten

Bericht door cheyenne_ »

Hoi,

Ik heb de Sims 3 opnieuw geïnstalleerd, maar het lukt niet op het spel te updaten via Origin, dus probeer ik het handmatig te doen. Helaas lukt dit ook niet. Als ik de link naar de patch wil aanklikken (bijv. op Pinguintech) krijg ik een '403 forbidden' melding. Hoe los ik dit op?

!
voortaan graag de zoekfunctie gebruiken en de vraag in het al bestaande topic plaatsen
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: updaten

Bericht door tarac »

cheyenne_ schreef:Hoi,

Ik heb de Sims 3 opnieuw geïnstalleerd, maar het lukt niet op het spel te updaten via Origin, dus probeer ik het handmatig te doen. Helaas lukt dit ook niet. Als ik de link naar de patch wil aanklikken (bijv. op Pinguintech) krijg ik een '403 forbidden' melding. Hoe los ik dit op?
Ik kan me niet voorstellen dat je op deze link een code 403 krijgt
http://www.pinguintech.nl/patches/

of anders: http://akamai.cdn.ea.com/eadownloads/u/ ... update.exe

Tenzij je niet op jouw computer gemachtigd bent om te mogen downloaden.
cheyenne_
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2014, 15:18
Contacteer:

Re: updaten

Bericht door cheyenne_ »

tarac schreef:
cheyenne_ schreef:Hoi,

Ik heb de Sims 3 opnieuw geïnstalleerd, maar het lukt niet op het spel te updaten via Origin, dus probeer ik het handmatig te doen. Helaas lukt dit ook niet. Als ik de link naar de patch wil aanklikken (bijv. op Pinguintech) krijg ik een '403 forbidden' melding. Hoe los ik dit op?
Ik kan me niet voorstellen dat je op deze link een code 403 krijgt
http://www.pinguintech.nl/patches/

of anders: http://akamai.cdn.ea.com/eadownloads/u/ ... update.exe

Tenzij je niet op jouw computer gemachtigd bent om te mogen downloaden.
Ik bedoel op de laatstgenoemde link. Ik ben (denk ik) wel gemachtigd om te downloaden, want ik ben administrator.
cheyenne_
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2014, 15:18
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door cheyenne_ »

Bedankt!
Kelley
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2015, 16:48
Contacteer:

Updaten werkt niet

Bericht door Kelley »

Zoals jullie in de titel al kunnen lezen, wìl mijn software update of een of andere reden gewoon niet updaten. Ik heb screenshots gemaakt, geen idee
of het iets helpt.. ;)

Afbeelding

Tussen deze twee fases zat er een bepaalde tijd dat er werkelijk niets gebeurde.

Afbeelding

Kan iemand me helpen?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Updaten werkt niet

Bericht door Bee »

Maak even een nieuwe sims 3 map aan
Hoe dat moet lees je hier.
Waarschijnlijk ligt het aan oude gegevens, op deze manier krijg je een reset.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Kelley
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2015, 16:48
Contacteer:

Re: Updaten werkt niet

Bericht door Kelley »

Okee wanneer moet ik dan de update doen, de eerste keer dat ik de launcher terug opstart?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Updaten werkt niet

Bericht door Sven »

Zodra je de nieuwe Sims 3 map hebt aangemaakt, kan je gelijk gaan updaten.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Kelley
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2015, 16:48
Contacteer:

Re: Updaten werkt niet

Bericht door Kelley »

Heb met de nieuwe map nog steeds hetzelfde probleem.. :(
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Updaten werkt niet

Bericht door Bee »

Als het hier om een schone map gaat ZONDER downloads of wat dan ook dan is er iets mis met je spel ben ik bang.
Een nieuwe map geeft namelijk een brandschoon spel (moet je natuurlijk wel even wachten met er weer van alles in terug te zetten!)
Verwijderen met Revo Uninstaller en opnieuw installeren is dan een andere optie.

Wat je ook nog kunt doen is de laatste patch handmatig downloaden en installeren. Je vind hem hier:
http://tarac.nl/Sims-3/sims%203%20laatste%20patch.html

Loopt het dan weer vast dan is Origin opnieuw installeren nog een mogelijkheid.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Kelley
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2015, 16:48
Contacteer:

Re: Updaten werkt niet

Bericht door Kelley »

Ik ga er eens naar kijken.. Bedankt!
noukkky
Gebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 nov 2014, 17:18
Contacteer:

1.67 installeren

Bericht door noukkky »

Hoi iedereen,

Als ik de update 1,67 probeer te downloaden staat hij op paused, ook al ik op dat pijltje/= symbool druk veranderd er niks. Ik heb een tijdje gewacht en doet het nogsteeds niet. Ik heb dit al heel lang, maar aangezien ik nu Vooruit in de tijd gekocht heb wilt hij die update hebben, terwijl ik eerst zonder kon. Ik heb dit ook ff opgezocht maar kreeg alleen maar engelse sites enzo, daar word ik ook niet wijzerr van. Zou iemand in jip en janneke taal kunnen uitlegge wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedanlt
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: 1.67 installeren

Bericht door tarac »

Intalleer de patch handmatig
zie http://www.pinguintech.nl/patches/ voor alle patches
Gebruikersavatar
noname
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:06
Contacteer:

update sims 3

Bericht door noname »

hoi, ik heb weer een nieuw probleem.. :oops: ik wil namelijk de sims 3 uodaten en elke keer lukt het bijna tot de laatste stap...
Elke keer dat ik hem dan open staat er dat er iets mis is gegaan en dat ik in het logboek moet kijken.
ik heb ook al oplossing 1 van http://tarac.weebly.com/oplossing-1.html opgevolgd.
ik heb hem via de game zelf laten updaten en toen dat niet wertke na een paar keer proberen via pinguintech en dat werkte ook niet.
ik heb ook een keer een nieuwe map aangemaakt en
ik heb de mods verwijdert en andere dingen die de update in de weg konden zitten maar niks werkte?
nu is mijn vraag: is het mogelijk om de gedownloade sims (3) te updaten?
en wat moet ik dat doen zodat het wel lukt?

alvast bedankt :ironie:
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door BanaanZombie »

Met een gedownload spel moet je de laatste update NIET nemen. Die werkt niet op gedownloade spellen. Houd het op de ena laatste
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
noname
Gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:06
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door noname »

oh oke, bedankt! ik ga even kijken :)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Met een gedownload spel moet je de laatste update NIET nemen. Die werkt niet op gedownloade spellen. Houd het op de ena laatste
Waarom zou patch 1.67 niet werken ?
Je bent waarschijnlijk in de war met die nieuwe patch waarin je kunt kiezen met welke uitbreiding)(en) je wilt spelen.
Die is alleen via Origin te krijgen en kan niet afzonderlijk worden gedownload zonder registratie van sims-3 spellen bij Origin.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: update sims 3

Bericht door tarac »

noname schreef:hoi, ik heb weer een nieuw probleem.. :oops: ik wil namelijk de sims 3 uodaten en elke keer lukt het bijna tot de laatste stap...
Elke keer dat ik hem dan open staat er dat er iets mis is gegaan en dat ik in het logboek moet kijken.
ik heb ook al oplossing 1 van http://tarac.weebly.com/oplossing-1.html opgevolgd.
ik heb hem via de game zelf laten updaten en toen dat niet wertke na een paar keer proberen via pinguintech en dat werkte ook niet.
ik heb ook een keer een nieuwe map aangemaakt en
ik heb de mods verwijdert en andere dingen die de update in de weg konden zitten maar niks werkte?
nu is mijn vraag: is het mogelijk om de gedownloade sims (3) te updaten?
en wat moet ik dat doen zodat het wel lukt?

alvast bedankt :ironie:
zie http://sims-downloaden.weebly.com/sims-31.html
Na vooruit in de tijd is er geen enkele reden om verder te updaten want 1.67 is de laatste versie en die zit in deze uitbreiding.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door BanaanZombie »

Ja ik bedoel die update idd; niet 1.67
Dus bij die laatste komt geen nieuw versie nummer?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Ja ik bedoel die update idd; niet 1.67
Dus bij die laatste komt geen nieuw versie nummer?
Vooruit in de Tijd = versie 1.67

Nu komen we weer terug op een heel oud onderwerp: De volgorde van installatie.
Electronic Arts heeft lange tijd beweerd dat dit héél belangrijk is.
Dus als je b.v. Vooruit in de Tijd hebt en je wilt b.v. Beestenbende bijvoegen, je eerst alles ná Beestenbende moest verwijderen en daarna vanaf Beestenbende alles weer opnieuw moet installeren.
Later is dat weer door Electronic Arts tegengesproken maar het werd nog wel steeds geadviseerd.

Mijn eigen onderzoek destijds naar de startbestanden in het computer-register toonden echter aan dat volgorde wel degelijk belangrijk was.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door BanaanZombie »

Oh ik heb echt altijd alles door elkaar lopen installeren
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door Bee »

Mijn ervaring is ook dat het spel veel beter werkt als je gewoon de goede volgorde aanhoudt. (Ik liet hem dan tussendoor ook nog updaten - even de launcher opstarten en kijken of er updates zijn - niet verder het spel opstarten! Weet alleen niet of dat nu nog kan nu die laatste irritante update er is)

Ik had wel eens een paar uitbreidingen verwijderd, andere toegevoegd en niet gekeken naar de volgorde ... Dat spel liep dus voor geen meter meer en moest ik verwijderen met Revo. Ik zou dus gewoon fijn de goede volgorde aanhouden - waarom zou je dat niet doen ..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Updaten - Hoe werkt dat? / Problemen met updaten?

Bericht door BanaanZombie »

Als je te lui bent om de volgorde op te zoeken haha
Ik moet m nog opnieuw installeren, ik zal het deze keer eens in de goede volgorde doen dan
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”