Nieuwe Sims 3 map maken

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Nieuwe Sims 3 map maken

Bericht door BanaanZombie »

Een nieuwe Sims 3 map maken
Om ervoor te zorgen dat je spel helemaal schoon is en er geen oude fixes, fouten of andere oorzaken zijn die voor een stagnatie van de download zorgen, maken we eerst een nieuwe Sims 3 map aan.

Ga naar de map: C:/Documenten/Electronic Arts
Je ziet nu je Sims 3 map staan. Pak deze beet en versleep hem naar je bureaublad.
Start nu je launcher op en er wordt een nieuwe sims 3 map aangemaakt in de map C:/Documenten/Electronic Arts. Sluit de launcher weer.

Maar ik wil graag mijn EIGEN spel weer terug
Nu je getest hebt dat je downloads werken in een nieuwe sims3map kun je eventueel het volgende doen om je eigen spel weer terug te krijgen.
Je hebt nu op je bureaublad je oude sims3 mapje nog staan. Je kunt je oude downloads en Mods weer kopiëren naar de nieuwe map. Doe dit met beleid en plaats geen oude fixes meer in je nieuwe Mods/Packages of Overrides map. Kijk ook of je versies van bv NRaas (als je die hebt) nog uptodate zijn. Zo niet kijk dan of er al een update van is op de site van de makers. Laat het anders achterwege.

Als je je oude spel terug wilt, ga dan naar Saves en kopieer of verplaats je spel weer naar de nieuwe sims 3/Saves map.

Wil je je eigengemaakte sims en huizen ook terug - doe dan het volgende NA het installeren van je downloads: Open de oude map 'Library' en kopieer de items. PLAK ze daarna in je nieuwe Librarymap. (Als je de nieuwe Librarymap vervangt door de oude, heeft dit tot gevolg dat je downloads niet meer geïnstalleerd zijn, dus dan kun je opnieuw beginnen.)

Door het kopiëren heb je misschien wat dubbele items (openbare kavels meestal) in je bibliotheek maar deze kun je nu gewoon verwijderen uit de bibliotheek.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
febemir23
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 dec 2014, 21:31
Contacteer:

Re: Nieuwe Sims 3 map maken

Bericht door febemir23 »

hallo ik heb het bovenstaande allemaal gedaan maar heb nog steeds het zelfde probleem de plaatjes van de sims aan de zijkant gaan steeds weg
dan zie je alleen een groen hokje dat gebeurt ook bij baby s en kinderen of als er een nieuwe sim in je huishouden komt


wat kan ik hier verder aan doen ik kan zo niet spelen want ik kan het spel dan ook niet opslaan

groet wilma
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Nieuwe Sims 3 map maken

Bericht door BanaanZombie »

Heb je dit probleem ook voordat je al je oude bestanden terug zet? Dus dat je een nieuwe map hebt, en een nieuw spel? Zonder downloads?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
febemir23
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 dec 2014, 21:31
Contacteer:

Re: Nieuwe Sims 3 map maken

Bericht door febemir23 »

BanaanZombie schreef:Heb je dit probleem ook voordat je al je oude bestanden terug zet? Dus dat je een nieuwe map hebt, en een nieuw spel? Zonder downloads?
hoi dat ga ik dan een keer proberen dat weet ik zo niet maar heb het spel altijd kunnen spelen zonder problemen maar sinds dat gedoe met sciptfout dat het spel niet meer werkt zou het kunnen omdat ik spulllen van de store in het spel heb zitten dat het daarom niet werkt ?
gister kwam ik er ook achter dat niet alleen plaatjes van de sims aan de zijkant verdwijnen maar nu ook als ik daar naar de boeken winkel of supermart ga zie je de boeken en de boodschappen niet maar


geen idee wat dit probleem is

groet wilma
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Nieuwe Sims 3 map maken

Bericht door Bee »

febemir23 schreef:
BanaanZombie schreef:Heb je dit probleem ook voordat je al je oude bestanden terug zet? Dus dat je een nieuwe map hebt, en een nieuw spel? Zonder downloads?
hoi dat ga ik dan een keer proberen dat weet ik zo niet maar heb het spel altijd kunnen spelen zonder problemen maar sinds dat gedoe met sciptfout dat het spel niet meer werkt zou het kunnen omdat ik spulllen van de store in het spel heb zitten dat het daarom niet werkt ?
gister kwam ik er ook achter dat niet alleen plaatjes van de sims aan de zijkant verdwijnen maar nu ook als ik daar naar de boeken winkel of supermart ga zie je de boeken en de boodschappen niet maar


geen idee wat dit probleem is

groet wilma
Lees hier nog eens door of je het goed doet met die nieuwe sims 3 map.
De storeitems die wij aanbieden geven geen problemen, mits je natuurlijk de juiste fixes gebruikt. Maar ook zonder die fixes zou het spel zelf daar geen hinder van moeten ondervinden.

Zowieso moet je eerst eens testen op een schone simsmap, dus zonder alle downloads, oude spelgegevens, etc.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
B-l--ack
Gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2015, 09:08
Contacteer:

Re: Nieuwe Sims 3 map maken

Bericht door B-l--ack »

Ik heb juist hetzelfde probleem: langs de linkerkant zie ik bij alle families in mijn spel enkel groene hokjes waar ik niet op kan klikken. Ik weet ook totaal niet hoe dat kan. Ik had wel onlangs met het programma "Smart Defrag" de sims zelf gedefragmenteerd omdat het spel bij grote families snel durft vast te lopen (normaal zou de sims dan beter moeten werken). Na de defragmentatie opende ik opnieuw het spel en vanaf dat moment kon ik niet meer spelen. Ik ga terug eens proberen met een nieuw spel en dan een paar dingen van mijn oude spel proberen over te zetten, maar ik vrees er toch voor...
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Nieuwe Sims 3 map maken

Bericht door tiktokchick »

Het klinkt alsof smart defrag jouw probleem deels heeft veroorzaakt.
Ik heb nog nooit gehoord van je spel defragmenteren om het sneller te maken.
Als je het sneller wil maken dan moet je de .exe patchen om meer RAM te gebruiken.
Verder moet je altijd de ultieme fix gebruiken als je spel het niet zo goed doet.

Ik raad je aan om de Sims opnieuw te installeren en de ultieme fix toe te passen op je spel. (de ultieme fix maakt je game veel sneller, onder andere) en het eerst te testen zonder enige store downloads.

Probeer je spel NIET te defragmenteren.
Defragmenteren is voor de computer zelf. Niet voor een spel/programma/app.

Helaas kan ik nu geen links geven, dus ik hoop dat iemand anders dat kan doen. Maar je kan alles altijd nog googelen.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Nieuwe Sims 3 map maken

Bericht door Bee »

tiktokchick schreef:Het klinkt alsof smart defrag jouw probleem deels heeft veroorzaakt.
Ik heb nog nooit gehoord van je spel defragmenteren om het sneller te maken.
Als je het sneller wil maken dan moet je de .exe patchen om meer RAM te gebruiken.
Verder moet je altijd de ultieme fix gebruiken als je spel het niet zo goed doet.

Ik raad je aan om de Sims opnieuw te installeren en de ultieme fix toe te passen op je spel. (de ultieme fix maakt je game veel sneller, onder andere) en het eerst te testen zonder enige store downloads.

Probeer je spel NIET te defragmenteren.
Defragmenteren is voor de computer zelf. Niet voor een spel/programma/app.

Helaas kan ik nu geen links geven, dus ik hoop dat iemand anders dat kan doen. Maar je kan alles altijd nog googelen.
Je bedoeld ws de 4GB patch?
Dat kan misschien zin hebben als je een betere grafische kaart hebt en veel RAM geheugen tot je beschikking. Mijn eigen ervaring met de 4GB patch is niet om over naar huis te schrijven. Het liep alleen maar nog meer vast dan anders, maar misschien hebben anderen hier betere ervaringen mee.
De 'ultieme fix' van StoreItems is uitsluitend bedoeld voor het fixen van premium content, dus daar wordt je spel niet sneller van, op wat voor manier dan ook.
B-l--ack schreef:Ik heb juist hetzelfde probleem: langs de linkerkant zie ik bij alle families in mijn spel enkel groene hokjes waar ik niet op kan klikken. Ik weet ook totaal niet hoe dat kan. Ik had wel onlangs met het programma "Smart Defrag" de sims zelf gedefragmenteerd omdat het spel bij grote families snel durft vast te lopen (normaal zou de sims dan beter moeten werken). Na de defragmentatie opende ik opnieuw het spel en vanaf dat moment kon ik niet meer spelen. Ik ga terug eens proberen met een nieuw spel en dan een paar dingen van mijn oude spel proberen over te zetten, maar ik vrees er toch voor...
Maak in ieder geval eens een nieuwe sims3 map. Wat ook altijd helpt is om zodra je spel is opgestart éérst op te slaan voordat je gaat spelen. Beperkt het aan tal downloads in je spel en kijk eens naar de tips op Taracs website: http://simsvastlopen.weebly.com/
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Nieuwe Sims 3 map maken

Bericht door tiktokchick »

Ik bedoel de ultieme fix van games4theworld. niet die voor store-items.

Verder over de 4GB patch: Het werkt niet altijd met de 4gb patch .exe
Je kan het beter met CFF Explorer doen. Het is niet heel moeilijk hoewel je wel een handleiding nodig heb.
Bij mij heeft CFF Explorer in ieder geval fiks geholpen.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”