Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Maaike
Gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 nov 2014, 23:46
Contacteer:

Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door Maaike »

Hallo allemaal,
Ik heb al een tijd geen sims meer gespeeld, omdat mijn sims niet meer goed opslaat. Als ik na een sims dagje spelen (of langer, of korter, heb ik allemaal uitgeprobeerd) klik op opslaan en afsluiten (of op opslaan, of hoofdmenu of wat dan ook) krijg je zo'n laadscherm: bezig met opslaan. Dat blijft er dan eeuwig staan, ik heb echt wel een dag gewacht, dus daar ligt het niet aan. Dit is best vervelend, heb je net gespeeld, ben je alles weer kwijt. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft :)
Alvast bedankt! :kleinelach:

Groetjes,
Maaike
Happiness can be found even in the darkest of times, if only one person remembers to turn on the light...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door BanaanZombie »

Heb je downloads in je spel? Maak eens een niruwe sims map, dat wil wel eens helpen
http://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=16&t=335

Probeer verder om om de 10 min op te slaan (zt een wekkertje)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door tarac »

Maaike schreef:Hallo allemaal,
Ik heb al een tijd geen sims meer gespeeld, omdat mijn sims niet meer goed opslaat. Als ik na een sims dagje spelen (of langer, of korter, heb ik allemaal uitgeprobeerd) klik op opslaan en afsluiten (of op opslaan, of hoofdmenu of wat dan ook) krijg je zo'n laadscherm: bezig met opslaan. Dat blijft er dan eeuwig staan, ik heb echt wel een dag gewacht, dus daar ligt het niet aan. Dit is best vervelend, heb je net gespeeld, ben je alles weer kwijt. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft :)
Alvast bedankt! :kleinelach:

Groetjes,
Maaike
Probeer eens wat het doet als je een nieuwe simsmap aanmaakt
  1. Verplaats je huidige map de Sims 3, die je in mijn documenten / Electronic Arts kunt vinden naar je bureaublad.
    Start je spel opnieuw, je krijgt nu een nieuw mapje en je bent al je eigen sims, huizen e.d. (tijdelijk) kwijt
    Speel met de Sims en probeer opnieuw op te slaan
    Gaat het nu wel goed, dan ligt het aan je oude familie of kavel. Speel met een andere familie
    Zet de inhoud van je mapje op je bureaublad weer terug naar je nieuwe map
Succes
Maaike
Gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 nov 2014, 23:46
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door Maaike »

Bedankt voor de snelle reacties :D , ik ben nu bij mijn vader, en mijn computer met sims staat bij mijn moeder, dus ik ga het woensdag uitproberen!
Happiness can be found even in the darkest of times, if only one person remembers to turn on the light...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door tarac »

Maaike schreef:Bedankt voor de snelle reacties :D , ik ben nu bij mijn vader, en mijn computer met sims staat bij mijn moeder, dus ik ga het woensdag uitproberen!
Ik denk dat je op dit forum veel sneller reacties krijgt dan op het oude
Dankzij "Snelle Links" - Ongelezen berichten
Maaike
Gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 nov 2014, 23:46
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door Maaike »

Ja, dat is inderdaad een heel groot voordeel aan dit nieuwe forum :lach2:
Happiness can be found even in the darkest of times, if only one person remembers to turn on the light...
Maaike
Gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 nov 2014, 23:46
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door Maaike »

Ik heb een nieuwe sims map gemaakt, en nu werkt het opslaan weer! :lach2: Kan ik nu gewoon mijn oude downloads installeren of kan het zijn dat het aan de downloads lag?
Happiness can be found even in the darkest of times, if only one person remembers to turn on the light...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door tarac »

Maaike schreef:Ik heb een nieuwe sims map gemaakt, en nu werkt het opslaan weer! :lach2: Kan ik nu gewoon mijn oude downloads installeren of kan het zijn dat het aan de downloads lag?
Grote kans dat het aan je downloads lag.
Zet eerst alles terug, zonder de Downloads.
Controleer of het nog steeds goed werkt.
Zo ja, plaats dan voorzichtig je downloads terug, b.v. 5 tegelijk
Steeds weer checken of het nog goed werkt
Zodra het weer fout gaat weet je dat 1 van de 5 teruggezette downloads de oorzaak is.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door BanaanZombie »

Dat kun je testen, zet ze er weer in n doet ie het weer niet dan ligt het aan een download
O kun je steeds met groepjes gaan testen en kom je uiteindelijk op de boosdoener uit
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Maaike
Gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 nov 2014, 23:46
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door Maaike »

Oke, ga ik doen! Bedankt voor alle hulp :grijns:
Happiness can be found even in the darkest of times, if only one person remembers to turn on the light...
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door ellemich1 »

Ik heb hetzelfde probleem. Heb wat hier bovenstaat gedaan toen was alles ook goed. Dus langzaam downloads weer terug gezet familie gemaakt in een huis gedaan toen na ong 15 min proberen op te slaan geen probleem. Wil ik weer opslaan duurt het weer een eeuwigheid. Ook zijn de plaatjes met objecten bij sommige een leeg vakje, niet alleen bij downloads maar ook bij een paar orginele game objecten.

Alvast bedanktt
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door BanaanZombie »

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al
HiJ doet het wel zonder downloads en niet met downloads
Dus... als je downloads wilt houden ga je uittesten aan welke download het ligt. Test met groepjes
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gerrelt
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 dec 2014, 12:02
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door Gerrelt »

kan de boosdoener ook een package-bestand zijn?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 3 blijft eeuwig opslaan

Bericht door BanaanZombie »

Jazeker
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”