Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Klik op InstallNext
intel.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
romeemor
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2015, 15:03
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door romeemor »

tarac schreef:Klik op InstallNext
intel.JPG
en nu? op launch of close?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
romeemor
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2015, 15:03
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door romeemor »

tarac schreef:Launch
hmm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Je kan ook nog kijken op de site van je laptop of daar een driver staat voor je kaart op jou laptop
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door 812.82 »

Mijn spel loopt ook steeds vast (ik blijf maar problemen krijgen met de sims lol), alleen ik heb totaal geen verstand van computers dus ik zou hierbij wel graag hulp bij krijgen als dat mogelijk is.

Hier is btw ook mn dxdiag:
DxDiag.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Tips uit dit topic al opgevolgd? Je verbuikt ontiegelijk veel virtueel geheugen. Je moet dus opstartprogramma's gaan uitschakelen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door 812.82 »

BanaanZombie schreef:Tips uit dit topic al opgevolgd? Je verbuikt ontiegelijk veel virtueel geheugen. Je moet dus opstartprogramma's gaan uitschakelen

Dat heb ik gedaan, maar dat hielp niet.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

812.82 schreef:
BanaanZombie schreef:Tips uit dit topic al opgevolgd? Je verbuikt ontiegelijk veel virtueel geheugen. Je moet dus opstartprogramma's gaan uitschakelen

Dat heb ik gedaan, maar dat hielp niet.
Er staan heel veel tips in dit topic..
Dus ja.. Het hielp niet is wat kort door de bocht.

Geef aan wát je precies hebt gedaan bv en lees ook nog even onze helpsite door en volg de instructies goed op:
http://simsvastlopen.weebly.com/index.html
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Ook hier weer het probleem dat er geen aparte grafische kaart in zit maar dat een core van de R5 gebruikt wordt als grafische chip.
Eigenlijk hetzelfde probleem als met de Intel oplossingen.
Kennelijk dus niet geschikt om de sims-3 te spelen.
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door 812.82 »

Bee schreef:
812.82 schreef:
BanaanZombie schreef:Tips uit dit topic al opgevolgd? Je verbuikt ontiegelijk veel virtueel geheugen. Je moet dus opstartprogramma's gaan uitschakelen

Dat heb ik gedaan, maar dat hielp niet.
Er staan heel veel tips in dit topic..
Dus ja.. Het hielp niet is wat kort door de bocht.

Geef aan wát je precies hebt gedaan bv en lees ook nog even onze helpsite door en volg de instructies goed op:
http://simsvastlopen.weebly.com/index.html

Ik heb op de site de instructies gevolgd voor opstartprogramma's uitschakelen, dat is allemaal gelukt, dat hielp dus niet.
Voor de rest snap ik een groot gedeel niet wat er allemaal vermeld staat, en ben ik ook bang dat ik iets fout doe lol.
Maar ik ga deze topic weer goed nalezen en kijken wat ik zelf allemaal nog meer kan doen, zo niet dan vraag ik het wel even.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Hoop dat het gaat lukken, maar als ik Tarac's reactie bekijk ben ik bang dat het moeilijk wordt...

Gebruik iig wat minder uitbreidingen en geen downloads.
Hou het zo licht mogelijk.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door 812.82 »

tarac schreef:Ook hier weer het probleem dat er geen aparte grafische kaart in zit maar dat een core van de R5 gebruikt wordt als grafische chip.
Eigenlijk hetzelfde probleem als met de Intel oplossingen.
Kennelijk dus niet geschikt om de sims-3 te spelen.

Oooh oke, ik heb hetzelfde gedaan wat er vermeld werd in de vorige berichten, maar bij mij staat er ook dat er geen updates zijn. Moet ik nu een grafische kaart aanschaffen of..?
Gebruikersavatar
SimloverCynthiaa
Oud-staflid
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 dec 2014, 16:42
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door SimloverCynthiaa »

812.82 schreef:
tarac schreef:Ook hier weer het probleem dat er geen aparte grafische kaart in zit maar dat een core van de R5 gebruikt wordt als grafische chip.
Eigenlijk hetzelfde probleem als met de Intel oplossingen.
Kennelijk dus niet geschikt om de sims-3 te spelen.

Oooh oke, ik heb hetzelfde gedaan wat er vermeld werd in de vorige berichten, maar bij mij staat er ook dat er geen updates zijn. Moet ik nu een grafische kaart aanschaffen of..?
Als ik kijk naar je dxdiag klopt het inderdaad wat tarac zegt.
jouw hardware is totaal niet geschikt om sims 3 met uitbreidingen te spelen.

dus ben bang dat je inderdaad of een nieuwe desktop/laptop moet aanschaffen en je kunt ook wel proberen om een betere grafische kaart aan te schaffen en dit zal het spel wel iets of wat versoepelen maar echt 100% soepel gaat hem met die hardware echt niet worden.
Never listen to people who only say bad things about you, Just believe in yourself and live life the way you want to. ~Cynthiaa
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Je speelt nu de Sims met een resolutie van 1920x1080.
Zet het eens in je spel - Opties - terug naar 1366x768 en je verdere opties op Medium.
Daardoor zal je framerate (fps) bijna verdubbelen en dus minder lag of vastlopen.
resolutie.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door 812.82 »

tarac schreef:Je speelt nu de Sims met een resolutie van 1920x1080.
Zet het eens in je spel - Opties - terug naar 1366x768 en je verdere opties op Medium.
Daardoor zal je framerate (fps) bijna verdubbelen en dus minder lag of vastlopen.
resolutie.PNG

Dat was ook idd de boosdoener. Ik heb me opties verlaagd en hij werkt nu weer. Wel met een beeitje lag, maar dat is opzich niet zo erg.
lobjed
Gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:36
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door lobjed »

Weet je waar ook je spel van kan vastlopen,
Als je de herinneringen aan laat staan, bijv. pietje heeft zijn eerste stapjes gezet. De herinneringen komen in een plakboek te staan en die kan vollopen. Hierdoor kan je spel ook gaan haperen. Ik heb het zelf ook ervaren. Het spel ging steeds meer haperen en toen ik in het plakboek zag dat er wel 100 herinneringen in zaten heb ik deze weggehaald. Mijn spel opnieuw opgestart en het probleem was verholpen
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

lobjed schreef:Weet je waar ook je spel van kan vastlopen,
Als je de herinneringen aan laat staan, bijv. pietje heeft zijn eerste stapjes gezet. De herinneringen komen in een plakboek te staan en die kan vollopen. Hierdoor kan je spel ook gaan haperen. Ik heb het zelf ook ervaren. Het spel ging steeds meer haperen en toen ik in het plakboek zag dat er wel 100 herinneringen in zaten heb ik deze weggehaald. Mijn spel opnieuw opgestart en het probleem was verholpen
Ja dat is absoluut waar! Ik heb het ook altijd uit staan. Zeker als je PC niet heel veel voorstelt geven die herinneringen heel veel lag. Ik vond het wel jammer want het is een leuke toevoeging van de uitbreiding Levensweg maar van die haperingen word je ook niet vrolijk.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door 812.82 »

En ik heb weer een ander probleem. De tijd in de sims stopt heel vaak, bijvoorbeeld om 9:00, en dan springt hij opeens op 9:30. En de interacties worden heel sloom. Ik heb de DCBackup & FeaturedItems in de Sims 3 map leeg gemaakt, maar dat hielp niet.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

812.82 schreef:En ik heb weer een ander probleem. De tijd in de sims stopt heel vaak, bijvoorbeeld om 9:00, en dan springt hij opeens op 9:30. En de interacties worden heel sloom. Ik heb de DCBackup & FeaturedItems in de Sims 3 map leeg gemaakt, maar dat hielp niet.
Dat is eigenlijk hetzelfde probleem: lag
Die map Featured items blijft iedere keer volstromen als je verbonden bent met internet. Dus die moet je iedere keer opnieuw leeggooien of je internet uitzetten als je speelt.
DCBackup leeggooien is ook een goed idee ... als je maar WEL je CCmerged laat staan.
Verder: veel sims bij elkaar veroorzaken lag, weersinvloeden, storm, regen, etc veroorzaken lag
Geen downloads gebruiken, etc. Met jouw PC is het al een wonder dat ie het sowieso wil draaien! :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door 812.82 »

Ik zit te denken om een nieuwe laptop aan te schaffen. Welke laptop zou goed zijn om het spel te spelen?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Sven »

812.82 schreef:Ik zit te denken om een nieuwe laptop aan te schaffen. Welke laptop zou goed zijn om het spel te spelen?
Jeetje, wat een vraag... ja, er zijn er wel veel. Het is niet dat ik hier even een lijstje laptops heb staan :P

Even een paar vragen:
  • Welke Sims-game wil je spelen?
  • Wat is jouw budget?
  • Wil je De Sims heel goed kunnen spelen (hoge graphics, goede framerate dus dat het spel niet hapert) of is een laptop waarbij De Sims redelijk draait voldoende?
Verder, wil je per sé een laptop of is een desktop goed (een sta-computer, eentje met een beeldscherm dat eerst aangesloten moet worden, een computerdoos etc.)? Een desktop is namelijk goedkoper en meer geschikt om De Sims mee te spelen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
812.82
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2015, 00:52
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door 812.82 »

Sven schreef:
812.82 schreef:Ik zit te denken om een nieuwe laptop aan te schaffen. Welke laptop zou goed zijn om het spel te spelen?
Jeetje, wat een vraag... ja, er zijn er wel veel. Het is niet dat ik hier even een lijstje laptops heb staan :P

Even een paar vragen:
  • Welke Sims-game wil je spelen?
  • Wat is jouw budget?
  • Wil je De Sims heel goed kunnen spelen (hoge graphics, goede framerate dus dat het spel niet hapert) of is een laptop waarbij De Sims redelijk draait voldoende?
Verder, wil je per sé een laptop of is een desktop goed (een sta-computer, eentje met een beeldscherm dat eerst aangesloten moet worden, een computerdoos etc.)? Een desktop is namelijk goedkoper en meer geschikt om De Sims mee te spelen.

Ehmm, ik heb alleen de Sims 3.
Mijn budget gaat tot rond de 700 - 800.
En ik zou graag een goede spel willen spelen met hoge graphics etc, en ik wil per sé een laptop, aangezien ik voor school dat ook nodig heb.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Sven »

Volgens mij zouden deze laptops wel kunnen werken:
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_as ... 15026.html
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ac ... 17002.html
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ac ... 01420.html
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_as ... 22001.html

Even kort gezocht op mediamarkt zoals je ziet, maar er zullen ook zat andere sites zijn waar je die laptops kan kopen.
Wacht even een reactie van iemand anders af voordat je iets koopt, ik weet het nooit echt zeker als het om PCs gaat, en zeker niet bij laptops.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”