Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Hier kan je technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xJessica »

Check deze link als je last hebt van bevriezingen etc.

Kom je er niet uit? Plaats je dxdiag hier en je wordt verder geholpen. Maar volg EERST de tips van de site op.

Kjeld88:

Hi,

Ik heb een probleem. Wanneer ik de sims speel blijft mijn spel steeds hangen. Het duurt dan even voordat het spel weer verder gaat, maar na een paar seconde blijft het spel weer hangen. Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Het is namelijk heel erg vervelend >.<

Groetjes kjeld88

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tarac:

Om vast te kunnen stellen of het aan je computer ligt hebben we een dxdiag van je nodig

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kimvv:

Ik speel al jaren sims, heb er nog nooit echt veel problemen mee gehad maar de laatste tijd... :(
Ik wordt er zo gek van! Als ik het spel nog maar net opgestart heb blijft het al de hele tijd hangen.
Ik heb al veel dingen geprobeerd (downloads verwijderen,Nraas overwatch+errortrap downloaden,...) niks werkt :(
Normaal gezien kan het niet aan mijn computer liggen want ik heb deze nog niet zo lang
weten jullie misschien iets wat ik kan doen?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Svennie3:

kijk eens of dit werkt:
http://tarac.weebly.com/oplossing-1.html

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Twerkedunicorn:

Sinds kort is mijn Sims 3 erg langzaam en ik weet niet waarom. Heeft iemand oplossingen ?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Banaanzombie:

Zie de links boven in

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jordi_louse

misschien helpt de mod Overwatch van Nraas?
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Simssparkles
Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2015, 22:35
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Simssparkles »

Ik ben echt ten einde raad. Mijn sims 3 is ineens zo ontzettend langzaam. Gewoon niet meer speelbaar. Eerst ging alles gewoon snel en liep mijn spel haast nooit vast. Nu is het spel alleen al met het laden al zo'n 20 minuten bezig. Dit heb ik geprobeerd:
- Alle downloads/mods weghalen -> Hielp niet echt
- Scannen met avg(misschien een virus op mijn laptop?) -> hielp niet
- Sims 3 opnieuw installeren -> hielp ook niet.
- Ik had wat nieuwe programmas op mijn laptop gezet, ik dacht misschien is dat de oorzaak, die heb ik dus verwijderd. Dat hiel ook niet.
Ik ben niet echt super handig met computers. Hier mijn dxdiag.
DxDiag.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

marijeee schreef:Ik ben echt ten einde raad. Mijn sims 3 is ineens zo ontzettend langzaam. Gewoon niet meer speelbaar. Eerst ging alles gewoon snel en liep mijn spel haast nooit vast. Nu is het spel alleen al met het laden al zo'n 20 minuten bezig. Dit heb ik geprobeerd:
- Alle downloads/mods weghalen -> Hielp niet echt
- Scannen met avg(misschien een virus op mijn laptop?) -> hielp niet
- Sims 3 opnieuw installeren -> hielp ook niet.
- Ik had wat nieuwe programmas op mijn laptop gezet, ik dacht misschien is dat de oorzaak, die heb ik dus verwijderd. Dat hiel ook niet.
Ik ben niet echt super handig met computers. Hier mijn dxdiag.
DxDiag.txt
Je hebt een Intel grafische kaart, wat nooit een succes is met sims 3. (driver uit 2011)
Maar waarschijnlijk heb je switchable graphics, heb je daar al naar gekeken? Zie hier: http://simsvastlopen.weebly.com/switcha ... phics.html
Zo ja dan moet je de betere kaart instellen om sims 3 mee te spelen. Zo niet dan moet er een driverupdate plaatsvinden.

Een nieuwe sims3 map maken met een nieuwe familie geeft een vernieuwing van je spel (voeg nog even geen downloads, mods of oude spellen toe)
Naarmate je een spel langer hebt gespeeld komen er steeds meer gegevens en fouten in te staan, windows update in de tussentijd een aantal keer, etc. Zodra een spel geladen is, is het sowieso aan te raden om eerst even op te slaan voordat je gaat spelen, zeker bij een ouder spel.

Gooi ook af en toe de cachebestanden weg, zeker na een driverupdate of wanneer je je betere kaart hebt ingesteld. Ga hiervoor naar C:/Documenten/Electronic Arts/ De Sims3 en verwijder deze vijf bestanden:
CASPartCache.package
compositorCache.package
DeviceConfig
scriptCache.package
simCompositorCache.package

Start je spel weer op en ze worden opnieuw aangemaakt.

Heb je ook de andere tips van de link hierboven al uitgevoerd? Opstartprogramma's uitschakelen bv
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tiktokchick »

Het kan ook helpen om de '4GB tweak' uit te voeren waardoor je spel het veel beter kan gaan doen als je 4GB of meer RAM hebt.
Ik ga wel eens een keer een handleiding ervoor maken. Maar onderhand kan je hier een (sims 2) forumpost bekijken dat erover gaat.

EDIT: Ik raad aan om de overwatch te downloaden. Het werkt vrij goed!
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Simssparkles
Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2015, 22:35
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Simssparkles »

@ Bee, ja ik heb switchable graphics. Ik heb een intel en een Radeon 6770 M.
Nu heb ik het zoals in de uitleg van die link gedaan. ts3w.exe op hoge prestaties gezet. Alleen er is helaas niets veranderd. Ik heb btw ook nog alle uitbreidingen en een paar accessoires pakketten. Zou ik die ook op hoge prestaties moeten zetten?

@tiktokchick, bedankt voor de tips! Overwatch zal ik downloaden. 4GB tweak snap ik niet echt xD
Maar volgens mij is er echt ergens een fout(of iets niet goed ingesteld) want het spel werd in één keer ineens supertraag
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

marijeee schreef:@ Bee, ja ik heb switchable graphics. Ik heb een intel en een Radeon 6770 M.
Nu heb ik het zoals in de uitleg van die link gedaan. ts3w.exe op hoge prestaties gezet. Alleen er is helaas niets veranderd. Ik heb btw ook nog alle uitbreidingen en een paar accessoires pakketten. Zou ik die ook op hoge prestaties moeten zetten?
Ik heb geen idee maar zelf zou ik het voor de zekerheid instellen ja :tong:
Maar speelt je sims nu met je Radeon grafische kaart?
Heb je daarna de cachebestanden weggegooid en opnieuw opgestart?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Simssparkles
Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2015, 22:35
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Simssparkles »

Het spel doet het weer! Het laadscherm en zo duurt nog wel wat langer dan normaal maar ik kan wel zonder problemen het spel spelen.
Ik was eerst vergeten opnieuw op te starten en de cachebestanden te verwijderen. Maar nu doet het spel het gelukkig weer.

Super bedankt. Zonder je hulp was ik er nooit achtergekomen :lach:
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Graag gedaan!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

heel veel problemen met sims 3

Bericht door xFelic »

Hoi, ik heb heel veel problemen met mijn sims 3, als ik speel schakelt die een aantal keer over naar het bureaublad, ook loopt hij regelmatig vast qua tijd... Hebben jullie tips? ik heb me laten vertellen dat mijn laptop volledig geschikt is voor sims 3, hierbij mijn dxdiag.
DxDiag.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: heel veel problemen met sims 3

Bericht door tarac »

Je hebt waarschijnlijk switchable graphics.
Je gebruikt nu een Intel grafiache kaart die niet geschikt is voor de Sims.
Schakele de betere Nvidia of AMD kaart in

zie http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Switc ... index.html
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: heel veel problemen met sims 3

Bericht door BanaanZombie »

xFelic schreef:Hoi, ik heb heel veel problemen met mijn sims 3, als ik speel schakelt die een aantal keer over naar het bureaublad, ook loopt hij regelmatig vast qua tijd... Hebben jullie tips? ik heb me laten vertellen dat mijn laptop volledig geschikt is voor sims 3, hierbij mijn dxdiag.
DxDiag.txt
Topic samengevoegd. Gebruik je de volgende keer even de zoekfunctie? Hier staan allemaal tips die je zo kunt opvolgen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

de videokaart heeft al iets geholpen maar als ik ong een half uurtje ofzo speel begint die wel te haperen en hij schakelt nog steeds over naar het bureaublad?
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

sims doet raar

Bericht door xFelic »

ik heb problemen met mijn sims 3, als ik langer speel begint die soort van vast te lopen hij bevriest een paar seconde af & toe en het gebeurd ook wel dat die naar het bureaublad gaat terwijl me sims wel onderin mijn scherm blijft staan, wat kan ik hier aan doen en wat zijn de beste instellingen voor mijn sims 3
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: sims doet raar

Bericht door tarac »

zie onze site voor vastloop-problemen
http://simsvastlopen.weebly.com/
esmeesims14
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 nov 2014, 12:14
Contacteer:

zooo langzaam

Bericht door esmeesims14 »

Hoi, mijn sims spel is zo ontzettend langzaam dat als ik 2 uur achter de pc zit ik maar een half uur kan spelen en de rest van de rij moet wachten tot hij weer reageert....zijn er tips om hem sneller te maken....het is een vrij oude pc :duimomlaag:
justbecauseithurtsdoesntmeanyouregonnadieyougot togetupandTRY
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: zooo langzaam

Bericht door Sven »

Zou je je DxDiag kunnen sturen?
Gebruik je veel downloads?
Heb je veel pakketten?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
esmeesims14
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 nov 2014, 12:14
Contacteer:

Re: zooo langzaam

Bericht door esmeesims14 »

Sven schreef:Zou je je DxDiag kunnen sturen?
Gebruik je veel downloads?
Heb je veel pakketten?
Nou m'n pc is bij m'n vader waar ik 12 september pas heen ga dus m'n DxDiag gaat nu nog niet lukken (ik heb trouwens ook geen idee waar ik die vind)
Ik heb 7 downloads.
Ik heb 4 paketten en 2 uitbreidingen
justbecauseithurtsdoesntmeanyouregonnadieyougot togetupandTRY
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: zooo langzaam

Bericht door Sven »

esmeesims14 schreef:
Sven schreef:Zou je je DxDiag kunnen sturen?
Gebruik je veel downloads?
Heb je veel pakketten?
Nou m'n pc is bij m'n vader waar ik 12 september pas heen ga dus m'n DxDiag gaat nu nog niet lukken (ik heb trouwens ook geen idee waar ik die vind)
Ik heb 7 downloads.
Ik heb 4 paketten en 2 uitbreidingen
Zolang we niet weten wat er precies in je PC zit, wanneer je voor het laatst je grafische kaart hebt geüpdatet etc, kunnen we je waarschijnlijk niet helpen.
Misschien dat iemand anders raad weet, maar een DxDiag is iig wel nodig. Lees dit even door: http://www.simforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=26
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
esmeesims14
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 nov 2014, 12:14
Contacteer:

Re: zooo langzaam

Bericht door esmeesims14 »

Sven schreef:
esmeesims14 schreef:
Sven schreef:Zou je je DxDiag kunnen sturen?
Gebruik je veel downloads?
Heb je veel pakketten?
Nou m'n pc is bij m'n vader waar ik 12 september pas heen ga dus m'n DxDiag gaat nu nog niet lukken (ik heb trouwens ook geen idee waar ik die vind)
Ik heb 7 downloads.
Ik heb 4 paketten en 2 uitbreidingen
Zolang we niet weten wat er precies in je PC zit, wanneer je voor het laatst je grafische kaart hebt geüpdatet etc, kunnen we je waarschijnlijk niet helpen.
Misschien dat iemand anders raad weet, maar een DxDiag is iig wel nodig. Lees dit even door: http://www.simforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=26
Dan zou ik 12 september maar even kijken...dan hoor je dan weer van me ;)
justbecauseithurtsdoesntmeanyouregonnadieyougot togetupandTRY
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: zooo langzaam

Bericht door Sven »

Ik hou het onderwerp in de gaten ;)
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Ik zou zeggen volg de tips van tip, al bestaande!, topic op
Gebruik je de volgende keer even de zoekfunctie?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

alle tips hebben aardig wat geholpen, hij blijft alleen nog sloom, zijn er nog andere tips? mijn laptop is volgens mij wel volledig geschikt, switchable graphics aangepast alles..
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Stuur even een dxdiag mee
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

Hierbij mijn dxdiag
DxDiag.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

De enige reden die ik zie waarom je spel heel traag is, is omdat je echt heel erg veel virtueel geheugen verbruikt: 6191MB used, 3935MB available
Heb je de tip opgevolgd met het afsluiten van je opstart programma's? Dat lijkt er namelijk niet op als ik dit zie
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”